Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raar gedrag opeens, hond ziek?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

SauSje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Raar gedrag opeens, hond ziek?!

Ongelezen bericht door SauSje »

Hallo luitjes!

Sinds een weekje geleden is Kaizen opeens zich raar gaan gedragen.
Het begon met binnen te plassen weer, tot 4x toe in 3 dagen tijd.
Daarna heb ik hem 2 dagen rare geluiden horen maken in de zin van neus ophalen ofzo (het lijkt op reverse sneezing, maar klonk net weer iets anders).
Hij loopt de hele dag met zijn staart naar beneden, heeft geen puf om gek te doen en te spelen met het baasje, ligt ook meer te slapen dan wat anders.
Zelfs met uitlaten, moet ik hem bijna dwingen om mee te komen.
Dan als ik terug kom, speelde die normaal met de riem in de gang, dit doet die ook opeens niet meer. IPV dat, rent die direct naar zijn bench toe en wilt er de eerste paar min niet meer uitkomen..
Blaffen kan die ook opeens niet meer, alleen nog meer een zacht "woefje/oefje"..
Tevens voelt zijn neus nogal nat aan als die ligt te slapen, terwijl dit voorheen nooit was..
Zijn eetgedrag en ontlasting is wel nog gewoon normaal..

Zou iemand kunnen raden wat hier aan de hand is, ik ben hier in paniek aan het raken wat het zou kunnen zijn en ben bang dat ik iets fout's gedaan heb.. :(
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Raar gedrag opeens, hond ziek?!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat paniek zal wel meevallen als het beest al een week zo is.
Dus niet zo aanstellen en naar de DA.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Waarom stel je deze vraag niet aan een DA?
Afbeelding
SauSje
Vaste gebruiker

Als ik naar de dierenarts zou kunnen gaan, waarom zou ik het dan hier vragen... Afbeelding
Jeetje, wat een humeurige mensen op deze zondag morgen...

@Tara
Ja zijn eten is wel gewoon goed en drinken doet die ook gewoon evenveel..

@Nanna
Ja dat doet die wel gewoon, en buiten gaat zijn staart wel gewoon nog omhoog (ook al merk ik dat die daar ook minder actief dan voorheen is).

Ik vermoed zelf dat hij misschien een beetje verkouden is/de griep heeft.
Vanwege het vocht dat uit zijn neus komt bij het slapen, het neus ophalen van hem.

Maar DA zit er helaas niet in, kost teveel €€
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ruim een week ziek?

Dierenarts lijkt me dan logisch, geld of geen geld.
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Als hij zich al zo lang beroerd voelt, zou ik toch naar de da gaan. Kan je niet van iemand geld lenen? Kijk anders eens of er bij je in de buurt geen minimax dokter zit en of je hier voor in aanmerking komt.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
SauSje
Vaste gebruiker

Mellow schreef:
SauSje schreef: Maar DA zit er helaas niet in, kost teveel €€
:80: :80:

Kost teveel??
Jee zeg..wat doe je dan met een hond als je de DA niet eens kan (of wil) betalen.
Ik heb een hond voor psychische ondersteuning, ben zelf geestelijk gehandicapped.
Daarom heb ik ook maar een uitkering, en daarbij hou ik maar €40,- in de week over om van rond te moeten komen..
Dus ja, ~€28,- voor alleen al onderzoek, is voor mij circa 4/5 dagen eten weg... Kan ik dus helaas niet doen..
Habibi schreef:Ruim een week ziek?

Dierenarts lijkt me dan logisch, geld of geen geld.
Zonder geld te hebben lijkt het mij sterk dat de DA iets zal doen om mij te helpen... :|

Tanja Simba&Bella schreef:Als hij zich al zo lang beroerd voelt, zou ik toch naar de da gaan. Kan je niet van iemand geld lenen? Kijk anders eens of er bij je in de buurt geen minimax dokter zit en of je hier voor in aanmerking komt.
Hmm, daar heb ik nog nooit van gehoord. Geef het die wel in zuid Limburg?!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Je kan toch een DA bellen en om advies vragen, dat kost niks.
Als je zo weinig geld hebt is het niet zo slim aan een hond te beginnen, vind ik.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik neem aan dat je dan ook een begeleider hebt.
Bespreek dit probleem daarmee.

Je kunt het ten opzichte van de hond niet maken om het de nodige medische zorg te onthouden. Ik hoop natuurlijk dat er niets ernstigs is met de hond, maar niemand kan dat via een verhaaltje op een forum met zekerheid zeggen.

Een hond voor je eigen psychische welbevinden kan zeer goed werken. Maar het fysieke welbevinden van de hond mag daar niet onder lijden.
Afbeelding
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Dan zeg je toch je dure Ziggo Alles-in-1 Extra internetabbo op van 67 euro?
Of iets van je pc verkopen?
Want dat kan wel allemaal?Maar met je hond naar de dierenarts niet?

Sorry hoor,maar hier valt mijn mond van open.
Laatst gewijzigd door **Nancy** op 03 mar 2013 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
SauSje
Vaste gebruiker

thom schreef:Je kan toch een DA bellen en om advies vragen, dat kost niks.
Als je zo weinig geld hebt is het niet zo slim aan een hond te beginnen, vind ik.
Dat klopt en ben ik helemaal met je eens, maar om al bijna 10 jaar als een kluizenaar te leven terwijl (vanaf me 18de) en totaal geen sociale contacten had, enorm dik werd van het thuis zitten, depri met zelfmoordneigingen enz is ook niet goed.
Sinds ik Kaizen 1 jaar geleden heb gehaald, is dit allemaal veranderd en is me hele leven vele malen beter geworden, ~20kg afgevallen door het wandelen, weinig depressie nog maar, kom veel buiten, veel meer sociale contacten dankzij de hond enz.
Daarbij zat die in het asiel, hier kon ik hem echt niet laten :|
Habibi schreef:Ik neem aan dat je dan ook een begeleider hebt.
Bespreek dit probleem daarmee.

Je kunt het ten opzichte van de hond niet maken om het de nodige medische zorg te onthouden. Ik hoop natuurlijk dat er niets ernstigs is met de hond, maar niemand kan dat via een verhaaltje op een forum met zekerheid zeggen.

Een hond voor je eigen psychische welbevinden kan zeer goed werken. Maar het fysieke welbevinden van de hond mag daar niet onder lijden.
Ja maar mijn begeleider is niet veel soeps, hier kan ik helaas niet op rekenen..

**Nancy** schreef:Dan zeg je toch je dure Ziggo Alles-in-1 Extra internetabbo op van 67 euro?
Of iets van je pc verkopen?
Want dat kan wel allemaal?Maar met je hond naar de dierenarts niet?

Sorry hoor,maar hier valt mijn mond van open.
Dit had ik al verwacht, typisch...
Waarom vraag je niet eerst ipv direct conclusie te trekken?!

Internet abbo is logisch, iemand die de hele dag thuis zit achter zijn PC heeft fatsoenlijk internet nodig. Ja voor €10,- per maand minder heb ik ook direct nog maar 50% van de snelheid over.. en voor €20,- per maand minder is het direct al 10% nog maar van het huidige, en dat voor €20,- per maand te kunnen besparen? ADSL is hier niet mogelijk, dus deze optie vervalt ook al.
Mijn PC is nu bijna 2 jaar oud, hier zal ik nauwelijks iets voor kunnen krijgen, ja tenzij ik het aan iemand verkoop die er de ballen verstand van heeft. Dus moet ik dan iemand anders bezeiken om geld ermee te kunnen maken? Niet in mijn boekje...
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

SauSje schreef:
Ik heb een hond voor psychische ondersteuning, ben zelf geestelijk gehandicapped.
Daarom heb ik ook maar een uitkering, en daarbij hou ik maar €40,- in de week over om van rond te moeten komen..
Dus ja, ~€28,- voor alleen al onderzoek, is voor mij circa 4/5 dagen eten weg... Kan ik dus helaas niet doen..
Sorry maar dat is geen kan, maar WIL je niet doen. Je hebt een hond. (PUNT) Daar hoort bij dat je voor je hond moet kunnen zorgen. Zowel qua eten, beweging, verzorging en dus ook als dat nodig is de dierenarts. Als je dat niet kan moet je niet aan een hond beginnen. Om welke reden je de hond hebt zal me dan een worst zijn. Het gaat erom dat je een hond hebt en daar zal je je verantwoordelijkheid voor moeten nemen.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
**Nancy**
Zeer actief

Ik ben chronisch ziek,dus zit ook meer thuis dan dat ik weg ben,
heb bij Xs4all een prima snel abbo voor de helft van wat jij betaald.

Maar wat ik me afvraag.....als jouw hond echt iets mankeert,en echt naar een DA moet,hoe jij dat doen?
Je mag een dier geen medische hulp ontzeggen,je weet dat er iets kan gebeuren zodat hij zorg nodig heeft.

1 van mijn honden brak 3 jaar geleden haar poot,moest 2 operatie's ondergaan.
We waren rond de 2750 euro kwijt.
Als ik dat niet zou hebben,had ik mijn auto of wat dan ook verkocht.
Laatst gewijzigd door **Nancy** op 03 mar 2013 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Vervelend dat je begeleider niet veel soeps is, maar jij hoort een goede begeleider van je hond te zijn.
Je vond dat je de hond niet in het asiel kon laten zitten, maar vind je het wel kunnen dat je niet in staat bent om een basis consult en onderzoek te betalen?
SauSje
Vaste gebruiker

lieveheersbeestje83 schreef:
SauSje schreef:
Sorry maar dat is geen kan, maar WIL je niet doen. Je hebt een hond. (PUNT) Daar hoort bij dat je voor je hond moet kunnen zorgen. Zowel qua eten, beweging, verzorging en dus ook als dat nodig is de dierenarts. Als je dat niet kan moet je niet aan een hond beginnen. Om welke reden je de hond hebt zal me dan een worst zijn. Het gaat erom dat je een hond hebt en daar zal je je verantwoordelijkheid voor moeten nemen.

Dus en so what?!
Wat wil je dat ik eraan doe? Het is gebeurd en zal ermee moeten leven.
Ik kan hem moeilijk terug brengen naar het asiel, dan is die binnen 2 levensjaren al gedumpt geworden, en aangezien die nu al trauma's heeft van de eerste keer, zal het niet goed komen als het nog eens gebeurd...
Dus denk toch eens foking na voordat je gaat lopen rondbleren.

**Nancy** schreef:Ik ben chronisch ziek,dus zit ook meer thuis dan dat ik weg ben,
heb bij Xs4all een prima snel abbo voor de helft van wat jij betaald.

Maar wat ik me afvraag.....als jouw hond echt iets mankeert,en echt naar een DA moet,hoe jij dat doen?
Wat zei ik nu net, ADSL is hier niet mogelijk... Lees!
nusca schreef:Vervelend dat je begeleider niet veel soeps is, maar jij hoort een goede begeleider van je hond te zijn.
Je vond dat je de hond niet in het asiel kon laten zitten, maar vind je het wel kunnen dat je niet in staat bent om een basis consult en onderzoek te betalen?
Ik had voorheen wel een potje met geld voor dit, maar er zijn schulden gekomen en alles is veel duurder geworden. Ik kan het helaas gewoon niet meer betalen.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Het lijkt mij slim dat jij iemand gaat zoeken (begeleider, ouders, familie of vrienden) die jou gaan helpen.
Want als die hond ziek is moet hij naar de dierenarts en geen geld is geen optie... JIJ hebt die hond uit het asiel gehaald dus JIJ bent verantwoordelijk voor hem en JIJ gaat zorgen dat hij naar de dierenarts gaat.... jou verantwoording
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel

Ongelezen bericht door joytje333 »

:O: Als je een hond neemt moet je er ook voor kunnen zorgen. Dan idd je computer verkopen of langzamer internet, maar dit kan niet...
Misschien is je hond wel ernstig ziek en heeft hij medicijnen nodig, dan moet hij dat toch krijgen? Sorry maar ik vind dat je toch naar de DA moet gaan ondanks dat je geen geld hebt.

Heb je idd geen ouders die het kunnen betalen? of andere familie/vrienden?
Laatst gewijzigd door joytje333 op 03 mar 2013 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**Nancy**
Zeer actief

Volgens mij is de hond beter af terug in het asiel,daar krijgt hij de juiste medische zorg die hij nodig heeft!
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Als de wiedeweerga die hond herplaatsen middels een goede stichting en morgen naar de dierenarts.

Dan maar water en brood voor een paar weken.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

SauSje schreef: Internet abbo is logisch, iemand die de hele dag thuis zit achter zijn PC heeft fatsoenlijk internet nodig. Ja voor €10,- per maand minder heb ik ook direct nog maar 50% van de snelheid over.. en voor €20,- per maand minder is het direct al 10% nog maar van het huidige, en dat voor €20,- per maand te kunnen besparen? ADSL is hier niet mogelijk, dus deze optie vervalt ook al.
Mijn PC is nu bijna 2 jaar oud, hier zal ik nauwelijks iets voor kunnen krijgen, ja tenzij ik het aan iemand verkoop die er de ballen verstand van heeft. Dus moet ik dan iemand anders bezeiken om geld ermee te kunnen maken? Niet in mijn boekje...
De hele dag achter je pc willen zitten is geen moeten. Je kiest daar zelf voor, het is niet noodzakelijk om dat te hebben met een bepaalde snelheid.
lieveheersbeestje83
Zeer actief

SauSje schreef:
lieveheersbeestje83 schreef:
SauSje schreef:

Dus en so what?!
Wat wil je dat ik eraan doe? Het is gebeurd en zal ermee moeten leven.
Ik kan hem moeilijk terug brengen naar het asiel, dan is die binnen 2 levensjaren al gedumpt geworden, en aangezien die nu al trauma's heeft van de eerste keer, zal het niet goed komen als het nog eens gebeurd...
Dus denk toch eens foking na voordat je gaat lopen rondbleren
Je kan er blijkbaar ook niet voor zorgen anders zou je nu andere keuzes maken. En wie hier wel en niet eerst nadenkt daar zullen we het maar niet over hebben....

Je hebt de komende week blijkbaar 40 euro voor eten en drinken, dan bespaar je op dit moment desnoods daarop, maar ik denk dat er wel andere bespaarmogelijkheden zullen zijn. Bij welke dierenarts laat je haar enten/zit je normaal. Is daar iets mee te regelen dat je iedere week 10 euro afbetaald?

Daarna zou ik zorgen dat je minimaal 20 euro per maand gaat sparen voor een potje voor onverwachte uitgaven. Dus voor als je hond ziek wordt, een rekening tegenvalt, je computer stuk gaat, wasmachine etc. Het kan zijn dat je eerder wel zo'n potje had, maar die is blijkbaar nu leeg. Jij bent de enige die die weer kan vullen door de keuzes die je maakt.
Laatst gewijzigd door lieveheersbeestje83 op 03 mar 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
SauSje
Vaste gebruiker

Och laat maar, ik kwam hier voor hulp, niet om veroordeeld te worden.
Fok deze shit maar, stelletje VVD'ers
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

SauSje schreef:Och laat maar, ik kwam hier voor hulp, niet om veroordeeld te worden.
:19:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Geen woorden voor.

Maar stel he dat iemand hier weet wat het zou kunnen zijn wat dan....?
Dan ga je naar de dierenarts en zegt mijn hond is ziek het hondenforum zegt dat hij dit heeft dus ik wil deze medicijnen.

Denk je niet dat die beste man je vierkant uit lacht???
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

SauSje schreef: Internet abbo is logisch, iemand die de hele dag thuis zit achter zijn PC heeft fatsoenlijk internet nodig. Ja voor €10,- per maand minder heb ik ook direct nog maar 50% van de snelheid over.. en voor €20,- per maand minder is het direct al 10% nog maar van het huidige, en dat voor €20,- per maand te kunnen besparen? ADSL is hier niet mogelijk, dus deze optie vervalt ook al.
:19: Voor die €20 heb je je hond ruim verzekerd.
Wat een belachelijke vertoning!
Bazooka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Meerdere rassen
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Bazooka »

Ik schrik hier toch echt wel van.
De hond is al een week niet in orde, stel nou dat hij nog zieker word wat doe je dan?
Kan je geen geld lenen van je ouders,vrienden enz?
lieveheersbeestje83
Zeer actief

SauSje schreef:Och laat maar, ik kwam hier voor hulp, niet om veroordeeld te worden.
Welke hulp had je verwacht?
Dat iemand door een beeldscherm kon zien dat het niet ernstig was en je je geweten kon sussen?
Dat iemand met je mee naar de dierenarts gaat en de rekening voor je betaald?

??
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

SauSje schreef: Maar DA zit er helaas niet in, kost teveel €€
Ik zou het arme beest morgen terugbrengen naar het asiel. Daar is hij veel beter af. Leuk dat hij jou goed doet, maar jij doet de hond geen goed.
Als je geen stuiver voor je hond uit wil/kan geven hoor je geen hond te hebben.
Laatst gewijzigd door Anja op 03 mar 2013 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

ik zit het ook met verbazing te lezen.Ik vind het heel zorgelijk dat je een consult bij de dierenarts niet kunt betalen, en je al een week zorgen hebt over je hond.. Wat als hij iets ernstigs heeft, hoe denk je het dan op te lossen ? Je hebt , vind ik, echt een groot probleem als je een consult van 28 niet kunt missen. Je schrijft dat de hond je leven heeft verrijkt, je erg vooruit bent gegaan, dat is heerlijk...en geweldig voor je.. Maar een hond is ook een levend wezen , met recht op goede medische zorg als het nodig is.. en als jij hem die kunt geven , vind ik dat heel zorgelijk. Wat je nu doet is schelden op mensen hier die je aanspreken op je verantwoordelijkheid als baas, maar ondertussen is je hond al een week ziek , vind je dat zelf niet onverantwoordelijk ???
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Ga je schamen. Arme hond.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”