Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zweden
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Zweden
Volgend jaar willen we met de honden naar Zweden.
Kent iemand van jullie mooie (wat luxe kunnen we erg waarderen) huizen met omheinde tuin (1.50m of hoger) in Zuid tot Midden-Zweden.
We zoeken 2 verschillende huizen.
Hoop op leuke tips.
Kent iemand van jullie mooie (wat luxe kunnen we erg waarderen) huizen met omheinde tuin (1.50m of hoger) in Zuid tot Midden-Zweden.
Hoop op leuke tips.
- Brigitte30
- Zeer actief
Re: Zweden
even mijn bericht omhoog halen. Niemand ervaring met mooie vakantiehuizen in Zweden?Brigitte30 schreef:Volgend jaar willen we met de honden naar Zweden.
Hoop op leuke tips.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk eens bij dogsincluded.. daar hebben ze vakantiehuisjes in zweden genoeg en de hond mag mee....
- Brigitte30
- Zeer actief
Dank voor de tip, maar er is maar 1 huis met omheind terras, en en ik wil heel graag een grote omheinde tuin erbij
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ik ken alleen maar stuga's in Zweden maar ik wil wel even een vriend van mij vragen die een camping in Zweden
heeft of hij wat weet? { op eigen risico he
}
heeft of hij wat weet? { op eigen risico he

- Brigitte30
- Zeer actief
Heel graag!hewi schreef:ik ken alleen maar stuga's in Zweden maar ik wil wel even een vriend van mij vragen die een camping in Zweden
heeft of hij wat weet? { op eigen risico he}
- hewi
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
superhewi schreef:Ik heb hem een mailtje gestuurd

- Hamilton
- Zeer actief
Ik denk niet dat het gemakkelijk gaat worden
de zweedse cultuur is er niet naar om hun huizen te omheinen.
Vaak hebben de mensen ook 'n dusdanige grote tuin dat omheinen geen optie is, hooguit 'n stuk afrasteren wat aan de weg grenst.
de vakantiehuizen zijn ook meestal hun eigen zomerhuizen en staan wel op hele mooie plekjes, maar zonder hekken.
Vakantie parken met blokhutten/stuga's staan vaak in formatie opgesteld en wederom, zonder omheining ,afrastering.
Probeer anders je vraag eens op 'n Zweden forum te stellen,
hier bijvoorbeeld
succes

Vaak hebben de mensen ook 'n dusdanige grote tuin dat omheinen geen optie is, hooguit 'n stuk afrasteren wat aan de weg grenst.
de vakantiehuizen zijn ook meestal hun eigen zomerhuizen en staan wel op hele mooie plekjes, maar zonder hekken.
Vakantie parken met blokhutten/stuga's staan vaak in formatie opgesteld en wederom, zonder omheining ,afrastering.
hier bijvoorbeeld
succes

- Brigitte30
- Zeer actief
Dank je wel voor je reactie. Ga naar het Zweden forum.Hamilton schreef:Ik denk niet dat het gemakkelijk gaat worden![]()
hier bijvoorbeeld
succes

- hewi
- Zeer actief
Vriend wist niks maar die zei dat je hier ook eens kon kijken
http://www.stugknuten.com/
- Brigitte30
- Zeer actief
Dank je!hewi schreef:Vriend wist niks maar die zei dat je hier ook eens kon kijken
Heb al mooie optrekjes gezien, wauw.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Waarom wil je eigenlijk je tuin omheind? In zweden kent dat nauwelijks nut, als je een beetje afgelegen woont. Want als je een oprit van een kilometer hebt, en er is sowieso nauwelijks verkeer (wat natuurlijk op die gravelpaden ook nog eens rustig rijdt) heb je eigenlijk niets aan een omheining voor de honden. Honden lopen los of liggen soms aan een ketting. Omheide erven ben ik er ook nauwelijks tegen gekomen.
Of ben je echt bang dat je honden serieus de benen nemen?

- Hamilton
- Zeer actief
Paisley schreef:Waarom wil je eigenlijk je tuin omheind? In zweden kent dat nauwelijks nut, als je een beetje afgelegen woont. Want als je een oprit van een kilometer hebt, en er is sowieso nauwelijks verkeer (wat natuurlijk op die gravelpaden ook nog eens rustig rijdt) heb je eigenlijk niets aan een omheining voor de honden. Honden lopen los of liggen soms aan een ketting. Omheide erven ben ik er ook nauwelijks tegen gekomen.

mijn ( zweedse) honden nemen serieus de benen

maar idd (vakantie) huizen omheind, kom je niet gauw tegen in Zweden.
- Brigitte30
- Zeer actief
Ik wil geen gezellig buurtende buurhond op visite. En ik wil ook niet dat het wild te interessant is.Paisley schreef:Waarom wil je eigenlijk je tuin omheind? In zweden kent dat nauwelijks nut, als je een beetje afgelegen woont. Want als je een oprit van een kilometer hebt, en er is sowieso nauwelijks verkeer (wat natuurlijk op die gravelpaden ook nog eens rustig rijdt) heb je eigenlijk niets aan een omheining voor de honden. Honden lopen los of liggen soms aan een ketting. Omheide erven ben ik er ook nauwelijks tegen gekomen.
Vandaar.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij willen komende zomer met de blaffies naar Zweden, dus ik lees even mee
.
Voor huisjes kijken wij op micazu.nl of casamundo.nl maar de meesten zijn idd niet omheind.

Voor huisjes kijken wij op micazu.nl of casamundo.nl maar de meesten zijn idd niet omheind.

Iedere dag feest!
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Collie
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat in Zweden van 1 maart tot 20 augustus alle honden ALTIJD aangelijnd moeten zijn.
Vriendelijke groeten
Anne en Evy, onze Schotse Collie die uiteraard ook al Zweden mee bezocht heeft en zelfs tot hoog boven de noordpoolcirkel
Vriendelijke groeten
Anne en Evy, onze Schotse Collie die uiteraard ook al Zweden mee bezocht heeft en zelfs tot hoog boven de noordpoolcirkel
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
- Brigitte30
- Zeer actief
Dan ga jij eerder!Magic schreef:Wij willen komende zomer met de blaffies naar Zweden, dus ik lees even mee.
Ben benieuwd of je wat leuks kunt vinden. Lees het hier graag.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik lees ook even mee.
Ben een paar jaar geleden een paar dagen naar Zweden geweest en wil graag nog eens terug.
Maar dan met hond(en). En met de auto denk ik.
Ben een paar jaar geleden een paar dagen naar Zweden geweest en wil graag nog eens terug.
Maar dan met hond(en). En met de auto denk ik.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
In mijn geval zal het rondreizen worden. Ik wil als ik er dan toch ben zo veel mogelijk zien.
De keer dat ik er was zaten we in Stockholm en omgeving, dus dat sla ik dan over denk ik. Of misschien een dagje.
De keer dat ik er was zaten we in Stockholm en omgeving, dus dat sla ik dan over denk ik. Of misschien een dagje.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Magic
- Zeer actief
Wij gaan zuid/midden, we kijken nu naar een huisje een stukje boven Karlstad.

Iedere dag feest!
- Brigitte30
- Zeer actief
ik kijk idd ook naar Zuid zweden, en dan oost kant.Magic schreef:Wij gaan zuid/midden, we kijken nu naar een huisje een stukje boven Karlstad.
leuk huisje met omheinde tuin kunnen vinden?
- Magic
- Zeer actief
Nee, niks met een omheinde tuin, maar de huisjes waar wij naar kijken zijn lekker afgelegen, je komt daar echt niemand anders tegen.
Overigens is de reis er naartoe ook best een gepuzzel met al die boten en bruggen... En op elke ferry weer andere regels voor het vervoer van honden, en alles met verschillende prijskaartjes. Ik ben nog wel even bezig met puzzelen en de goedkoopste route vinden
.
Overigens is de reis er naartoe ook best een gepuzzel met al die boten en bruggen... En op elke ferry weer andere regels voor het vervoer van honden, en alles met verschillende prijskaartjes. Ik ben nog wel even bezig met puzzelen en de goedkoopste route vinden

Iedere dag feest!
- Hamilton
- Zeer actief
Is het geen optie dan om over de bruggen te rijden, via Denemarken?(Jutland,Fyn,Seeland, Kopenhagen-Malmö = E 20)Magic schreef:Nee, niks met een omheinde tuin, maar de huisjes waar wij naar kijken zijn lekker afgelegen, je komt daar echt niemand anders tegen.
Overigens is de reis er naartoe ook best een gepuzzel met al die boten en bruggen... En op elke ferry weer andere regels voor het vervoer van honden, en alles met verschillende prijskaartjes. Ik ben nog wel even bezig met puzzelen en de goedkoopste route vinden.
Dit doen wij de laatste jaren en bevalt goed, vooral om het wachten en de steeds duurder wordende bootverbinding Puttgarden/Rodby, te vermijden.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Het is ook nog eens een prachtige route, over de bruggen. Als ik naar scandinavie ga, dan ben ik alleen. In dat geval maakt het kwa kosten weinig uit (je betaalt tol voor de bruggen) maar ik ben liever onafhankelijk van tijden. Als je met een gezin gaat, zal het flink schelen in de kosten ook nog eens.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wij rijden naar Zweden ( en ook naar Noorwegen ) altijd via de bruggen.
Van bij ons, en wij wonen in België tussen Antwerpen en Brussel, tot Malmö is het op de kop 1000 km.
Wij rijden dat in één dag.
Is altijd al heel vlot gegaan.
Geen wachttijden aan de bruggen, je betaald gewoon met je kredietkaart, ook geen controle ivm. de honden die je meeneemt ( en we hebben nu toch al een 8 keer de bruggen genomen ).
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy, onze Schotse Collie
Van bij ons, en wij wonen in België tussen Antwerpen en Brussel, tot Malmö is het op de kop 1000 km.
Wij rijden dat in één dag.
Is altijd al heel vlot gegaan.
Geen wachttijden aan de bruggen, je betaald gewoon met je kredietkaart, ook geen controle ivm. de honden die je meeneemt ( en we hebben nu toch al een 8 keer de bruggen genomen ).
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy, onze Schotse Collie
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Toen we de eerste maal naar Zweden op vakantie gingen met onze hond ( zomer 2005 ), waren we van plan om zoals gevraagd ons aan te melden bij de douane bij het binnenkomen van Zweden.
Uiteraard was onze Schotse Collie met alles in orde, voldeed ze aan alle invoerverplichtingen, we hadden dus ook een bewijs van de bloedtest op rabies-antistoffen bij, en ik had ook onze eigen chiplezer mee.
Op het moment dat we over de laatste brug reden, deze die Denemarken met Zweden verbindt, hield ik alle papieren klaar om onze hond te kunnen aanmelden.
Echter, wat gebeurde.
We rijden de brug over, Zweden binnen, en geen douanekantoor te bekennen in de wijde omgeving.
Je moet je dat voorstellen : Je rijdt over die brug en die loopt gewoon verder in de auto(snel-)weg in Zweden.
Je ziet niets aan gebouwen, dus je rijdt gewoon verder het land in en daar begint je vakantie.
Het volgende jaar ( zomer 2006 ) gingen we opnieuw op vakantie in Zweden.
We rijden opnieuw over diezelfde brug, en eens op Zweeds grondgebied besluiten we een plaatsje uit te zoeken vanwaar we een mooie foto kunnen nemen van die toch wel indrukwekkende brug.
En na een half uurtje rijden komen we ergens onderaan de brug aan de kust vanwaar je een echt mooi uitzicht hebt.
Wil dat toch lukken dat daar nu juist ook het douanekantoor zich bevindt.
We parkeren onze auto op de parking voor het douanekantoor, stappen uit, nemen onze Collie uit de auto en zoeken ons een mooi plekje voor een foto.
Wat ons direkt opviel was dat het daar wemelde van douaniers, die blijkbaar naar iets zochten in de zee.
Wij vragen ( in het engels ) aan één van hen wat er aan de hand is.
Zegt deze dat er weer eens mensen gespot zijn ( waarschijnlijk illegalen ) die via de zee Zweden willen binnenkomen.
Deze illegalen zwemmen van Denemarken het water over om zo ongezien in Zweden aan land te gaan.
Onze Collie stond naast ons, moet je niet denken dat er gevraagd werd of wij soms langskwamen om de papieren van onze hond te tonen.
Niets daarvan, die douaniers waren totaal niet in onze hond geïnteresseerd.
Dus wij hebben ook niets gevraagd.
De volgende jaren dat we opnieuw op reis gingen naar Zweden zijn we na het oversteken van de brug dan ook gewoon verder gereden.
Vriendelijke groeten,
Anne
Uiteraard was onze Schotse Collie met alles in orde, voldeed ze aan alle invoerverplichtingen, we hadden dus ook een bewijs van de bloedtest op rabies-antistoffen bij, en ik had ook onze eigen chiplezer mee.
Op het moment dat we over de laatste brug reden, deze die Denemarken met Zweden verbindt, hield ik alle papieren klaar om onze hond te kunnen aanmelden.
Echter, wat gebeurde.
We rijden de brug over, Zweden binnen, en geen douanekantoor te bekennen in de wijde omgeving.
Je moet je dat voorstellen : Je rijdt over die brug en die loopt gewoon verder in de auto(snel-)weg in Zweden.
Je ziet niets aan gebouwen, dus je rijdt gewoon verder het land in en daar begint je vakantie.
Het volgende jaar ( zomer 2006 ) gingen we opnieuw op vakantie in Zweden.
We rijden opnieuw over diezelfde brug, en eens op Zweeds grondgebied besluiten we een plaatsje uit te zoeken vanwaar we een mooie foto kunnen nemen van die toch wel indrukwekkende brug.
En na een half uurtje rijden komen we ergens onderaan de brug aan de kust vanwaar je een echt mooi uitzicht hebt.
Wil dat toch lukken dat daar nu juist ook het douanekantoor zich bevindt.
We parkeren onze auto op de parking voor het douanekantoor, stappen uit, nemen onze Collie uit de auto en zoeken ons een mooi plekje voor een foto.
Wat ons direkt opviel was dat het daar wemelde van douaniers, die blijkbaar naar iets zochten in de zee.
Wij vragen ( in het engels ) aan één van hen wat er aan de hand is.
Zegt deze dat er weer eens mensen gespot zijn ( waarschijnlijk illegalen ) die via de zee Zweden willen binnenkomen.
Deze illegalen zwemmen van Denemarken het water over om zo ongezien in Zweden aan land te gaan.
Onze Collie stond naast ons, moet je niet denken dat er gevraagd werd of wij soms langskwamen om de papieren van onze hond te tonen.
Niets daarvan, die douaniers waren totaal niet in onze hond geïnteresseerd.
Dus wij hebben ook niets gevraagd.
De volgende jaren dat we opnieuw op reis gingen naar Zweden zijn we na het oversteken van de brug dan ook gewoon verder gereden.
Vriendelijke groeten,
Anne
- Magic
- Zeer actief
Wij hebben gisteren alle mogelijke routes bekeken en doorgerekend, en de goedkoopste optie is met de ferry puttgarden-rodby en dan de Oresondbrug.Hamilton schreef:Is het geen optie dan om over de bruggen te rijden, via Denemarken?(Jutland,Fyn,Seeland, Kopenhagen-Malmö = E 20)Magic schreef:Nee, niks met een omheinde tuin, maar de huisjes waar wij naar kijken zijn lekker afgelegen, je komt daar echt niemand anders tegen.
Overigens is de reis er naartoe ook best een gepuzzel met al die boten en bruggen... En op elke ferry weer andere regels voor het vervoer van honden, en alles met verschillende prijskaartjes. Ik ben nog wel even bezig met puzzelen en de goedkoopste route vinden.
Dit doen wij de laatste jaren en bevalt goed, vooral om het wachten en de steeds duurder wordende bootverbinding Puttgarden/Rodby, te vermijden.
Goede tweede is de ferry Frederikshavn-Göteborg, dus we gaan denk ik deze routes combineren voor de heen- en terugreis.

Iedere dag feest!
- Hamilton
- Zeer actief
heb je al eens bij Finnlines gekeken en de overtocht Grena(Denemarken)-Varberg?Magic schreef:Wij hebben gisteren alle mogelijke routes bekeken en doorgerekend, en de goedkoopste optie is met de ferry puttgarden-rodby en dan de Oresondbrug.Hamilton schreef:Is het geen optie dan om over de bruggen te rijden, via Denemarken?(Jutland,Fyn,Seeland, Kopenhagen-Malmö = E 20)Magic schreef:Nee, niks met een omheinde tuin, maar de huisjes waar wij naar kijken zijn lekker afgelegen, je komt daar echt niemand anders tegen.
Goede tweede is de ferry Frederikshavn-Göteborg, dus we gaan denk ik deze routes combineren voor de heen- en terugreis.
- Magic
- Zeer actief
Die zie ik daar niet bij staan, wel op de site van Stenaline en daar is 'ie even duur als Frederikshavn-Göteborg. Misschien scheelt het iets in de benzinekosten, gaan we opzoekenHamilton schreef:heb je al eens bij Finnlines gekeken en de overtocht Grena(Denemarken)-Varberg?

Iedere dag feest!