Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijn in de rug...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Pijn in de rug...

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb net twee uur doorgebracht met het fatsoeneren van Kyra en Lyndie (nou ja, en Bonnie, maar dat kost maar 5 minuten). Al die verrekte sneeuw heeft er voor gezorgd dat hun vacht vreselijk aan het klitten is. Plus dat ze nog niet helemaal door de rui heen zijn maakt dat ze er afschuwelijk uitzagen.

Enfin, twee uur en twee énorme bergen wol later zien ze er weer helemaal tiptop uit. Ik heb ze gelijk met een middeltje (liquid silk) behandeld zodat ze niet meer statisch zijn.
Ze zijn wel boos op me want die klitjes waren geen pretje. Dus liggen ze me vanuit een hoek in de kamer met een gezicht van zure appelen aan te staren. :mrgreen:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Pijn in de rug...

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat een werk! Ooit wil ik ook een langhaar, maar ik geloof niet dat ik er meer dan een tegelijk zou willen... zo'n kort(stok)haar is wel heel makkelijk, daar gaat hooguit een handdoek overheen :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Wat een werk! Ooit wil ik ook een langhaar, maar ik geloof niet dat ik er meer dan een tegelijk zou willen... zo'n kort(stok)haar is wel heel makkelijk, daar gaat hooguit een handdoek overheen :mrgreen:

Nou zijn Kyra en Lyndie altijd extreem behaard geweest (hun lijn werd op vacht gefokt) en na hun castratie werd het 2x zo dik en kregen ze 2x zoveel onderwol. Ik dun hun vacht ook zoveel mogelijk uit, iets waar een doorsnee colliefokker een rolberoerte van krijgt als ze het horen. :LOL:
Er zijn heus collies die lang zoveel vacht niet hebben, hoor. :wink:
Afbeelding
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door linn »

Ik heb Macy van de week ook gedaan (ze is nog niet helemaal klaar), dat ding is zo ongeduldig dat ze ook nooit blij met me is... Maar ja wat moet dat moet, in pure wanhoop roep ik dan 'begrijp het nou eens ik doe het allemaal voor jou hoor, niet voor mijn lol'. Maar helaas ze verstaat me nog steeds niet...
Afbeelding
jan nop
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): golden retriever en terveurense herder

Ongelezen bericht door jan nop »

ja ja... doe het allemaal voor jou....gelijk heb je.. voor jou is totaal niet belangrijk toch :roll:
sterkte met je rug, misschien nu jij aan de beurt je te laten verwennen door partner??
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

De hele reden waarom ik toch zelf niet meer aan een schot wilde beginnen. Met Winnie was ik na de castratie vanwege baarmoederontsteking ook eens in de zo veel tijd uren bezig en nog was de trimsalon eens in de zoveel tijd ook 6 uur met haar bezig. Winnie vond dat echt niet grappig. Monty en Ringo waren beduidend minder behaard en Santos nu ook, maar ook Santos is laatst een paar uurtjes bij trimsalon geweest en heeft ze er een berg haar uit gehaald :O: Dacht nog wel dat ik zo goed bezig was meestal met Santos. Eens in zoveel tijd haal ik hem even in huis, voor flinke grote onderhoudsbeurt, want dat lukt mijn moeder echt niet. Nee watdat betreft ben ik blij met de vachten van mijn bordertjes!
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

kan ik je een handje geven. ik ben de de halve dag bezig geweest met een asielhond om uit de klit te halen, te wassen en te scheren, zodat hij er weer fatsoenlijk uit ziet voor een eventuele nieuwe eigenaar. dat zou dan zijn 4e eigenaar worden.
ellen
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Nanna schreef:
gyanty schreef:De hele reden waarom ik toch zelf niet meer aan een schot wilde beginnen. Met Winnie was ik na de castratie vanwege baarmoederontsteking ook eens in de zo veel tijd uren bezig en nog was de trimsalon eens in de zoveel tijd ook 6 uur met haar bezig.
Kwestie van GEEN Collie uit Engelse lijnen kopen, maar uit Amerikaanse. :ok:
En niet castreren ;-)
Je maakt mij niet wijs dat je met deze hond úren aan het borstelen/kammen bent.
Afbeelding
Je weet toch hoe Santos eruit ziet? Die heb ik nu wel een paar keer laten zien en die neigt toch echt Amerikaans te zijn (in verste verte in ieder geval niet Engels!). En toch kan ik op hem ook uren bezig zijn. Als de vacht los genoeg is om eruit te borstelen ben ik niet in een kwartier klaar hoor.... En Santos is nog een echte man van nog geen 4 jaar oud :pffff:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

tollerlover schreef:kan ik je een handje geven. ik ben de de halve dag bezig geweest met een asielhond om uit de klit te halen, te wassen en te scheren, zodat hij er weer fatsoenlijk uit ziet voor een eventuele nieuwe eigenaar. dat zou dan zijn 4e eigenaar worden.
ellen

Nou diezelfde Winnie die ik na castratie niet meer goed kon borstelen want dat haar ging zo snel, die heb ik op 9 jarige leeftijd geaddopteerd en kwam ook uit zware verwaarlozing. Daar ik zelf nog vrijwilliger in asiel was, heb ik vanaf begin het werk van haar vacht zelf gedaan, maar die zwaar verwaarloosde vacht heb ik prima op orde gekregen, maar na die castratie, had ik echt hulp van trimster nodig.
Afbeelding
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door linn »

jan nop schreef:ja ja... doe het allemaal voor jou....gelijk heb je.. voor jou is totaal niet belangrijk toch :roll:
sterkte met je rug, misschien nu jij aan de beurt je te laten verwennen door partner??
Voor mij is het idd niet belangrijk :pffff:....
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
tollerlover schreef:kan ik je een handje geven. ik ben de de halve dag bezig geweest met een asielhond om uit de klit te halen, te wassen en te scheren, zodat hij er weer fatsoenlijk uit ziet voor een eventuele nieuwe eigenaar. dat zou dan zijn 4e eigenaar worden.
ellen

Nou diezelfde Winnie die ik na castratie niet meer goed kon borstelen want dat haar ging zo snel, die heb ik op 9 jarige leeftijd geaddopteerd en kwam ook uit zware verwaarlozing. Daar ik zelf nog vrijwilliger in asiel was, heb ik vanaf begin het werk van haar vacht zelf gedaan, maar die zwaar verwaarloosde vacht heb ik prima op orde gekregen, maar na die castratie, had ik echt hulp van trimster nodig.

Ik breng ze ook zo'n 2x per jaar naar een trimster hoor. Het is idd. niet meer bij te houden en vooral in de winter met sneeuw/modder/dooiende modder vervilt het op de buik en in oksels en liezen heel snel. Lyndie's buikhaar is zo lang dat het tot op de grond komt en ze heeft gewoon hele dótten wol aan haar poten hangen.
Ik kan haar prima bijhouden, maar het echt helemaal toiletteren is geen doen. Alleen al het wassen kost me anderhalf à twee uur. Om haar door en door nat te krijgen ben ik met de douche al 20 minuten bezig. Dan nog 2x het shampooën, uitspoelen en conditioner is een heel werk en dan moet ze nog geföhnd worden. Trek daar ook nog twee uur voor uit (en dan is ze niet eens door en door droog) en dan kan ik maar één collie doen omdat ik door mijn rug ga.

Nee, een goede trimster is een uitkomst en elke cent waard. Maar het is mijn eer te na om ze als een voddenbaal naar een trimsalon te brengen. Ontwollen doe ik zelf. Tenminste het grootste gedeelte want het laatste komt pas los als ze in bad zijn geweest.
Hoeveel ik ook van die twee oude besjes hou, ik wil echt nooit meer een collie hebben met zo'n vacht. Niet alleen voor mij maar vooral ook voor hen. Het is echt niet leuk om te zien hoe snel ze vervilten en ze bij elke wandeling een half bos in de vacht meesjouwen. :blauwoog:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”