gyanty schreef:tollerlover schreef:kan ik je een handje geven. ik ben de de halve dag bezig geweest met een asielhond om uit de klit te halen, te wassen en te scheren, zodat hij er weer fatsoenlijk uit ziet voor een eventuele nieuwe eigenaar. dat zou dan zijn 4e eigenaar worden.
ellen
Nou diezelfde Winnie die ik na castratie niet meer goed kon borstelen want dat haar ging zo snel, die heb ik op 9 jarige leeftijd geaddopteerd en kwam ook uit zware verwaarlozing. Daar ik zelf nog vrijwilliger in asiel was, heb ik vanaf begin het werk van haar vacht zelf gedaan, maar die zwaar verwaarloosde vacht heb ik prima op orde gekregen, maar na die castratie, had ik echt hulp van trimster nodig.
Ik breng ze ook zo'n 2x per jaar naar een trimster hoor. Het is idd. niet meer bij te houden en vooral in de winter met sneeuw/modder/dooiende modder vervilt het op de buik en in oksels en liezen heel snel. Lyndie's buikhaar is zo lang dat het tot op de grond komt en ze heeft gewoon hele dótten wol aan haar poten hangen.
Ik kan haar prima bijhouden, maar het echt helemaal toiletteren is geen doen. Alleen al het wassen kost me anderhalf à twee uur. Om haar door en door nat te krijgen ben ik met de douche al 20 minuten bezig. Dan nog 2x het shampooën, uitspoelen en conditioner is een heel werk en dan moet ze nog geföhnd worden. Trek daar ook nog twee uur voor uit (en dan is ze niet eens door en door droog) en dan kan ik maar één collie doen omdat ik door mijn rug ga.
Nee, een goede trimster is een uitkomst en elke cent waard. Maar het is mijn eer te na om ze als een voddenbaal naar een trimsalon te brengen. Ontwollen doe ik zelf. Tenminste het grootste gedeelte want het laatste komt pas los als ze in bad zijn geweest.
Hoeveel ik ook van die twee oude besjes hou, ik wil echt nooit meer een collie hebben met zo'n vacht. Niet alleen voor mij maar vooral ook voor hen. Het is echt niet leuk om te zien hoe snel ze vervilten en ze bij elke wandeling een half bos in de vacht meesjouwen.