Het is grappig te zien datsommige replyers mij als poster beter denken te kennen dan ik als poster zelf ook al hebben ze mij nog niet eens ontmoet
Wat ik uit uw overige reply's begrij[ is dat het gebruik van een "hondenbak" een hond op leeftijd is aan te leren, al zou het mogelijk wat stroef geleerd worden.
De vragen die ik nog open heb staan zijn:
Hoe zorg ik ervoor dat hij IN de kattenbak/honden-wc de plas doet en niet er aan de buitenkant tegenaan?
Honden-toilet of kattenbak: Is het één boven het ander aan te raden en is er iets wat juist af te raden is voor dit doel?
Hoe voorkom ik dat zijn maatje Mikkie ook in de bak gaat plassen, of moet ik het niet willen proberen om dit te voorkomen?
ॐGroetjes Sebastiaan.ॐ
Heya,
Mijn 14jarige hond Rakker heeft sinds bijna een half jaar een plasprobleem.
Alle dierenartsbezoeken ten spijt is het plasprobleem niet opgehouden. De DA is er nog steeds mee in de weer maar zijn plasprobleem blijft in de tussentijd wel doorgaan.
Overdag wanneer ik thuis ben kan ik voor Rakker de deur open doen wanneer de nood aan de man komt. Daarnaast doen we natuurlijk onze normale dagelijkse wandelingetjes.
Het probleem zit hem in de nacht. Wanneer we na ons late avondrondje naar bed gaan houdt rakker het niet meer vol tot de ochtendwandeling. In de vroege morgen (6 uur/half 7)gaat hij piepen en mijn gezicht likken om me eruit te bonjouren om hem even buiten te laten kijken voor zijn plasje. Dit doe ik natuurlijk met plezier voor hem, maar ik slaap weleens diep en dan krijgt hij me niet wakker.
Gevolg: twee volle wasmachienes voor mijn beddengoed. Ook wanneer hij me wel wakker krijgt en ik de deur voor Rakker open doe, is er kans dat er al plasplekken in mijn bed zijn.
En om iedere morgen de wekker om 6 uur te zetten, dat hou ik simpelweg niet vol met het energie-probleem dat ik heb.
Nu is bij mij het idee ontsproten om voor Rakker een kattenbak of een honden-wc aan te schaffen, zodat ik hem kan leren om daar in hoge nood zijn plasje te doen, wanneer hij in de nacht moet plassen. Ik stel me zo voor dat dit naast de praktische voordelen ook een deel stress (en misschien schaamte?) voor mijn hond weg kan nemen. Mijn Rakkert hoeft dan niet meer in "paniek" te raken wanneer hij zijn plas niet meer op kan houden en ik hoef niet meer om de dag mijn beddengoed uit te wassen. Het lijkt me ook niet zo bevoordelijk voor Rakkers blaas dat hij dagelijks een overdruk ervaart...
Maar is een oud baasje als mijn Rakker nog te leren dat hij IN HUIS, tegen alles wat hij heeft geleerd, een plas mag doen en hoe leer ik hem dat dit mag?
Zo ja, hoe zorg ik ervoor dat hij IN de kattenbak/honden-wc de plas doet en niet er aan de buitenkant tegenaan?
Honden-toilet of kattenbak: Is het één boven het ander aan te raden en is er iets wat juist af te raden is voor dit doel?
Hoe voorkom ik dat zijn maatje Mikkie ook in de bak gaat plassen, of moet ik het niet willen proberen om dit te voorkomen?
Gaarne uw antwoorden ^^.
ॐGroetjes Sebastiaan.ॐ

.