Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Omheinde losloopgebieden, maar niet heus...

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Omheinde losloopgebieden, maar niet heus...

Ongelezen bericht door lijn »

Bah! Van de week dachten we even lekker naar het heidepark te gaan, net voor de zon onderging. Daar aangekomen was de gehele omheining verdwenen! :O: Het is daar binnen de omheining geen officieel losloopgebied, maar wordt gedoogd. Nu staan de koeien in een apart afgezet stuk, en we hebben het grootste deel maar aangelijnd gelopen, omdat mevrouw op konijnenjacht gaat...

Aangezien Hilversum en Soesterduinen op 20 min tot een half uur rijden zijn en tot nu toe de enige veilige en prettige plekken om te lopen, ben ik wel weer toe aan een nieuwe plek die iets dichterbij is en fijne omheining heeft...
Op sites bij losloopgebieden staat vaak niet duidelijk aangegeven of er een omheining is ja of nee, en ik weet niet of ik er van uit kan gaan, dat als er staat dat er grazers zijn of er dan ook omheining is.

Kan iemand mij helpen aan een fijn omheind losloopgebied omgeving Utrecht? Hoeft niet groot te zijn, als het maar veilig is...
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Re: Omheinde losloopgebieden, maar niet heus...

Ongelezen bericht door Sucha »

ik weet alleen het leesten in/bij Apeldoorn
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
lijn
Zeer actief

Sucha schreef:ik weet alleen het leesten in/bij Apeldoorn
het leesten is mooi en fijn, maar een uur rijden en dat red ik niet voor het donker met werk :cry:
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

http://www.doggies.nl/

misschien kun je hier iets vinden?
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik dacht dat Vianen een omheining had rond plas + runderen, maar ik weet het niet 100% zeker.

Als het formaat niet uitmaakt, dan hebben we hier in Soesterberg ook wel goede veldjes ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
lijn
Zeer actief

Sucha schreef:http://www.doggies.nl/

misschien kun je hier iets vinden?
Ook bij die site staat niet overal bij of het omheind is ja of nee. Ik had ze al deze vraag gesteld, of er misschien een aanpassing kan komen bij : Horeca, Zwemwater en dan ook omheining er bij...
_rosita_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mastin Español kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _rosita_ »

wat jij bedoeld is Houdringe. Heidepark/Heidemeertje? is in Bitlhoven, een kleine heide met stukje bos en een plas.
Ook in Houdringe zijn er regelmatig boetes uitgedeeld hoor, alleen de ring buitenom is losloopgebied.

Rondom Utrecht heb ik helaas nog geen afgesloten gebied gevonden, dat zou voor de hond van mijn ouders ook een uitkomst zijn :D
lijn
Zeer actief

_rosita_ schreef:wat jij bedoeld is Houdringe. Heidepark/Heidemeertje? is in Bitlhoven, een kleine heide met stukje bos en een plas.
Ook in Houdringe zijn er regelmatig boetes uitgedeeld hoor, alleen de ring buitenom is losloopgebied.

Rondom Utrecht heb ik helaas nog geen afgesloten gebied gevonden, dat zou voor de hond van mijn ouders ook een uitkomst zijn :D
Klopt! Dat is het gebied! Halfzusje van Vedette loopt daar ook altijd binnen de omheining en hij is al een paar keer de boswachter tegengekomen. Ook iemand die de koeien voert, en hij zet zijn hond in om niet luisterende honden terug te brengen :E:

Maar goed, dus geen omheinde plek meer :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”