Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Loopsheid

Ongelezen bericht door Jeffy »

Anthira zit tegen de loopsheid aan, denk ik. Ze is nu ruim 11 maanden oud. Toen ze acht maanden was deden we examen van de basiscursus. Toen had ik al het idee dat ze er tegenaan zat. De reutjes waren veel meer in haar geïnteresseerd dan de voorgaande weken en ze plaste ook vaker dan eerder. Echt markeren kan ik het niet noemen, maar in plaats van één keer plast ze nu vaak drie of vier keer. Ik zie verder niks aan haar, haar vulva is nog zoals hij was en ze bloedt niet. Wat gedrag is ze ook niet echt veranderd volgens mij. De laatste paar wandelingen zijn we wat reuen tegengekomen die haar toch wel wat interessanter vonden. Ze kregen wat meer de neiging om op haar te rijden. Maar goed, dat hoeft ook niet alles te zeggen natuurlijk. Al kwamen we vandaag een ridgeback reu tegen die al eens gedekt had en ook wel interesse toonde. Misschien dat het nu toch echt snel gaat beginnen. Een van haar zusjes is nu loops (het enige teefje waar ik contact mee heb). Maar ik dacht dat het zo kan verschillen dat je daar ook weinig van op aan kan.
Dat ze loops wordt weet ik en dat vind ik ook geen probleem, maar dat afwachten tot het zover is, lastig hoor, tevengedoe :Q:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Loopsheid

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gedoe hè?
Met 11 maanden kan het er zeker aan zitten te komen, maar je kunt er inderdaad weinig van zeggen aan de hand van haar zusje(s). Eén van Mila's zusjes was loops met 8 maanden, Mila met 13 maanden en een ander zusje met 15 maanden.
Bij Mila merk ik het ook altijd als eerste aan haar gedrag: veel plassen (zij markeert wel echt), veel snuffelen, af en toe wat rusteloos en ze krijgt plotseling héél veel interesse in reuen. Maar dan kan het ook zo nog een maand duren, en omdat Mila maar weinig bloed verloor de vorige loopsheid, moet ik het toch dagelijks in de gaten houden.
Als je merkt dat reuen echt geïnteresseerd raken, zal het waarschijnlijk inderdaad niet lang meer duren.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Ken het gevoel van wachten. De eerste keer dat Abby loops moest worden duurde en duurde maar. Die heeft er toen ruim een maand tegen aangehikt.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Lastig om de eerste keer mee te maken he?
Je denkt dat het eraan zit te komen en vervolgens duurt het en duurt het.

Suske heeft ook een behoorlijke aanloop periode.
Markeren als een wilde, hopla, poot omhoog.
Bomen, lantaarnpalen, noem maar op.

Vervolgens is ze iets sneller afgeleid tijdens het wandelen.
Waar normaal alleen de bal en niks anders dan de bal belangrijk is.
Moet dan zelf even wat meer opletten.

Dan komt er een knuffelperiode, ze moet en zal op schoot als ze dat in haar koppie heeft.
Nooit op de bank, altijd op schoot als ik in de bureaustoel achter de pc zit.
Om vervolgens ook rustig een uurtje te blijven hangen, helemaal gelukkig :I:

Dan wordt ze snauwerig naar alles wat in de buurt komt en dan weten we dat het niet
lang meer gaat duren.

Maar alles wat ik hier beschrijf, daar gaan rustig een week of zes overheen.

Misschien herken je het een en ander en heb je er wat aan.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

Gedoe is het zeker :D Ik laat haar nog maar gewoon met honden spelen. Als ik zie dat er (iets) meer dan een beetje "verkeerde" :F: interesse in haar is dan lopen we door. Dat gaat tot nu toe prima. Ze geniet zo van het spelen met andere honden dat we dat er nog maar even in houden. Buiten is ze weinig veranderd, behalve dat ze iets makkelijker terug te roepen is als ze een andere hond spot. Maar dat wijd ik maar aan mijn opvoedkunsten :pffff: :mrgreen:
We gaan het wel zien :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”