Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met honden uit het buitenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ervaringen met honden uit het buitenland

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Over een jaar ofwat wil ik graag een hond erbij voor Indy en mij...
Ik weet al dat het een volwassen reu moet gaan worden. Momenteel houd ik asiel sites in de gaten maar vaak zit er niets van mijn gading bij. Nou zie ik regelmatig leuke honden van buitenlandse stichtingen voorbij komen. Maar die zitten vaak nog in het buitenland en een hond moet aan mijn "eisen" voldoen maar ook weer bij Indy passen. Hoe hebben jullie dit gedaan toen jullie voor een buitenlandse herplaatser kozen?
Angelique1972
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mixjes,één uit griekenland en één uit spanje,allebei teefjes

Re: Ervaringen met honden uit het buitenland

Ongelezen bericht door Angelique1972 »

Hoi hoi kijk hier maar eens https://sites.google.com/site/buzhonden/.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Eentje gekozen die al opgevangen was in NL, zo kon ik weten dat ze alleen thuis kan zijn en met andere honden kan.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik heb gewoon mijn eerste buitenlandse opvanger zelf gehouden. Huize Zwerfhond heeft ook al een aantal honden bij gastgezinnen zitten. Kennismaken kan dus gewoon in Nederland.
Lieke87
Zeer actief

Bedankt voor de website die is wel handig! Haha Indy mag tot op zekere hoogte kiezen :lees:
Lieke87
Zeer actief

Welke stichtingen staan er eigenlijk allemaal goed bekend? Ik begin pas net met oriënteren op de mogelijkheid van een hond uit het buitenland en ben helemaal niet thuis daarin.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik vang nu op voor help4strays en vind het een hele fijne, betrokken stichting.

SOS strays vind ik ook heel prettig, met goede uitgebreide karakteromschrijvingen vanuit de gastgezinnen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Mijn eerste hondje heb ik van stichting Mirtos vanaf een foto uitgekozen, maar ik had contact met het Nederlandse opvanggezin op Kreta en wist al veel van Pippy af. Silky hebben we zelf opvangen van dezelfde stichting en die is blijven hangen ;-)

Een aantal stichtingen werkt met een opvangadres in Nederland en dan kan je de hond bezoeken en kijken of hij bij je past. Zo werkt stichting Mirtos in ieder geval wel :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Sphoek werkt ook met opvangadressen in Nederland. Ik heb er veel goede ervaringen van gehoord en bij onze hond was alles ook netjes geregeld.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura kwam via Arca Noah en we hebben heel wat afgebeld en gemaild om over haar te weten te komen. Ik zou een eventueel volgende keer ook liever kiezen voor een hond die je kan bezoeken bij een opvangadres in Nederland.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn 2 volwassen herplaatsers zijn beide vanaf spanje naar nederland gekomen, Samara had ik geadopteerd maar ging ivm een verbouwing hier nog eerst een paar week naar een opvanggezin, Esperanza is rechtstreeks vanuit het asiel hierheen gevolgen.. Samara had ik alleen een foto van gezien en Esperanza zag ik op een filmpje.
Bowie heb ik geadopteerd als pup, zij is met moeders en de rest van het nest met 5 weken oud hierheen gekomen en onder gebracht in pleeggezinnen, we hebben wel meerdere pups bezocht maar uiteindelijk is het Bowie geworden.
Ze komen alle 3 via andere stichtingen , van alle 3 heb ik informatie gehad en karakteromschrijvingen en mijn ervaring is dat het in grote lijnen vaak wel klopt maar een hond in een asiel met weet ik hoeveel andere honden is toch anders dan thuis op je bank.
Esperanza bv zat daar met meerdere honden in een kennel dus er werd gezegt dat ze heel erg sociaal was... nou dat is ze hier niet zo hoor :mrgreen:
Ze zou ook een heel zachtaardig oudje zijn...nou haha lief is ze zeker maar het is ook een kenau en een heks, lekker dominant ding kan het zijn :W:
Het gaat gelukkig erg goed tussen haar en Bowie en de rest heb ik geen last van en moet er wel om lachen zelfs.
Het fijnste is als je een hond " uitzoekt" die al in een pleeggezin in nederland zit zodat je kan bezoeken, kan kijken hoe de hond reageerd, je kan er desnoods een paar keer mee gaan wandelen, zo leer je al meer over de hond en weet je iets meer wat je kan verwachten.
Er zijn best veel stichtingen, waarvan het gros best goed is, een paar zijn echt goede stichtingen en je hebt er een paar die echt bagger zijn en waar je heel ver vandaan moet blijven.
Als je vragen hebt mag je altijd een pb sturen!
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Kiezen voor een hond in Nederland. Zo hebben wij momenteel Leo in de opvang die gewoon bewezen hartstikke leuk is. Dus als je nog een gezellige Pointerreu zoekt, geef een gil :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb twee buitenlandse honden gehad. Eén uit Polen en één uit Roemenië. Ik heb ze allebei uitgekozen op basis van een foto en bijbehorend verhaaltje op internet. Beiden waren van kleine, onbekende stichtingen.
Mijn Poolse collie heb ik zelf opgehaald uit Frankfurt. Ik heb gewoon al mijn honden, kind en man in de auto gegooid en ben gaan rijden. Bij aankomst op neutraal terrein kennis gemaakt, gekeken hoe zij op de roedel en de roedel op haar reageerde. Na een half uur was het duidelijk dat het prima klikte. Contract ondertekend, de hele zooi inclusief Gina weer in de auto gegooid en terug gegaan naar huis.

Bonnie zat nog in Roemenië, ik heb vooraf betaald zodat ze op transport kon. Wel met de bedinging dat áls het niet zou klikken met de roedel dat ze hier in Nederland in een opvanggezin zou komen en niet teruggestuurd zou worden naar Roemenië. Kennis gemaakt, het klikte en ik heb haar meegenomen naar huis.

Bij beiden was het natuurlijk niet de meest ideale manier omdat het risico groot is dat het niet klikt. Fijner is als je de hond in het echie kan zien. Maar goed, ik heb aan beiden gewéldige honden (gehad) en geen seconde spijt gehad van mijn keuze.
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Sira komt van SOS-strays, daar heb ik hele fijne ervaringen mee. Alle honden zijn ook al in Nederland in een gastgezin, dus ruimte om van tevoren kennis te maken.

Ik ben ook eens bezig geweest met een hond van AAI, dat was ook een prettig contact en ze screenen heel streng wat ik erg goed vond. Achteraf was ik er niet blij mee, want ik kreeg de hond niet haha. :mrgreen:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb per toeval mijn hond uit Portugal, met dank aan een mede-forumlid wat een foto plaatste hier en dat ging via stichting Mirbessa, hele fijne contacten en het verliep heel fijn. Ik kon mijn oude hond (teef) en Napoleao van 4.5 maand niet aan elkaar voorstellen voor die tijd dus we hebben de gok genomen en afgesproken dat als het niet zou gaan we voor een gastgezin zouden zorgen. Hij kwam aan in Brussel maar ik kon hem in Noord-Holland ophalen omdat ze daar een hond gingen brengen, dat was wel even spannend maar alle zorgen voor niets. Echt zindelijk was hij niet want ze liepen daar los natuurlijk;) maar dat was ook snel onder controle, je mist een periode waarvan je niet weet wat er gebeurd is maar dat heb je met alle herplaatsers die via een asiel of stichting gaan toch? wij hebben in ieder geval besloten dat wij alleen nog maar voor herplaatsers gaan.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Lieke87
Zeer actief

Bedankt voor jullie tips en ervaringen!
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

nee geen ervaring met buitenlandse honden :wink:

alleen wel 4 keer een nederlandse herplaatser gehad wat prima is bevallen :cheer: :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief

Ik heb wel ervaringen met Nederlandse herplaatsers, en dat is mij ook uitstekend bevallen...
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik heb 3 buitenlandse honden.
de eerste van een foto uitgekozen. ze is zo leuk en lief.
de 2e was een opvanger die is blijven hangen.
de 3e zelf meegenomen uit het asiel waar ik vrijwillig voor werk in spanje.

mensen die al een hond hebben raad ik altijd aan om voor een hond te kiezen die al in nederland is in de opvang.
dan kan je gaan kijken samen met je hond of de klik er is.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wij hebben 2 buitenlanders rondlopen, beide uit Kreta via Mirtos Animal Project.

Pia was al in Nederland toen wij via de site op haar vielen. De foto en de karakterbeschrijving waren vrij compleet (ze zat dan ook al wat langer in de opvang). Wat ons toen ook opviel bij andere honden, was dat ze niet alleen maar alle mooie en zielige verhalen op de site posten, maar ook wel eerlijk waren wat voor probleemgedrag een hond zou (kunnen) hebben. We hebben uiteindelijk gemaild en werden gebeld. Na uitgebreid telefonisch contact mochten wij Pia bezoeken in het gastgezin. Het gastgezin bepaald uiteindelijk (mede) of de eigenaar wel of niet geschikt is.

Alfy zat nog in Kreta toen wij tegen hem aan liepen op de site. Ook weer gemaild en telefonisch contact gehad. Weet nog dat er toen veel nadruk gelegd werd op het feit dat het een reu was, of we dit wel wilden. Uiteindelijk is afgesproken dat Alfy naar Nederland zou komen als er een vluchtbegeleider beschikbaar zou zijn. Daar zou hij dan eerst in een opvanggezin terecht komen om bij te komen van de reis. Wij zijn de volgende dag gaan kijken met Pia bij ons. Dit was geen probleem.

Qua karakter vind ik het heerlijke honden en ben ik ontzettend blij met ze. Ze waren dan ook allebei nog vrij jong toen we ze kregen. Denk dat oudere honden uit het buitenland wel een grotere kans geven op probleemgedrag dan de jongere honden (natuurlijk hangt dit heel erg van de hond af!)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

ik heb mijn buitenlander zelf geimporteerd, heb er nog nooit een dag spijt van gehad!!!
en kan hem zeker 3x op een dag kwijt hij is populairder dan ik.
joscha
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Herder/Husky??
Vondeling uit Corfu
En 1 kat - Siberische Kat

Ongelezen bericht door joscha »

Jion schreef:De enige stichting waar ik overigens nog nooit een slecht woord over heb gehoord is stichting AAI.
Wij hebben inmiddels onze 2e hond van Stichting AAI.
Onze eerste hond Blanca, een witte Garafiano, uit Las Palmas is 15 jaar oud geworden. Een ontzettende lieve hond en erg gemakkelijk in de omgang. Was ongeveer 1 jaar oud toen wij haar kregen. Op dat moment hadden wij nog kleine kinderen en dat ging super samen.

Afbeelding
Blanca

Nu hebben wij een pup uit Corfu geadopteerd, Beer. ruim 3,5 maanden oud toen ze bij ons in Nederland kwam. Het is een geweldige vrolijke hond, gezond en heel leergierig.
Ze worden volledig ingeënt en getest op alle in het buitenland voorkomende ziektes.

Afbeelding
Beer (nu 7mnd oud)

Stichting AAI heeft een goede begeleiding. Je kan ze altijd bellen voor vragen en ze vinden het super leuk als je in contact met ze blijft en af en toe een mailtje met foto stuurt, zodat ze kunnen zien hoe de "AAI-hond" opgroeid.
Afbeelding
Met de groeten van Beer, geboren Corfu 01-10-2012
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Dee schreef:Eentje gekozen die al opgevangen was in NL, zo kon ik weten dat ze alleen thuis kan zijn en met andere honden kan.

Dit dus.. al heeft het asiel in NL geen goede beschrijving bij mijn herplaatser gezet dus dat zegt niet alles.
hij zou niet met katten kunnen, zou dominant zijn en hij zou zeer hoog in zijn energie zitten. werkelijkheid: hij is bang voor mijn katten(lees respect), laat zich door wawa"s terecht zetten en zijn speelgoed afpakken door andere honden en is na een spelletje en dolletje buiten verder een slome dokus..

ik zou nooit van alleen een foto kiezen, ik moet een goed gevoel hebben bij een hond en dat gaat lastig via alleen een omschrijving en foto. ik wil de hond echt mee maken en ook weten hoe hij op mijn reageerd.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb een prinsesje uit Spanje, maar pas bij ons gekomen na opvang in Nederland (dat was alleen maar 10 dagen, dus niet echt veel gewend nog). Lola komt via beterhondenleven.nl. Zij hebben ook wel Nederlandse herplaatsers op hun site staan, van overleden mensen etc.

De beschrijving van lola klonk prima, ze kon niet alleen zijn. Dit probleem bleek wat groter dan we (met onze roze bril?) hadden ingeschat. Maar begeleiding bij dit probleem kwam zonder moeite van de stichting. Verder heb ik eigenlijk geen contact meer met ze.

Maar lola is echt een wereldhondje. Ik kan nergens normaal over straat, iedereen moet wel wat zeggen over dr.

Overigens vraag ik me af in hoeverre je van beschrijvingen op aan kan. Lola lijkt maar weinig meer op de hond die ze 1,5 jaar geleden was toen ze bij ons kwam. En de eerste ontmoeting verliep allesbehalve vlekkeloos. Toch kunnen we niet meer zonder elkaar.
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje

Ongelezen bericht door Fendi »

Wij hebben sinds kort een hondje uit Roemenië via http://www.dierenadopties.nl , de meeste honden zijn al in Nederland.
Zij hebben regelmatig inloopdagen in het asiel in Zevenaar, waar je de honden kunt zien en mee maken.
Groetjes,
Kristel
dagmar88
Zeer actief

Lizanne schreef: Overigens vraag ik me af in hoeverre je van beschrijvingen op aan kan. Lola lijkt maar weinig meer op de hond die ze 1,5 jaar geleden was toen ze bij ons kwam. En de eerste ontmoeting verliep allesbehalve vlekkeloos. Toch kunnen we niet meer zonder elkaar.

Tja, ik heb nu een moeilijk hondje in de opvang dat bij iedereen hetzelfde gedrag laat zien.
Dan is het toch wel heel belangrijk dat mensen snappen waar ze aan beginnen en het voor hem een passende situatie is.
Met als resultaat dat nog steeds niemand interesse heeft helaas.

Pjotr werd op proef bij de adoptanten een totaal andere hond zonder de stabiliteit van zijn roedel.
Dat zijn dingen die je inderdaad niet kunt voorzien en mijn omschrijving was dan ook niets waard :Q:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

dagmar88 schreef:
Lizanne schreef: Overigens vraag ik me af in hoeverre je van beschrijvingen op aan kan. Lola lijkt maar weinig meer op de hond die ze 1,5 jaar geleden was toen ze bij ons kwam. En de eerste ontmoeting verliep allesbehalve vlekkeloos. Toch kunnen we niet meer zonder elkaar.

Tja, ik heb nu een moeilijk hondje in de opvang dat bij iedereen hetzelfde gedrag laat zien.
Dan is het toch wel heel belangrijk dat mensen snappen waar ze aan beginnen en het voor hem een passende situatie is.
Met als resultaat dat nog steeds niemand interesse heeft helaas.

Pjotr werd op proef bij de adoptanten een totaal andere hond zonder de stabiliteit van zijn roedel.
Dat zijn dingen die je inderdaad niet kunt voorzien en mijn omschrijving was dan ook niets waard :Q:
Haha, ja ik snap wat je bedoelt. Vanwege verhalen als de jouwe blijft realistisch naar de hond en de situatie kijken ook zo belangrijk. Wat ik bedoel is dat de hond vaak ontwikkelt op zijn nieuwe plek en dat de omschrijving dus niet per definitie de werkelijkheid van de hond beschrijft. Dan krijgt de stichting weer de schuld dat ze niet eerlijk waren, terwijl de hond gewoon tijd nodig had zichzelf te laten zien. In ons geval betekende dat dus een superhond die wel erg onzeker en bang is, terwijl haar omschrijving sprak van een hond die rustig de wereld aanschouwt.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier wel ervaring met het opvangen van buitenlandse honden.
Als ik er zelf één zou willen adopteren, zou ik zeker kiezen voor een hond die al in NL in een gastgezin zit, want mijn eigen hond is best selectief en ik vind het wel heel belangrijk dat het echt klikt tussen de honden.
Alle opvangers die ik hier heb gehad waren stuk-voor-stuk superleuke honden - sommige nog wel met wat werk vanwege weinig socialisatie in het land van herkomst en sommige ook terughoudend naar vreemde mensen en/of honden. Maar dat stond altijd ook wel beschreven op de website. De stichting waarvoor ik heb opgevangen, stuurt geen echt angstige honden of honden met gedragsproblemen (bijvoorbeeld agressie) naar Nederland.
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Hij is precies zoals ik had omschreven hoor.
Weer veilig thuis bij z'n grote zus.
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Een hond zal nooit 100% volgens de beschrijvingen zijn.
Ze gedragen zich nou eenmaal anders van situatie tot situatie.
Daarnaast groeit een hond ook door waar je zelf de hand zeker ook in hebt dit te sturen/vormen.
Hier 5 honden uit het buitenland, allemaal gekozen van een omschrijving en een gevoel wat ik bij de foto's kreeg en nog steeds geen moment spijt van
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”