Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

iemand ervaring met Bozita

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

iemand ervaring met Bozita

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie is geen gemakkelijke eter. Vers vlees blief mevroi niet echt. Brokken eet ze beter, maar van veel brokken krijgt ze oprispingen. Nu doet ze het al even goed op smolke (met af en toe renske of Rodi). Maar dat gaat de laatste tijd er wat minder lekker in. Dus het is weer tijd voor afwisseling. Nu ging ik iets bestellen bij Zooplus en daar zag ik Bozita met rendiervlees staan. Schijnt voor moeilijk etende honden best te pruimen te zijn. Iemand ervaring hier mee?
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Re: iemand ervaring met Bozita

Ongelezen bericht door krullie »

ik lees even mee.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miezemuis schreef:Lizzie is geen gemakkelijke eter. Vers vlees blief mevroi niet echt. Brokken eet ze beter, maar van veel brokken krijgt ze oprispingen. Nu doet ze het al even goed op smolke (met af en toe renske of Rodi). Maar dat gaat de laatste tijd er wat minder lekker in. Dus het is weer tijd voor afwisseling. Nu ging ik iets bestellen bij Zooplus en daar zag ik Bozita met rendiervlees staan. Schijnt voor moeilijk etende honden best te pruimen te zijn. Iemand ervaring hier mee?

:mrgreen: 2 % rendier zit er in en vooral veel granen.

Heb het wel aan de katten gevoerd en die vonden het prima.
Maar voor dat geld zou ik er toch meer van verwachten.

Misschien meerdere merken gaan afwisselen?
Miezemuis
Zeer actief

Ik wissel sowieso verschillend voer af. Het gaat meestal ook maar even er in. Inderdaad wel een tegenvaller dat er zo veel graan in zit. Volgende keer toch maar TOTW proberen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou gewoon die brok houden die je hebt en er een kledder van jullie eten doorheen roeren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miezemuis
Zeer actief

Kees, ze lust alleen maar ons eten als ze het zelf gejat heeft. Alles wat ik zelf door haar brokken doe pitst ze er vakkundig tussenuit (vlees uitgezonderd). Ik ga gewoon de bozita ff proberen. Eens kijken hoe dat valt, als ik dat dan afwissel met Smolke, Kvv, Renske en wellicht nog een andere brok dan moet het lukken. Lizzie raakt iig wel iets gevulder.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb het nu voor de katten, het natvoer en dat zit in kartonnetjes met een hele handige manier van openen. Mijn katten zijn er dol op en die zijn erg kieskeurig. Maar het is wel gewoon troepvoer, in mijn ogen, want zo'n 80% vocht. Maar alle smaken vonden mijn katten lekker en dat zegt wat. De prijs is ook okee dus ik ga het vaker bestellen. Mijn katten weigeren helaas kvv.

Ik heb ook blikvoer voor de honden besteld, bij wijze van junkfood, van terra canis, en er staat op dat er 59% vlees in zit. Ben het addertje onder het gras nog niet tegengekomen maar mijn Duits is ook niet zo sterk. Was niet duur en ze vinden het erg lekker. Dat geef ik liever dan die kuipjes pate uit de supermarkt. Ik geef het trouwens alleen als snoeperij af en toe. Getriebefrei, ik weet ff niet wat dat betekent, maar er zitten volgens mij geen of weinig granen in, die zijn vervangen door aardappels.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Fizgig schreef:Ik heb het nu voor de katten, het natvoer en dat zit in kartonnetjes met een hele handige manier van openen. Mijn katten zijn er dol op en die zijn erg kieskeurig. Maar het is wel gewoon troepvoer, in mijn ogen, want zo'n 80% vocht. Maar alle smaken vonden mijn katten lekker en dat zegt wat. De prijs is ook okee dus ik ga het vaker bestellen. Mijn katten weigeren helaas kvv.

Ik heb ook blikvoer voor de honden besteld, bij wijze van junkfood, van terra canis, en er staat op dat er 59% vlees in zit. Ben het addertje onder het gras nog niet tegengekomen maar mijn Duits is ook niet zo sterk. Was niet duur en ze vinden het erg lekker. Dat geef ik liever dan die kuipjes pate uit de supermarkt. Ik geef het trouwens alleen als snoeperij af en toe. Getriebefrei, ik weet ff niet wat dat betekent, maar er zitten volgens mij geen of weinig granen in, die zijn vervangen door aardappels.
Getriebefrei of getreibefrei bedoel je?
Dan zitten er idd geen granen in (heb een duitse mutti dus duits is mijn 2e taal, vandaar)
Getriebe is nlk een versnelling als ik het goed heb (ben niet zo technisch)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ik had via iemand hier een zak robus bozita zalm en rijst gekocht voor Billy (heeft een allergie voor dierlijke eiwitten)
Zuslief heeft het opgehaald. Katten van haar vriend werden helemaal wild van de geur en hebben het halve huis afgebroken en mijn zus open gekrabd om bij de brokken gekomen.

De honden waren ook helemaal wild van de brokken. Kid vond ze dusdanig lekker dat ze weigerde om haar eigen brokken te eten :boos:

Billy deed het er goed op, maar kid blijft moeilijk doen met eten.
En ze beiden dit voer geven kan ik op dit moment niet betalen.

Nou is de zak leeg. En ben ik over gegaan op pro plan zalm en rijst. Is een beetje goedkoper(nog steeds een rib uit mijn lijf, maar goed).
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

billyboy2 schreef:Ik had via iemand hier een zak robus bozita zalm en rijst gekocht voor Billy (heeft een allergie voor dierlijke eiwitten)
Zuslief heeft het opgehaald. Katten van haar vriend werden helemaal wild van de geur en hebben het halve huis afgebroken en mijn zus open gekrabd om bij de brokken gekomen.

De honden waren ook helemaal wild van de brokken. Kid vond ze dusdanig lekker dat ze weigerde om haar eigen brokken te eten :boos:

Nou is de zak leeg. En ben ik over gegaan op pro plan zalm en rijst. Is een beetje goedkoper(nog steeds een rib uit mijn lijf, maar goed).
Eh, ik wil niet vervelend doen maar volgend mij is Bozita zelfs een stuk goedkoper dan Pro plan! Bij Zooplus kost een zak van 15 kg Bozita 35,99 euro. De pro plan is veel duurder...

Verder niet echt veel ervaring ermee. Heb er wel eens een klein zakje van gevoerd. Honden vonden het wel erg lekker en de ontlasting was goed! Zou het dus gewoon eens proberen en kijken hoe ze het er op doen?
billyboy2
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:
billyboy2 schreef:Ik had via iemand hier een zak robus bozita zalm en rijst gekocht voor Billy (heeft een allergie voor dierlijke eiwitten)

Eh, ik wil niet vervelend doen maar volgend mij is Bozita zelfs een stuk goedkoper dan Pro plan! Bij Zooplus kost een zak van 15 kg Bozita 35,99 euro. De pro plan is veel duurder...

Verder niet echt veel ervaring ermee. Heb er wel eens een klein zakje van gevoerd. Honden vonden het wel erg lekker en de ontlasting was goed! Zou het dus gewoon eens proberen en kijken hoe ze het er op doen?

De zalm en rijst is 59,99 voor 12,5 kilo bij zooplus
Voor pro plan heb ik 58,50 betaald voor 14 kilo met gratis voerton :)
billyboy2
Zeer actief

Kells schreef:
billyboy2 schreef:
SuzieC1970 schreef:

De zalm en rijst is 59,99 voor 12,5 kilo bij zooplus
Voor pro plan heb ik 58,50 betaald voor 14 kilo met gratis voerton
:)
Sodejuu, dat vind ik een hoop geld voor iets waar slechts 20% vlees in zit. :80: Ik hou het op TotW.
:pffff: Zit geen vlees in maar vis :engel:
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

hier ook gehad ze vonden het lekker maar zelf was ik niet echt tevree
vond ze afvallen (kon ze meer geven maar dan was ik duurder uit)
nu 2 zakken fokker voor 69 euro bij zooplus en hier krijgen ieder 400 gram
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Geen ervaring met de brokken van Bozita.
Wel blikvoeding/pate gekocht, en daar zijn ze helemaal wild van.
:zweep:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Wel met de Bozita Robur, zalm. Prima voer voor mijn "brokkenhondje" (deze mevrouw prefereert helaas brokken boven kvv)

Inmiddels geef ik dogloversgold, ook prima voer.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door monicake »

Bozita wordt hier ook af en toe gevoerd en gaat er goed in net als josera, hier moet worden afgewisseld anders eet ze niet.
Ook hier liever een brok dan kvv eter, maar afgewisseld eet ze nu ook kvv ( 1 keer per week). Zodra ik hier aan een hoog eiwitgehalte brokken ga heb ik ellende , ze laten het staan of gaan enorm aan de dunne.
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”