Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het mogelijk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

is het mogelijk

Ongelezen bericht door Corneliana »

om zelf te koken voor je hond?
ik wil (ook qua kosten) niet helemaal rauw ofzo gaan voeren maar ik heb niks met kantenklare voeding.
dus zou dat kunnen? voor de konijnen stel ik ook vaak een maaltijd samen. tis wel de bedoeling om er iets brok bij te geven maar het lijkt mij lekkerder voor de hond om gewoon echt eten te eten.
zijn daar recepten van? of sla ik helemaal door? (kan ook natuurlijk hihi)
Corneliana
Zeer actief

Re: is het mogelijk

het is ook niet om de kosten te drukken hoor
meer mijn ouderwetse moedergevoelens zeg maar: zal et vrouwtje eens een lekker potje voor je koken? :P
maar das dus niet goed?
Corneliana
Zeer actief

wat dus ook het punt is, hij heeft altijd, werkelijk altijd eten tot zn beschikking
dat heeft hij daar geleerd dus ik wil dat niet meteen afnemen zeg maar
hij is niet te dik, overeet niet maar ik ben er geen voorstander van
werken voor eten etc, hoeft allemaal niet het is er toch.
mijn man (die mannen altijd) is het van huis uit gewend omdat zijn ouders dat ook altijd met de honden deden, uit gemak en naar hun zeggen om schooien te voorkomen als de hond dan schooide wezen ze naar de bak. heb ik verder niet echt kritiek op maar ik denk dat het "slecht" is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Dan kook je een aardappel en wat groente voor hem mee en mikt dat door een bak smuldier.
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef::U: Dan kook je een aardappel en wat groente voor hem mee en mikt dat door een bak smuldier.
zo simpel is dat dus?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Corneliana schreef:
dagmar88 schreef::U: Dan kook je een aardappel en wat groente voor hem mee en mikt dat door een bak smuldier.
zo simpel is dat dus?
Ja zo simpel is het :wink: Mijn honden zijn ook dol op tafelrestjes.
Corneliana
Zeer actief

oke bedankt
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Mijn honden hebben hier niet een hele dag voer staan (gaat ook niet met 4 honden), maar ze schooien ook niet.

Koken zou ik niet doen voor je hond, ja misschien iets van groente, maar geen vlees ofzo. Vlees kan hij gewoon rauw eten, dat is echt eten voor een hond!
En hier krijgen ze ook wel eens een restje aardappels of groente wat over is.
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Corneliana
Zeer actief

JR Fan schreef:Mijn honden hebben hier niet een hele dag voer staan (gaat ook niet met 4 honden), maar ze schooien ook niet.

Koken zou ik niet doen voor je hond, ja misschien iets van groente, maar geen vlees ofzo. Vlees kan hij gewoon rauw eten, dat is echt eten voor een hond!
En hier krijgen ze ook wel eens een restje aardappels of groente wat over is.
ja ik weet dat dat niet goed is.
maar ik doe één stap per keer en ik vond andere dingen belangrijker. ik probeer iets nieuws wat ik wil dat hij kan/niet meer doet. dan niks en als dat normaal is weer iets en dat voer komt binnenkort aan de beurt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kijk dit hebben ze hier net gehad:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er wordt hier niks gekookt speciaal voor de hond, event. wat tafelrestjes maar dat is dan voor mij gekookt. De honden krijgen in principe alles rauw.
Ik BARF niet maar voer eigenlijk alleen kvv en met eens per week wat BARF knabbels erbij.

En schooien doen ze hier ook niet hoor, ook al moeten ze werken voor hun eten en staat er zeker geen eten de hele dag :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Mijn honden krijgen zelf samengestelde rauwe voeding met af en toe een gezonde gestoomde of licht gekookte groente, kiem- en kruidenmix, fruitsmoothies, rauwe honing/kefir, wekelijk rauw visje. Vlees zelf kook ik vrijwel nooit, alleen na ernstige darmproblemen, indien nodig maar komt bijna nooit voor. Wil je vlees koken voor de hond en dat in hoofdzaak als voeding geven, dan zal je moeten bijsupplementeren met aminozuren en bijv. zink, magnesium, vit. E en B. Koken voor de hond op zich, vind ik een stuk gezonder dan de inhoud van een zak brok, dus in zie zin helemaal OK. Diverse dierenartsen in Amerika raden juist het bijvoeren met minstens gezonde tafelresten aan als je brok voert.
Hier blijft eten beslist niet de hele dag staan, dat wordt systematisch naar binnen gewerkt. Schooien doen ze ook niet, maar ze weten verdomd goed wat ik aan het koken ben en waar ze dan specifiek iets van krijgen.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Tsjah ik zie de meerwaarde er niet van. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”