Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anabolen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Anabolen

Ongelezen bericht door blondie »

Als het aanslaat na injecteren.
Hoe snel daarna weer een injectie?
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Anabolen

Ongelezen bericht door Rita »

blondie schreef:Als het aanslaat na injecteren.
De tweede injectie wordt meestal herhaald na 3 tot 5 weken!
Maar alleen als je in eerste instantie verbetering hebt gezien.
Als je geen verschil ziet, zou ik ook de injecties niet meer laten geven.
Fijn spul is het niet!
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

waar geef je dat voor?
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannex »

blondie schreef:Als het aanslaat na injecteren.
Je hebt er verschillende merken van. De één houd zijn werking langer dan het ander.
Wij kijken het bij onze honden zelf aan. Op een gegeven moment ga je zelf zien of hij nu weer een beetje nodig heeft.
Ze reageren er prima op en is een uitkomst voor vele honden. De hond moet wel nog beweging krijgen, wil je dat
het werkt :ok:
Dogs are where the heart is
blondie
Zeer actief

Bedankt. Ik ga even overleggen met de da.
Zag overigens ook dit oude topic nog wat er over ging, ook interessant. viewtopic.php?f=16&t=106915
@corneliana da van mij is er niet een groot voorstander van, maar toen ik er vorige week was omdat hij zo slecht ging met mijn hond gaf ze me de optie. En ik heb gezegd het in te spuiten om de spieren in de achterhand toch wat sterker proberen te maken.
Vorige week stond ik me eigenlijk klaar te maken voor een afscheid van mijn hond.
De anabolen lijken hun werk te doen, ik zie verbetering in het lopen en in de kracht van zijn achterhand. Vandaar dat ik me afvroeg wanneer het dan noodzakelijk is om weer een injectie te laten zetten. Beter op tijd, want zoals het nu gaat had ik het eigenlijk niet verwacht, dan te laat met het idee om hem alsnog in te laten slapen.
In mijn ogen is het dus een spierversterker die gaat werken als het lichaam het oppakt en de hond wel nog genoeg beweegt om die anabolen hun werk te laten doen. In mijn geval wil Finn graag nog bewegen dus heb ik besloten de anabolen in te laten spuiten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat ligt eraan hoe snel hij er weer een nodig heeft, Boy kreeg hem in het begin eens per half jaar, uiteindelijk net voor hij ingeslapen is kreeg hij hem eens per maand ongeveer als ik het me goed kan herinneren....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

malinois schreef:Dat ligt eraan hoe snel hij er weer een nodig heeft, Boy kreeg hem in het begin eens per half jaar, uiteindelijk net voor hij ingeslapen is kreeg hij hem eens per maand ongeveer als ik het me goed kan herinneren....
Moet de da maar bellen voor overleg. Het was best wel een uiterste poging denk een beetje want hij liep écht beroerd vorige week.
Ze heeft vitamine b complex ingespoten en in overleg met mij dus ook anabolen.
Ik gok dat de anabolen er nu voor hebben gezorgd dat hij weer wat meer kracht heeft in de achterhand waardoor hij toch wat sterker/vaster staat. Dus ik wil weten wanneer ik weer zou moeten gaan om het zo te houden, en niet afwachten tot het weer snel veel minder wordt. De spiermassa die minder is geworden is natuurlijk niet het probleem van zijn slechte lopen. Daarom gok ik dat hij door die versterking ineens e.e.a. beter op kan vangen.
Of denk ik dan verkeerd?
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen

Ongelezen bericht door Mariskah »

Ik heb altijd begrepen dat anabolica's in series van 3 gegeven worden met steeds 1 maand ertussen. Volgens mijn dierenarts is het een optelsom. Dus als 1 spuit effect heeft, dan heeft de 2e dubbel effect en de 3e vaak nog meer.
Na die serie kijk je het dan vervolgens weer aan hoe lang ze zonder kunnen, en als je dan weer start, dan start je weer zo'n serie van 3...
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder

Ongelezen bericht door Rosannex »

Mariskah schreef:Ik heb altijd begrepen dat anabolica's in series van 3 gegeven worden met steeds 1 maand ertussen. Volgens mijn dierenarts is het een optelsom. Dus als 1 spuit effect heeft, dan heeft de 2e dubbel effect en de 3e vaak nog meer.
Na die serie kijk je het dan vervolgens weer aan hoe lang ze zonder kunnen, en als je dan weer start, dan start je weer zo'n serie van 3...
Ik denk dat dat heel erg ligt aan welk merk het misschien is.
Hier krijgen ze er gewoon 1tje en dan kunnen ze weer een hele tijd voort.
Dogs are where the heart is
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

mijn hond krijgt nu al 2 jaar anabolen we zijn begonnen met een serie van drie elke maand dan een half jaar niet. na controle bleek het nog niet nodig 4 maanden later was het echt wel weer nodig nog een serie gedaan. daarna 5 maanden niets. ton zijn we elke maand gaan geven er was bijna niets meer gelukkig is ze weer opgeknapt en kan nu gewoon niet zonder.
als je het op gewicht geeft kunnen ze het best aan en een andere keus had ik ook niet echt.

onze andere hond kon niet meer lopen toen zijn we begonnen met hydrotraining en anabolen dat ging perfect binnen een aantal weken weer spieren. dat hebben we nu nog niet nodig het is belangrijk dat ze wat vaker maar korter lopen.
blondie
Zeer actief

Na het inspuiten leek het beter te gaan. En de sneeuw en kou kwam, maar hij liep redelijk ok hier door de sneeuw en genoot. Nu is alle sneeuw weer weg en het lopen en de stabiliteit zijn ook weer aan het afnemen. Het is net een dronken hond die je ziet lopen.
Weet nu dus niet of het door de kou en de sneeuw kwam dat het beter ging of door de anabolen :roll: .
Maar goed, de dierenarts vandaag gebeld en gevraagd hoe snel er weer een prik gedaan mocht worden. Er moest meer dan 2 weken in ieder geval tussen zitten zei ze me. Drie januari is het gezet dus we zijn nu ruim drie weken verder. Vrijdag laat ik ze toch weer zetten. Dan zie ik vanzelf of het effect heeft of niet. Het is een van de weinige dingen die ik kan doen om hem te helpen zelfstandig nog te laten rondlopen vind ik. Hoop dat het aanslaat.
Laatst gewijzigd door blondie op 29 jan 2013 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Duimen draaien :ok: :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik kan alleen vertellen wat mijn DA zei en hoe wij het ervaren hebben.

Hond in kwestie is de bijna 16-jarige collie Guinnie met achterhandzwakte.
De eerste injectie heeft niet/nauwelijks geholpen, maar onze DA vond het zeker verstandig om een tweede injectie te geven. Deze heeft WEL effect gehad; ze loopt soepeler, zakt minder snel door.

Onze dame is aan het einde van haar leven (nemen we aan.... ) maar als haar dit helpt nog net even wat mobieler te blijven; graag! Rotspul of niet.. ze "heeft niet lang genoeg meer" om daar last van te gaan krijgen nemen we aan.

Feit blijft dat we haar hiermee niet langer in leven houden, of dat zelfs maar willen proberen. Wat we willen is het haar zo aangenaam mogelijk maken zolang ze bij ons is. Of ze dus nog een paar keer om de 3 -4 weken zo'n injectie krijgt... prima wat ons betreft. Ik snap dat het niet echt jofel is maar dat "doet er niet meer toe".

Let wel: we houden haar SCHERP in de gaten; als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer; anabolen of geen anabolen!

Suzanne
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

uiteraard duim ik voor Finn dat het gewoon weer aanslaat en hij nog even mee kan hobbelen!
Sterkte Con!
blondie
Zeer actief

Bedankt Eef, Suske en Suzan, wilde overigens een update geven van sterkte en duimen schiet ik dan wel weer vol :engel: Terwijl ik de emotie redelijk onder controle heb, het is zoals het is.
Suzanne, het is geen tovermiddel en hij loopt ook in de reservetijd. Net als jij ben ik van mening dat ik het geef om hem wat te ondersteunen. Het kan helpen, en misschien ook niet. Vooralsnog geniet hij nog en is redelijk allert en doet mee, gaat graag weg en is nog zindelijk. Vandaar besloten om vrijdag nogmaals het te laten injecteren. Het is dat zijn kop nog zo goed is en hij er nog zo goed uitziet ook, goed in de vacht, heldere ogen, speels ook in huis en vrolijk. Als ik hem zie lopen zeker begin januari :ugh:. Ben er nu wat aan gewend, en gerustgesteld door de da dat hij gewoon geen pijn eraan heeft. Een oude vriend van me liep gisteren toevallig voorbij met hem en zijn vorige hond hebben we wat afgelopen samen met de honden, en hij schrok behoorlijk toen Finn nu op hem afliep. Vandaag weer. Ik zie het nu al zo'n 3 weken en ben er wat genuanceerder in geworden, want ik zie de blije bek thuis. Voor iemand die hem kende in zijn "gouden jaren" en een zwak voor hem had is het ook erg slikken. Pa zie ik ook met traantjes af en toe naar hem kijken. Tsja. Het is niet anders, 4 weken geleden heb ik ook continue gejankt. Met moeite een afspraak gemaakt met de da. En nu zie ik het wel met de dag. Die anabolen zijn 1 van de weinige dingen die ik nog kan proberen. En het afscheid nadert gewoon snel, of hij verbaast me weer. Tijd zal het leren. Maar vertrouw erop dat ik het zie als hij er geen zin meer in heeft. Dat is nu nog niet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”