Dus aankomende week binnenblijven dames en heren!
Mensen toch, kom op het zijn honden... hun voorouders leefden alleen maar buiten in regen en kou...
Moderator: moderatorteam

Richting Skadi zou dit advies pure dierenmishandeling zijn als ik het op zou volgen. Die wordt pas écht blij als het een paar graden vriest.malinois schreef:Een DA heeft gezegd dat honden ook griep kunnen krijgen en dat je daar heel voorzichtig mee moest zijn met het oog op longontsteking. Om dit te voorkomen zou je dus moeten voorkomen dat je honden in de regen of kou buiten lopen![]()
Dus aankomende week binnenblijven dames en heren!

Het gaat om wandelen met de honden voor de duidelijkheid...rovianne schreef:Eh, onze voorouders leefden vroeger ook buiten.. met alleen een berenvelletje. Dus wij zouden dan ook heel goed buiten kunnen gaan liggen

Nee was 'dierennieuws' van Henk Blok (zo heet ie toch die nieuwslezer)Tara schreef:Die van mij, het is hier in huis nooit warmer dan 20 graden, en als we niet thuis zijn is het hier maar 12 graden.Sanne!! schreef: Maar welke huishond ligt er tegenwoordig niet de hele dag bij de 24 graden niks te doen?
Verder lopen ze gewoon buiten, weer of geen weer. Ze moeten er toch uit.
Edit: was het trouwens niet gewoon een typetje van Evers?

Heel eerlijk...Jaap* schreef:Komt een longontsteking zo vaak voor bij honden dan?
Maar dan wel modieusdagmar88 schreef:Allemaal een mutsje en een sjaaltje dan maar.

SHIT!!! Hou ze AUB lekker warm nu en doe dit nooit meer!!!petra1 schreef:He, lees ik het net te laat.
Heb er net nog een flinke wandeling met de honden opzitten, en daarna hebben ze ook nog allemaal in de tuin gespeeld.
Zal ik de da maar vast bellen?
ik beschouw mijn hond als "huishond". maar het is hier 19.5 max en snachts 15 graden. en genoeg te doen.Sanne!! schreef:Het is inderdaad een beetje overtrokken.
Ik zou er ook niet binnen om blijven.
Maar om nou te zeggen dat hun voorouders buiten leefden in de regen en kou. Dat klopt natuurlijk helemaal.
Maar welke huishond ligt er tegenwoordig niet de hele dag bij de 24 graden niks te doen?
Die kun je dan echt niet ineens dagen buiten zetten in de regen.
Honden die normaal al in kennels gehouden kunnen dat wat dat betreft makkelijker.
Maar overdreven is het wel.
hier gaat bij een laagje sneeuw ook "standje stuiterbal" aan. dan kan er wel alleen gespeeld worden in de tuin. en dat mag ook gerust. lekker droogwrijven daarna, supergezond.Bonnie F schreef:Zappa wordt helemaal pupperig en springerig van kou en sneeuw. Die gaat dan echt drammen dat ze in de tuin wel spelen. Mijn vorige hond deed dat ook.
Je mag het van mij best nog een keer aanhalen maar als je had gelezen heb ik het ook niet over de gemiddelde hond hier op het forum.Corneliana schreef:ik beschouw mijn hond als "huishond". maar het is hier 19.5 max en snachts 15 graden. en genoeg te doen.Sanne!! schreef:Het is inderdaad een beetje overtrokken.
Maar om nou te zeggen dat hun voorouders buiten leefden in de regen en kou. Dat klopt natuurlijk helemaal.
Maar welke huishond ligt er tegenwoordig niet de hele dag bij de 24 graden niks te doen?
Honden die normaal al in kennels gehouden kunnen dat wat dat betreft makkelijker.
das toch zielig hoor, niks doen om over die 24 graden nog maar niet te spreken.
ik denk (of hoop) dat dat wel meevalt, ja het ouwetje van mn schoonouders maar die was daar ook oud genoeg voor.
Sanne!! schreef:Je mag het van mij best nog een keer aanhalen maar als je had gelezen heb ik het ook niet over de gemiddelde hond hier op het forum.Corneliana schreef:ik beschouw mijn hond als "huishond". maar het is hier 19.5 max en snachts 15 graden. en genoeg te doen.Sanne!! schreef:Het is inderdaad een beetje overtrokken.
das toch zielig hoor, niks doen om over die 24 graden nog maar niet te spreken.
ik denk (of hoop) dat dat wel meevalt, ja het ouwetje van mn schoonouders maar die was daar ook oud genoeg voor.
Maar geloof me buiten de mensen die zich hier op het forum aan hebben gemeld zijn er nog meer mensen met honden die niet zoveel voor hun betekenen dan de meeste honden hier voor ons betekenen....
En niet dat die mensen nou helemaal niks om hun hond geven anders krijgen we dat weer.