Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En straks is het natuurlijk *HAP!*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Re: En straks is het natuurlijk *HAP!*

Ongelezen bericht door yodi »

Ja dat gaat een keer fout, en wie krijgt de zwarte piet, ja hoor de hond!!!!

Stomme bazen!!!!
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Daarom blijft Luca dus altijd thuis of ik hou hem heel goed in de gaten. luca is vreselijk lief maar kan er slecht tegen als hij zomaar aangeraakt wordt.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

@ Nanna Omdat sommige honden, ja echt het bestaat, dat geweldig vinden.

Deze duidelijk niet, maar ik heb er meerdere gehad, echte stadshonden.
Gr. Aniek

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maupie had dat ook heeerlijk gevonden. Overal aandacht en aaitjes en liefst ook nog wat te snaaien haha..
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Oh daar heb ik schijt aan. Zolang mijn honden mensen negeren, tenzij ze worden aangehaald, en geen stap verkeerd zetten op de markt of in de stad mogen ze van mij gerust mee. Als ze zin hebben.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Nanna schreef:
Budkes schreef:@ Nanna Omdat sommige honden, ja echt het bestaat, dat geweldig vinden.
De mijne vinden het denk ik ook geweldig. Maar IK heb er geen zin in.
Omdat ik weet dat veel mensen zich ergeren aan honden, of er bang voor zijn. Als ik in het bos loop heb ik daar geen boodschap aan, maar in een winkelcentrum houd ik daar rekening mee. En laat ik ze gewoon thuis.
Mijn shelties vinden het ook geweldig en mogen wel mee naar de markt. Het is een lekkere wandeling daar naar toe en dat kwartiertje dat ik echt op de markt ben hou ik de meiden kort bij me zodat anderen er makkelijk langs kunnen of til ik ze even op als het te onoverzichtelijk is en hun pootjes gevaar lopen. Het winkelt ontspannener zonder honden, maar als je gewoon even iets nodig hebt is dat prima te combineren met een hondvriendelijke wandeling en een goede rugtas :19:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Lastig om daar niks van te zeggen ja.

Heb Kiwi ook ooit eens mee naar de markt gehad, we waren een eind wandelen en ik had nog wat nodig, dacht dat kan wel even snel. Ze vond het vréselijk, nooit meer gedaan dus.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Pups neem ik trouwens wel altijd mee naar de markt. Gewoon op de arm en even kijken. Al hielp dat bij Luca niks. Vreemde mensen waren en zijn stohohom :mrgreem:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Ik neem de honden soms mee naar de markt, de markt hier bestaat dan ook wel uit 7 kraampjes op een plein.
Ze waren zo weinig gewend en onzeker naar alles dat ik ze eea heb laten zien/meemaken, waaronder de markt.
Ze gaan netjes zitten en blijven netjes wachten tot we weer verder gaan.

We ontkomen er niet aan dat we af en toe ergens zijn met de honden waar meer mensen zijn, waar ze netjes bij ons moeten blijven en niet angstig moeten zijn van andere mensen. Dan is het wel fijn als zich daar gewoon weten te gedragen. Ze zijn er iig een stuk stabieler van geworden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

ik heb nooit gesnapt waarom mensen hun hond aan een paal ofiets achterlaten om boodschappen te doen,maar gewoon over de markt lopen moet toch geen probleem zijn.
als ze netjes aangelijnd lopen,en geen vlieg kwaad doen zie ik niet wat er mis mee is.mensen die het vies vinden,dat boeit me dan echt weer niks.
ik hou niet van winkelen,maar fleur mag na de lange wandeling altijd wat uitzoeken bij de dierenkraam.iedereen moet om haar lachen,hoe ze dat doet.en dan haal ik zelf iets lekkers en hup weer naar huis.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tara schreef:
Nanna schreef:Ik snap sowieso al nooit waarom een hond mee moet over een drukke markt of uitgebreid boodschappen doen.
Allemaal interessantigheid, een hoop 'kijk mij eens' gedoe. Laat dat beest toch thuis.
Ik denk het, en als je er dan toch niet aan ontkomt om ze mee te nemen, zorg dan dat anderen er van afblijven.
Ik heb mijn honden als pup graag meegenomen door de winkelstraat en/of markt, maar dan wel met 1 op 1 aandacht voor pupsel. Heel soms gaan ze nog 's mee maar dan als oefening. Dus NIET als ik zelf wat nodig heb, of alleen maar kaas oid en dan wordt de oefening "zit en blijf" terwijl het vrouwtje de kaas koopt.
Dus, als "trainingssessie" maar niet als ik zelf van alles en nogwat nodig heb. Dat werkt niet en idd... dat gaat fout op den duur.

Suzanne
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Tara schreef:Echt, laat die honden toch gewoon thuis als ze niet tegen aanhalen kunnen.
En laat ze zéker niet zonder toezicht achter. :evil:
Laat andermans hond gewoon zitten zonder hem persée te moeten aanhalen. Mijn hond kan dat best hebben, maar toch hoef ik niet dat jan en alleman er zomaar aan zit. Als iemand even een tas achterlaat, ga ik er toch ook niet in zitten snuffelen? Ik snap best dat het met de beste bedoelingen is en dat je natuurlijk geen woest monster publiekelijk alleen moet laten, maar ik heb er geen problemen mee mijn hond gewoon hier en daar even te laten wachten. Snap ook niet dat mensen daar moeilijk over doen.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Nanna schreef:
Budkes schreef:@ Nanna Omdat sommige honden, ja echt het bestaat, dat geweldig vinden.
De mijne vinden het denk ik ook geweldig. Maar IK heb er geen zin in.
Omdat ik weet dat veel mensen zich ergeren aan honden, of er bang voor zijn. Als ik in het bos loop heb ik daar geen boodschap aan, maar in een winkelcentrum houd ik daar rekening mee. En laat ik ze gewoon thuis.
Ik neem mijn chi-meisje ook heel vaak mee. Zij vindt het leuk en ik vind het leuk om haar bij me te hebben, gewoon, omdat ik haar graag bij me heb. Als anderen zich daar aan ergeren, is dat hun probleem. De grote jongens laten we meestal wel thuis, omdat we dat zelf handiger vinden. Ze zijn flink aan de maat en dat is best lastig als je overal tussendoor moet manoevreren. Maar thuislaten omdat anderen mijn hond niet leuk vinden? Nee hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Nanna schreef:
Plumeau schreef: .. dat kwartiertje dat ik echt op de markt ben hou ik de meiden kort bij me zodat anderen er makkelijk langs kunnen of til ik ze even op als het te onoverzichtelijk is en hun pootjes gevaar lopen.
Dus dan loop je met twee shelties onder je oksels geklemd? :80: Ja, dat is leuk winkelen :19:
Ik ga effe snel op de fiets het benodigde halen en ga daarna met de honden het bos in. Vinden ze véél leuker ;-)
Soms heb ik inderdaad 2 shelties op de arm als ik door een drukke 'flessehals' heen moet. Daar ga ik dan niet uitgebreid staan kijken, daar zijn ze iets te zwaar voor ;)
Vooral Salina zou zeer teleurgesteld zijn als ik voor de markt mijn moeders fiets leen ipv met haar te gaan lopen. Ik loop nooit rechtstreeks naar de markt toe, het is altijd een om van ca 2 uur, waar die 10 minuutjes markt dan deel van uitmaken.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Roo
Zeer actief

Nanna schreef:Omdat ik weet dat veel mensen zich ergeren aan honden, of er bang voor zijn. Als ik in het bos loop heb ik daar geen boodschap aan, maar in een winkelcentrum houd ik daar rekening mee. En laat ik ze gewoon thuis.
These days ergeren mensen zich aan zoveel, dat het woord zelf zo goed als aan inflatie lijdt. Ik probeer daar juist niet al te veel boodschap aan te hebben.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb ze wel eens meegenomen allebei op een kerstavondwinkelopening. Was niet heel druk maar merkte wel dat sommige mensen ze eng vonden. Vond dat best vervelend zeker als de kleinere honden geen probleem zijn maar als je met twee herders aan de lijn loopt die het best naar hun zin hebben (dat vooropgesteld) zou ik er niet mogen lopen omdat anderen het eng vinden :19: .
Maar goed, door schade en schande wijs geworden (niet letterlijke schade) maar blijkbaar kan het gewoon niet. Ook niet even buiten laten liggen voldoende uit een voetpad bijvoorbeeld en in mijn zicht, dan moeten mensen erheen, of moeten ze met een blaffende hond voor jouw hond(en) gaan staan om te zien of de honden écht blijven liggen :roll: . Allemaal meegemaakt. Op de markt zelfs een meneer die het nodig vond om "pak hem hoorr!!!" te roepen naar Finn toen er een wat kleiner hondje passeerde. Ik snap mensen af en toe echt niet, had Finn die vent moeten laten grijpen, dan had hij het misschien afgeleerd dat soort grapjes. Was de eerste en de laatste keer dat ik Finn meenam om even snel wat te halen bij een kraampje.
Bluf is trouwens wel het type dat het heerlijk zou vinden op de markt. Maar goed, die heeft haar uitstraling ook weer niet zo mee dus doe ik het maar niet.
blondie
Zeer actief

Tara schreef:
Roo schreef:
Tara schreef:Echt, laat die honden toch gewoon thuis als ze niet tegen aanhalen kunnen.
Laat andermans hond gewoon zitten zonder hem persée te moeten aanhalen. Mijn hond kan dat best hebben, maar toch hoef ik niet dat jan en alleman er zomaar aan zit. Als iemand even een tas achterlaat, ga ik er toch ook niet in zitten snuffelen? Ik snap best dat het met de beste bedoelingen is en dat je natuurlijk geen woest monster publiekelijk alleen moet laten, maar ik heb er geen problemen mee mijn hond gewoon hier en daar even te laten wachten. Snap ook niet dat mensen daar moeilijk over doen.
Er doen geen mensen moeilijk over dat die hond daar zit, en al bind je tien honden aan bij de Ap, mij boeit dat niet.
Maar als je hond het niet trekt dat mensen naar hem toe gaan, dan moet je hem niet onbeheerd achterlaten.
Zo ingewikkeld is dat toch niet? Je ben namelijk te allen tijde verantwoordelijk voor je hond.
Weet je Roo, zo denk jij zo denk ik maar niet iedereen denkt zo dat je de hond gewoon lekker laat zitten waar hij zit of ligt.
En de mijne zijn ook niet zo moeilijk, maar je hebt treiterkoppen van mensen erbij die even willen zien hoe ver ze kunnen gaan. Zonder toezicht ze buiten laten doe ik gewoon écht niet. Maar zelfs al had ik zicht ben ik naar buiten moeten springen of een meneer aub wilde doorlopen en niet zijn keffer aan de flex op mijn stel af wilde laten gaan die braaf lagen te wachten. Want ze kunnen veel aan, maar ook honden hebben grenzen :19: en wat Tara zegt, dan ben ik als eigenaar wel verantwoordelijk als er wat gebeurd, ook al lokt een ander het nog zo uit!
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Tja en bijt de hond, dan is de hond de lul. Ze zouden mensen moeten gaan keuren, kom je door de kynologische keuring heen, mag je een hond.

Ik snap al nooit waarom mensen die honden altijd overal mee naar toe moeten nemen, je kan ook echt wel even zonder hond boodschappen doen. Ik vind het altijd zonde, en de meeste honden vinder er geen fluit aan.
Roo
Zeer actief

Tara schreef:
Roo schreef:
Er doen geen mensen moeilijk over dat die hond daar zit, en al bind je tien honden aan bij de Ap, mij boeit dat niet.
Maar als je hond het niet trekt dat mensen naar hem toe gaan, dan moet je hem niet onbeheerd achterlaten.
Zo ingewikkeld is dat toch niet? Je ben namelijk te allen tijde verantwoordelijk voor je hond.
Wat ik probeer te zeggen is dat ik niet altijd vind dat het de schuld van de eigenaar is. De wet mag dat zo zien, en ik zou ook niet weigeren iets te vergoeden als mijn hond schade zou maken, maar toch vind ik niet dat ik de hond moet thuislaten omdat sommige mensen er nu eenmaal aan móeten zitten. Ik heb het nu niet over een hond die om het minste of geringste in iemands arm hangt. Bij mijn eigen hond moet je in zo'n situatie behoorlijk je best doen wil je hem van zijn stuk brengen, maar zeg nooit nooit. Als er dan toch ooit iets gebeurt omdat een 'aaier' zo doorgezet heeft, dan denk ik eigenlijk van "jammer dan". Daar ga ik mijn hond niet jaren voor thuis laten.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Voor je hond zelf is niets riskeren toch ook beter?
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Mirella schreef:ik heb nooit gesnapt waarom mensen hun hond aan een paal ofiets achterlaten om boodschappen te doen,maar gewoon over de markt lopen moet toch geen probleem zijn.
als ze netjes aangelijnd lopen,en geen vlieg kwaad doen zie ik niet wat er mis mee is.mensen die het vies vinden,dat boeit me dan echt weer niks.
ik hou niet van winkelen,maar fleur mag na de lange wandeling altijd wat uitzoeken bij de dierenkraam.iedereen moet om haar lachen,hoe ze dat doet.en dan haal ik zelf iets lekkers en hup weer naar huis.
Het is soms ook het combineren van ...

Ik doe zo af en toe ook wel eens een boodschapje op de fiets (niet de hele week boodschappen, maar stel ben wat vergeten).
Als ik dan Kay moet uitlaten dan combineer ik dat mooi. Hij heeft een stuk gerend, zit welgeteld nog geen 5 minuten bij de supermarkt buiten vastgebonden.
Kay vind dat niet erg volgens mij en ik ook niet.
Moet ik wel zeggen dat ik hem altijd achterin ergens vastbindt dus niet midden bij de entree en dat de meeste mensen m'n hond vaak niet eens zien zitten in dat donkere hoekje daar....
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi doe ik er geen plezier mee, en die neem ik dus ook niet mee, maar Dante vond het gewéldig! Die ging altijd overal mee naar toe. Bij de supermarkt en andere winkels bleef ze buiten wachten. Niet aangelijnd, zodat ze aaiers kon ontwijken. Wat ze ook keurig deed.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Harley gaat ook steeds vaker even mee,die verveelt zich een beetje en vind het super stoer als hij bij mij in de auto meemag of even alleen met mij mee op stap iig,de markt is dan weer te druk,dat doen we niet,vind ie niks maar even naar de dierenwinkel of zo vind ie geweldig!
Ik laat hem niet alleen buiten,dat niet,veel te bang dat ie gejat word of misschien hapt naar iemand.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Afijn, het is 20 mensen, 20 meningen. Dus ik doe maar gewoon mijn eigen ding. En dat houdt in dat ik Bo gerust weleens meeneem voor een boodschapje. Het is een leuke wandeling, Bo vindt aandacht van mensen geweldig en als ik al 5 minuten binnen ben, is het lang. Ze kan het in ieder geval prima aan.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Inge O schreef:
kooi schreef:Voor je hond zelf is niets riskeren toch ook beter?
ja, ze in een glazen bokaaltje opsluiten is misschien nog beter.

wel gek dat deze opmerking uitgerekend komt van iemand die thuis al net zo goed problemen van dit soort heeft gehad met een hond (en nee, dat bedoel ik niet als natrappen maar gewoon als feit - er kan overal iets fout gaan, opletten zal je altijd moeten).
Ik dacht dat kooi de opmerking sarcastisch bedoelde.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Akira mag heel soms mee naar het marktje, er zijn maar twee paden dus heel groot is het niet. Zij vindt het geweldig om mee te gaan en als we bij de dierenstand iets hebben gekocht draagt ze het zelf naar de auto :I: Buiten vastbinden doe ik nooit, buiten het feit dat zij er geen plezier aan beleefd en ik niet lekker kan winkelen, ben ik veel te bang dat ze gestolen wordt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Heb net anderhalf uur met de honden over de hei en door het bos gelopen, in marstempo. Ze hebben eten gehad en nu liggen ze zwaar te pitten.
En ga ik, nadat ik mijn erwtensoep op heb nog even per fiets om een boodschapje in het winkelcentrum. Zónder honden :engel:
Niet iedereen heeft een bos en hei als zijn achtertuin. Apotheek als ik daar moet zijn geeft een wandeling door een bospark heerlijk stukje lopen en dus prima te combineren met de honden die braaf een paar minuten bij een paaltje liggen. Dus nam ze dan ook wel mee als ik medicijnen moest halen. Lekker loopje voor ons alledrie. Beesten liggen braaf af wat afgelegen maar er zijn altijd weer nitwits die ze zien en ze niet met rust kunnen laten. Gebeurd dan verder niets hoor, maar soms denk ik ook wel eens blijf gewoon van ze af. Ze liggen daar te liggen, blaffen niet naar je, of staan niet kwispelend in de lijn te hangen voor aandacht. LAAT LIGGEN DIE HONDEN! Maar goed, dat schijnt tegenwoordig moeilijk te zijn, dus neem je ze minder snel mee.
Roo
Zeer actief

Oeps..Twee keer hetzelfde maar op verschillende bladzijden? :80:
Laatst gewijzigd door Roo op 05 jan 2013 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef:
Nanna schreef:Heb net anderhalf uur met de honden over de hei en door het bos gelopen, in marstempo. Ze hebben eten gehad en nu liggen ze zwaar te pitten.
En ga ik, nadat ik mijn erwtensoep op heb nog even per fiets om een boodschapje in het winkelcentrum. Zónder honden :engel:
Niet iedereen heeft een bos en hei als zijn achtertuin.
Die heb ik hier wel, maar vroeger ook niet hoor ;-) En ook dan nam ik mijn honden nooit mee naar mensendingen.
Die laaide ik in de auto en daar ging ik dan mee naar het bos.
En nou jij weer "moet je wel een auto hebben" :LOL:
Nee hoor die heb ik wel. Wil er ook geen wellis nietus spelletje van maken hoor. Enige jammere vind ik gewoon dat als je je honden leert netjes even te wachten op je dat dat al niet genoeg is tegenwoordig omdat je er altijd zuigers van mensen tussen hebt zitten.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Inge O schreef:
kooi schreef:Voor je hond zelf is niets riskeren toch ook beter?
ja, ze in een glazen bokaaltje opsluiten is misschien nog beter.

wel gek dat deze opmerking uitgerekend komt van iemand die thuis al net zo goed problemen van dit soort heeft gehad met een hond (en nee, dat bedoel ik niet als natrappen maar gewoon als feit - er kan overal iets fout gaan, opletten zal je altijd moeten).

En waarom zou uitgerekend ik die opmerking niet mogen maken?
In hoeverre is mijn thuissituatie relevant voor het onbeheerd achterlaten van je hond op publiek terrein?
Ik heb mijn hond altijd getracht tegen haarzelf in bescherming te nemen en met succes.
Na het eerste ernstige bijtincident met zus 1, is er drie jaar niets gebeurd tot zus 2 zelf zo onvoorzichtig was om toch mijn huis binnen te stappen.
Na dát incident ( 2011) is er nooit meer iets gebeurd en is mijn hond inmiddels met succes gehersocialiseerd.

Maar je hebt treiteraars en je hebt kinderen.
Niet alle kinderen wordt geleerd om van vreemde honden af te blijven en dan nog...

als er iets gebeurt met jouw vastliggende hond en een kind, dan IS die hond van jou toch het slachtoffer?
Ik lees hier over honden die in het nauw worden gedreven.
En baas is niet aanwezig om hem daartegen te beschermen...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”