Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cdrom de blauwe hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

cdrom de blauwe hond

Ongelezen bericht door Corneliana »

Heeft iem ervaring met de kindercdrom de blauwe hond? ik zie nl vaak dat mijn oudste een btje too much is de laatste tijd voor Sky. hij is nl nogal hyper (adhd met asskenmerken). natuurlijk leg ik het hem uit en als het te gek wordt scheidt ik ze. hij heeft geen benul van de kracht van de hond, is zelf een mannetje van 1.10. ook sterk hoor voor zijn grootte. ;) maar hij begrijpt niet zomaar dat hij niet met een hond kan stoeien. aan de andere kant is het een feest om te zien hoe onbevangen hij met hem omgaat. lekker raggen in de achtertuin etc. dat wil ik hem ook niet verbieden. het gaat bij deze kinderen vooral om het visualiseren, er hangt bijvoorbeeld bij de bench een picto: verboden de hond aan te raken. ook handig voor andere kinderen die hier komen trouwens. ik kan moeilijk uitleggen hoe hyper mn zoon is maar vooral als het ritme verandert (vakantie nu dus) is het extreem. waarschijnlijk krijgt hij over een tijdje medicatie maar of dat aanslaat of veel verandert heb ik geen idee van. dus dacht ik aan deze cdrom. is die goed? of worden ze daar alleen maar "angstig en geremd" van?

http://www.blauwe-hond.nl/
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: cdrom de blauwe hond

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik heb geen ervaring met de CDrom zelf, als ik hier kinderen over de vloer heb met ASS werk ik altijd met pictogrammen. Zoals je zelf al zei, visualiseren werkt het beste. Heb zelf pictogrammen gemaakt (en samen getekend) van hoe we omgaan met de honden. Zo is er inderdaad één van: hond in de bench, die aaien we niet. En eentje met welke spelletjes er met de hond gedaan mogen worden (apporteren, trekspelletje, zoekspelletjes, de puzzel/kong wobbler/voerbal) etc.

Ik vond het zelf makkelijk om aan te geven welke spelletjes er wel gedaan mogen worden en dan onder supervisie, maar ik heb het wel over kinderen die niet met de hond in huis wonen.

Denk trouwens dat kinderen er niet angstig en geremd van worden, maar dit ligt ook heel erg aan hoe jij dingen uitlegt. Ik zou wel zelf eerst een keer dat spelletje spelen om te kijken hoe ze omgaan met de verkeerde keuzes van een kind (lijkt me niet echt handig als ze de hond echt laten bijten in het spel bijv.)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Corneliana
Zeer actief

Re: cdrom de blauwe hond

Ongelezen bericht door Corneliana »

hij speelt in de achtertuin en ik heb volledig zicht achter het raam. ik gebruik picto's van www.sclera.be als het me te zot wordt geef ik de hond het commando klaar. (die luistert sneller dan zoon gevalletje reactiesnelheid) en ja idd dat is wel een optie, eerst zelf spelen. het is ook niet heel duur ofzo.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”