Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HEEL VEEL STERKTE !!!
Moderator: moderatorteam
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Re: HEEL VEEL STERKTE !!!
Wat lief!
ja ik denk dat veel mensen het moeilijk hebben met dit soort dagen.
en de honden vooral met oud en nieuw.
gelukkig valt het knallen hier nog mee. 1 van mijn honden
is ook doodsbang.
ja ik denk dat veel mensen het moeilijk hebben met dit soort dagen.
en de honden vooral met oud en nieuw.
gelukkig valt het knallen hier nog mee. 1 van mijn honden
is ook doodsbang.
- Niek
- Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Ik heb jaren met bange honden gezeten. De 1 geeft het door aan de ander lijkt het wel.
De eerste jaren geen probleem, maar na 1 keer goed geschrokken te zijn begon het.
Uiteindelijk ging ik een week tussen kerst en nieuwjaar naar de Ardennen, heerlijk, geen vuurwerk en lekker wandelen.
Thuis durfde Max het huis niet uit at niet en probeerde zich in de kast te verstoppen.......
Gelukkig gaat het met de huidige honden goed, maar ik moet nog vaak denken aan die ellendige tijd...
Vandaar dus voor iedereen sterkte!
De eerste jaren geen probleem, maar na 1 keer goed geschrokken te zijn begon het.
Uiteindelijk ging ik een week tussen kerst en nieuwjaar naar de Ardennen, heerlijk, geen vuurwerk en lekker wandelen.
Thuis durfde Max het huis niet uit at niet en probeerde zich in de kast te verstoppen.......
Gelukkig gaat het met de huidige honden goed, maar ik moet nog vaak denken aan die ellendige tijd...
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dank je wel...kan het goed gebruiken.
Zit hier met 1 doodsbange hond die de hele dag jammerend en piepend door het huis loopt en van gekheid niet meer weet wat hij moet.
Godzijdank was het vannacht rustig, en nu gelukkig ook (stormt hier gelukkig) en slaapt hij nu rustig voor zolang het duurt.
Voorgaande jaren kon ik hem de eerste dagen vuurwerk nog wel doorslepen op de advocaat. Maar dit jaar helpt het niets, gister nog extra kalmeringsmiddel gehaald maar helaas ook zonder effect.
Wil eigenlijk even een flinke wandeling maken, maar hij slaapt nou zo rustig....zit dus beetje in dubio wat te doen.
Mijn teckel vind het ook niet heel grappig meer. Ze is een paar keer echt flink geschrokken van knallen met de kracht van een handgranaat. Gelukkig blijft het bij haar alleen bij even opkijken, en snurkt dan weer verder.
Vorig jaar ben ik met Billy op cursus geweest voor zijn vuurwerk angst, maar heeft alleen maar averechts gewerkt.
Zit hier met 1 doodsbange hond die de hele dag jammerend en piepend door het huis loopt en van gekheid niet meer weet wat hij moet.
Godzijdank was het vannacht rustig, en nu gelukkig ook (stormt hier gelukkig) en slaapt hij nu rustig voor zolang het duurt.
Voorgaande jaren kon ik hem de eerste dagen vuurwerk nog wel doorslepen op de advocaat. Maar dit jaar helpt het niets, gister nog extra kalmeringsmiddel gehaald maar helaas ook zonder effect.
Wil eigenlijk even een flinke wandeling maken, maar hij slaapt nou zo rustig....zit dus beetje in dubio wat te doen.
Mijn teckel vind het ook niet heel grappig meer. Ze is een paar keer echt flink geschrokken van knallen met de kracht van een handgranaat. Gelukkig blijft het bij haar alleen bij even opkijken, en snurkt dan weer verder.
Vorig jaar ben ik met Billy op cursus geweest voor zijn vuurwerk angst, maar heeft alleen maar averechts gewerkt.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Dat doorgeven ben ik helemaal met je eens!!!!Niek schreef:Ik heb jaren met bange honden gezeten. De 1 geeft het door aan de ander lijkt het wel.
Hier ook jarenlang met een doodsbange witte herder gezeten. Dit heeft ze toen doorgegeven aan Beau en we waren bang dat het onze nieuwe witte negatief zou beïnvloeden.
Andersom is het geworden
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
Onze labrador is nooit bang geweest, tot ik vorig jaar een pup aanschafte, sindsdien is ze super bang. Ik wil ze eigenlijk niet uitlaten omdat de labrador erg bang is. De akita is eerder oplettend dan bang, maar dat zal ook niet lang meer duren. Vanmiddag naar de bossen geweest, daar is het gelukkig rustig, maar ze zijn al flink aan het knallen. Nu gelukkig niet door de harde windstoten!
- Niek
- Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
- hewi
- Zeer actief
Wat lief dankjewel! Opa ollie is er sinds vanmorgen 05.00 niet meer uitgeweest en ligt achterin de stoffen bench verstoppertje
te spelen.
Dat doorgeven ben ik dan weer niet mee eens want Leo vindt het geweldig buiten die apporteert nog net geen lawinepijl
te spelen.
Dat doorgeven ben ik dan weer niet mee eens want Leo vindt het geweldig buiten die apporteert nog net geen lawinepijl
-
Corneliana
- Zeer actief
hier gelukkig ook geen bange hond maar knuffel alle bangerdjes van me.
hij rende net wel door de deur toen we met de kleintjes aan het knallen waren (heel soft vuurwerk) gauw naar binnen gestuurd, tzal je maar gebeuren dat een vonkje hem raakt en hij wel bang wordt.