Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

R.I.P Noah

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Kenji2012
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Akita Inu
Aantal honden: 1

R.I.P Noah

Ongelezen bericht door Kenji2012 »

In mijn zoektocht naar de perfecte hond, ben ik uitgekomen bij iemand die zich voor deed als particulier, maar uiteindelijk een broodfokker was :(
Dit is zowel mij als Noah duur te komen staan, Na 3 dagen opgenomen te zijn bij de DA is hij helaas overleden.

Het is hier al wel bekend, maar wil het nogmaals duidelijk zeggen:

KOOP NOOIT BIJ EEN BROODFOKKER!
Het heeft mij veel geld en verdriet gekost, maar heb wel gezorgd dat hij heen is gegaan zonder pijn!

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Re: R.I.P Noah

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

:roos: sterkte
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Kenji2012
geregistreerd lid

Dankje,

Het is inmiddels al wel een paar maanden geleden en hebben een nieuwe pup ( niet van een Broodfokker gelukkig! )

Maar 't gemis is en blijft wel groot
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ach en weer een verdrietig verhaal van broodfokkers, heel veel sterkte!!!!
Afbeelding
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat erg.. heel veel sterkte...
Afbeelding
Kenji2012
geregistreerd lid

Ik typ het wel gewoon hier hoor, echt als een fout zie ik het niet, wij hebben een mooie maar korte tijd gehad met Noah.

Wij waren al enkele weken op zoek naar een leuke Akita, de akita Fokkers in Nederland kregen dit jaar geen nestje meer, dus besloten op marktplaats e.d. te gaan kijken.

Uiteindelijk hadden we een adresje gevonden in Belgie (fout #1)
De man gebeld, informatie en adres gekregen, nagezocht op het internet en niks kunnen vinden dus dacht dat het wel goed zou zijn.

Wij zijn vervolgens daar heen gereden en kregen Noah in onze handen en waren op slag verliefd. ( ook was er volgens hun de moeder aanwezig, maar dit bleek een andere hond te zijn! )
Alles leek in orde, hij was alleen wat sloom en traag. Kwam door de tijd zeiden ze ( 20:45 )
even gepraat, over de hond en onze thuis situatie hoe dat is. Vervolgens de papieren ondertekend en de paspoort gekregen. Eenmaal thuis aangekomen zag ik in het paspoort een stikker van de broodfokker. ( op dit moment wisten we pas dat t een handelaar was ) Verdere onderzoek gedaan en blijkt dat hij een stuk of 20 sites heeft en 2 namen, zich via intenet ook voor doet als erkende hondenrassen fokker ( waaronder een aparte site voor Akita's wat zeer professioneel oogt! )

na 1,5 week begon de Ellende. Noah at niet, dronk heel weinig en begon levenloos te worden en viel veel af.
Week lang elke dag naar de dierenarts geweest en zagen hem achter uit gaan. op een donderdag zat hji om 06:00 recht op in zijn bench te piepen en naar ons te kijken met een blik van: HELP ME! nog geen minuut later spoot er waterige ontlasting uit ( met bloed! )
Wij helemaal in paniek en de dierenarts gebeld, daar konden we dan ook om half 9 terecht.
Noah werd acuut opgenomen en aan het infuus gezet, Hij zou de zaterdag mee terug naar huis mogen, echter in de nacht van vrijdag op zaterdag is hij overleden.

Na dat wij het telefoontje kregen van de DA dat hij is overleden. Heb ik de handelaar gebeld en hem het verhaal verteld.

zijn antwoord was : Dieren die buiten lopen kunnen nou eenmaal ziektes oplopen hahaha.

Ja.. hij begon zelfs te lachen!!

Zulke mensen mogen niet doorgaan met hun werk, helaas valt er niks an te doen.

Op dit moment hebben wij een nieuwe gezonde hond die niet van een broodfokker afkomt, maar Noah zal altijd bij ons blijven!

Tara, voor meer gedetailleerde informatie over bijv. de handelaar of wat dan ook kan je me het beste wel even een berichtje sturen ;)
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Sjees, wat triest. Sterkte hoor!
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Triest hoor, jullie verdrietig en de pup een kort maar beroerd leven... :(:

Fijn dat je nu wèl een goed pup hebt..
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

:roos:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nel schreef:Triest hoor, jullie verdrietig en de pup een kort maar beroerd leven... :(:

En wat dacht je van de moederhond, die weer volgepompt gaat worden. :(

Mensen willen graag een hond en dat moet dan meteen vandaag, liever nog gisteren. Geen tijd om te wachten op een goede fokker dus hup naar MP. Echt heel triest is dit weer voor de pup en de moederhond dan :roll:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Brrr, wat een horrorverhaal! Weten jullie waar je pup aan is overleden? Want dat klinkt wel erg naar parvo, vind ik. Ik zou zelf gaan denken, wie weet hebben al die pups het. En komen er meer mensen met zo'n triest verhaal te zitten. Je kunt waarschijnlijk niet veel doen, want het is in België. Maar parvo is natuurlijk wel heel besmettelijk. Veel sterkte met het verlies iig.

Een collega van iemand die ik ken, had een pupje meegenomen uit Cyprus. Op schoot in het vliegtuig. Na aankomst bleek ie parvo te hebben en is geëuthaniseerd. Dat vond ik wel een verhaal van, wist je dat niet dan? Dat je pupjes uit het buitenland nooit zelf mee moet nemen? En waarom heeft het luchtvaartpersoneel zoiets toegestaan, het is 2012!

Maar jouw verhaal klinkt als de mijne, je zag er geen kwaad in, omdat ze erg hun best doen om te voorkomen dat je er kwaad in ziet natuurlijk. Kun je jezelf wel voor je kop slaan, maar dat helpt niet. Nu weet je het, nu kun je dus ook beter handelen dan eerder. Da's alles hoor, Tara, mensen maken fouten, gaan op hun bek, maar krabbelen weer op en hebben dan meestal iets geleerd. Sommige mensen hebben het vaker dan eens nodig om op hun gezicht te gaan, maar ja, zo is dat nu eenmaal. Een pup in huis halen is voor mensen een emotionele gebeurtenis en dan kun je de rationele kanten ook uit het oog verliezen. Daar rekenen de broodfukkers op, de menselijke natuur. Dus alles wat je kunt doen om zoiets te voorkomen, is voorlichting, voorlichting en nog eens voorlichting. En dan nog kan het mis gaan.

Welkom op dit forum ook, ik zie dat je er net bent. Triest verhaal! Maar ook weer nieuw geluk, met jullie nieuwe pup. Ook een akita? Ik ben benieuwd naar de foto's iig!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Sterkte :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Pff verdrietig zeg.. Sterkte :roos:
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Maryanne schreef:
Nel schreef:Triest hoor, jullie verdrietig en de pup een kort maar beroerd leven... :(:

Mensen willen graag een hond en dat moet dan meteen vandaag, liever nog gisteren. Geen tijd om te wachten op een goede fokker dus hup naar MP. Echt heel triest is dit weer voor de pup en de moederhond dan :roll:
Eens. Ik vind het heel naar voor jullie, maar enkele weken is niet lang, er zijn mensen die meer dan een jaar wachten op een verantwoord gefokte pup. Bovendien vraag ik me af waar jullie nieuwe pup dan vandaan komt.
Wij waren al enkele weken op zoek naar een leuke Akita, de akita Fokkers in Nederland kregen dit jaar geen nestje meer, dus besloten op marktplaats e.d. te gaan kijken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kipo schreef:
Maryanne schreef:

Eens. Ik vind het heel naar voor jullie, maar enkele weken is niet lang, er zijn mensen die meer dan een jaar wachten op een verantwoord gefokte pup. Bovendien vraag ik me af waar jullie nieuwe pup dan vandaan komt.
dit dus :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
Fizgig schreef:
Maar jouw verhaal klinkt als de mijne, je zag er geen kwaad in, omdat ze erg hun best doen om te voorkomen dat je er kwaad in ziet natuurlijk. Kun je jezelf wel voor je kop slaan, maar dat helpt niet. Nu weet je het, nu kun je dus ook beter handelen dan eerder. Da's alles hoor, Tara, mensen maken fouten, gaan op hun bek, maar krabbelen weer op en hebben dan meestal iets geleerd.
Daar gaat het helemaal niet om, ik ben gewoon serieus benieuwd hoe het kan dat mensen die zoals TS wel degelijk alert menen te zijn op malafide hondenhandel toch in het praatje van een fukker/handelaar trappen.
Als je dát namelijk weet, dan weet je namelijk ook waar je concreet voor moet waarschuwen.
Alle waarschuwingen ten spijt kopen nog steeds mensen te goeder trouw honden bij malafide fokkers.
Er is dus blijkbaar iets dat over het hoofd gezien wordt door mensen. Waarom zie je dan aanvankelijk niet, maar later wel?
Dáár ben ik nou oprecht nieuwsgierig naar.

Mensen moeten niet eerst met dit soort dingen op hun bek hoeven gaan voordat ze er wijzer van worden, daarvoor is er veel te veel leed mee gemoeid.
Mensen moeten dus op een andere manier van te voren gewaarschuwd kunnen worden voor dit soort ellende.
Ik heb namelijk de indruk dat TS niet tot de groep behoort die tegen alle raadgevingen in handelt, omdat het "haar heus niet overkomt", maar tot de groep mensen die wel degelijk denkt goed te hebben uitgezocht waar ze naar moest kijken.
de overeenkomst tussen die mensen is dat ze gisteren een hond willen als ze dat vandaag bedacht hebben.
en daar gaan ze mee op hun bek ook als ze wel zoeken, dat kan gewoon niet anders.

edit: want ook nu blijkt achteraf dat het een broodfokker is en ik blijf me afvragen waarom dat nooit van te voren al uitkomt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
Tara schreef: Snap ik, maar waar exact zit hem nou het verschil tussen de pupjes die de malafide fokker in de huiskamer heeft, en tussen de pupjes die de bonafide fokker in de huiskamer heeft? :hmmm:
Waar moet de goedbedoelende, maar onwetende pupkoper dan naar kijken? :wink:
Ik zou het eerlijk waar niet weten. Ik denk dat het best moeilijk is om erdoorheen te prikken. Broodfokkers zijn ook niet gek. En bovendien vaak veel aardiger dan die zeikfokkers die het naadje van de kous willen weten over waar hun pup terecht komt. :engel:
ja is zo, maar achteraf komt het altijd wel uit :roll:
Tara schreef:
renee-uk schreef: edit: want ook nu blijkt achteraf dat het een broodfokker is en ik blijf me afvragen waarom dat nooit van te voren al uitkomt.
En exact dát vraag ik me dus ook af, m'n beste. :wink:
lijkt me dat je dan toch niet goed genoeg gezocht hebt, niet als het achteraf wel duidelijk wordt.
die info achteraf komt toch ergens vandaan lijkt me.
mensen hebben teveel haast, willen voor een dubbel op de eerste rang en moeten dan ook nog altijd een raspup.
lijkt me een prima combi om bij een broodfukker terecht te komen.
was dat allemaal minder, lieten ze zich wel ergens op een wachtlijst zetten, maar ja dan heb je die hond niet de volgende dag al in huis natuurlijk.
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Tara schreef: Nou ja, ik kan me voorstellen dat het best raar is als je pups van 7 weken oud ziet, en de veronderstelde moeder heeft een buikje als een jonge teef. Om maar even een voorbeeldje te noemen. :U:
Ik denk dat veel mensen dat niet zien of niet herkennen. Ik ken er genoeg die naar de dierenarts gaan omdat ze de tepels van hun reu voor bultjes/tumortjes aanzien.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Tara schreef: Snap ik, maar waar exact zit hem nou het verschil tussen de pupjes die de malafide fokker in de huiskamer heeft, en tussen de pupjes die de bonafide fokker in de huiskamer heeft? :hmmm:
Waar moet de goedbedoelende, maar onwetende pupkoper dan naar kijken? :wink:
Ik zou het eerlijk waar niet weten. Ik denk dat het best moeilijk is om erdoorheen te prikken. Broodfokkers zijn ook niet gek. En bovendien vaak veel aardiger dan die zeikfokkers die het naadje van de kous willen weten over waar hun pup terecht komt. :engel:
Tot de achterdeur ja :(

Er is intussen te veel bekend over puppen met tranende oogjes in schuren. De malafide fokkers verkopen tegenwoordig vanaf een gewoon huisadres wat zich daar voor leent en hebben prachtige websites.
Ze halen gevraagde pupje(s) uit schuurtje samen met een "moederhond" (die al dan niet de echte moederhond is, meestal niet) en gaan gezellig knus zitten wachten bij de warme kachel tot argeloze pupkoper komt en er dus volledig intrapt. TS zal de laatste niet zijn die het overkomt. Het lijkt wel schaakspel en wij zijn weer aan zet. :roll:
Kenji2012
geregistreerd lid

edereen bedankt voor de reacties ! :-)

Voor de mensen die me veroordelen: als het mij om het geld zou gaan zou ik niet de da kosten uitgegeven hebben om hem te redden voor een bedrag waarvan ik er 2 in Nederland bij een fokker met stamboom heb kunnen halen. Dit een plek om te herdenken niet om elkaar te veroordelen dus doe gewoon normaal. Het is geen parvo, hebben hem daar op laten testen, daarbij hebben we t hele huis grondig ontsmet en alles wat van Noah is geweest weg gehaald. Dus ook allemaal nieuwe spullen.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Dit een plek om te herdenken niet om elkaar te veroordelen dus doe gewoon normaal
Sorry?? Ik zie niemand die abnormaal doet eigenlijk. :scratch:

De vraag is: waar is het hondje aan overleden? Diarree met bloed kán parvo zijn en daar wordt dus voor gewaarschuwd ivm met je nieuwe pup.

Hoe ben je trouwens dit jaar toch aan een pup gekomen van een goede fokker? Die fokten dit jaar toch niet meer?
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Sterkte
Kenji2012
geregistreerd lid

erkende fokkers niet meer nee. Maar zoals ik al zei was het bij een particulier die een nestje heeft gehad, dit keer zag ik ook De broertjes en zusjes, en de echte moeder.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sterkte.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kenji2012 schreef:erkende fokkers niet meer nee. Maar zoals ik al zei was het bij een particulier die een nestje heeft gehad, dit keer zag ik ook De broertjes en zusjes, en de echte moeder.
Waarbij er natuurlijk een HD, PL, ED en oog onderzoek is gedaan?
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Wat vreselijk. Ik moet ook wel zeggen dat je een akita zelden krijgt zodra je er een wilt, daar zijn gewoon te weinig GOEDE fokkers voor. Ik heb er 8 maanden op moeten wachten, en dat was super snel omdat ik de fokker kende.

Edit: Snap trouwens niet waarom je nu weer dezelfde fout maakt als bij de eerste. Als het je één keer gebeurt, gebeurt het je toch niet nog eens? Lijkt me? Jammer dat je niet gewacht hebt om hem bij een goede fokker te kopen. Vandaag een pup willen, gisteren moeten hebben zeker? Echt heel jammer.
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Kenji2012
geregistreerd lid

Wat betreft de erkende akita fokkers, heb ik 't over de volgende:

http://www.akitaclub.nl/index.php/fokke ... ijst-akita

Dat zijn in mijn ogen de erkende fokkers, en die bedoel ik hier dus ook mee.

Yukusaki, wat bedoel je met de 2e keer weer dezelfde fout maken? deze komt NIET van een broodfokker en is helemaal gezond.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Maar waar komt deze nu vandaan van? Is deze wel met stamboom?
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Kenji2012
geregistreerd lid

Deze nu komt uit Gelderland, nee geen stamboom. Dat hoeft van mij ook niet
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”