Ik typ het wel gewoon hier hoor, echt als een fout zie ik het niet, wij hebben een mooie maar korte tijd gehad met Noah.
Wij waren al enkele weken op zoek naar een leuke Akita, de akita Fokkers in Nederland kregen dit jaar geen nestje meer, dus besloten op marktplaats e.d. te gaan kijken.
Uiteindelijk hadden we een adresje gevonden in Belgie (fout #1)
De man gebeld, informatie en adres gekregen, nagezocht op het internet en niks kunnen vinden dus dacht dat het wel goed zou zijn.
Wij zijn vervolgens daar heen gereden en kregen Noah in onze handen en waren op slag verliefd. ( ook was er volgens hun de moeder aanwezig, maar dit bleek een andere hond te zijn! )
Alles leek in orde, hij was alleen wat sloom en traag. Kwam door de tijd zeiden ze ( 20:45 )
even gepraat, over de hond en onze thuis situatie hoe dat is. Vervolgens de papieren ondertekend en de paspoort gekregen. Eenmaal thuis aangekomen zag ik in het paspoort een stikker van de broodfokker. ( op dit moment wisten we pas dat t een handelaar was ) Verdere onderzoek gedaan en blijkt dat hij een stuk of 20 sites heeft en 2 namen, zich via intenet ook voor doet als erkende hondenrassen fokker ( waaronder een aparte site voor Akita's wat zeer professioneel oogt! )
na 1,5 week begon de Ellende. Noah at niet, dronk heel weinig en begon levenloos te worden en viel veel af.
Week lang elke dag naar de dierenarts geweest en zagen hem achter uit gaan. op een donderdag zat hji om 06:00 recht op in zijn bench te piepen en naar ons te kijken met een blik van: HELP ME! nog geen minuut later spoot er waterige ontlasting uit ( met bloed! )
Wij helemaal in paniek en de dierenarts gebeld, daar konden we dan ook om half 9 terecht.
Noah werd acuut opgenomen en aan het infuus gezet, Hij zou de zaterdag mee terug naar huis mogen, echter in de nacht van vrijdag op zaterdag is hij overleden.
Na dat wij het telefoontje kregen van de DA dat hij is overleden. Heb ik de handelaar gebeld en hem het verhaal verteld.
zijn antwoord was : Dieren die buiten lopen kunnen nou eenmaal ziektes oplopen hahaha.
Ja.. hij begon zelfs te lachen!!
Zulke mensen mogen niet doorgaan met hun werk, helaas valt er niks an te doen.
Op dit moment hebben wij een nieuwe gezonde hond die niet van een broodfokker afkomt, maar Noah zal altijd bij ons blijven!
Tara, voor meer gedetailleerde informatie over bijv. de handelaar of wat dan ook kan je me het beste wel even een berichtje sturen