Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oxer

Moderator: moderatorteam

macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

oxer

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Hayley heeft helaas een probleem met de oxer. Ze is er op wedstrijd nu al 2x doorheen gevlogen en gister tijdens de training ging het al niet veel beter.
Zover ik het kan inschatten heeft ze geen probleem met de hoogte of de breedte, ze springt heel makkelijk.Gister kwam ze bij het trainen met 1 oxer er ineens vrij kort op toen ik haar mee wilde draaien om er goed voor te komen en dan springt ze er uit stilstand overheen, geen probleem.
Het probleem doet zich eigenlijk pas voor als ze er vanuit een bepaalde lijn op afkomt(ook op een enkele).Gister sprong ze hem uiteindelijk wel in een rechte lijn(jumping shoot) maar dan gaat ze onwijs timen, en ook niet elke keer vlekkeloos. Ze vindt het dan ook heel naar, en liep naar de bakdeur om naar huis te gaan(wel erg vreemd voor een fanatieke mechel die het liefst nooit iets anders doet).
Afbeelding

Dit zijn stills van een filmpje waar ze dus ook door een oxer heen gaat.
Kent iemand dit probleem?
En hoe kan ik dit trainen?
Vroeger met mijn paard zou ik bijvoorbeeld de voorste lat laag leggen, of een in-uitje maken springen,landen,springen, ook kreeg ik de tip om de oxer op te vullen met het een of ander zodat ze de diepte beter kan inschatten.
Ze heeft overigens geen enkel probleem met de breed of met de muur.
Ik ben erg benieuwd of iemand een idee heeft.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: oxer

Ongelezen bericht door sbientje »

een kleedje erover om te beginnen misschien? denk dat ze het moeilijk inschatten vindt hoe breed het is..
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Bij paarden worden wel eens grondbalken gebruikt om beter te schatten. Probeer het daarom eens met een extra lat onder beide hoge latten.

(zei degene met een sheltie die ook stomweg door de 2e lat heen blijft springen, maar bij haar lijkt het vooral gebrek aan sprongkracht)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

in de behendigheid heb je honden die springen op de latten en honden die springen op de staanders/vleugels. Het lijkt erop dat jouw hond een vleugel springer is. Omdat er 2 sets met dichte vleugels staan, ziet je hond de achterste set vleugels niet. Probeer de voorste sprong eens te bouwen zonder vleugels of met open vleugels en kijk hoe dat gaat. Als dat wel goed gaat, zou ik voorlopig daarop trainen en een nieuwe commando aanleren (ken mensen die zeggen heeeeeeeeeeeel hoog), zodat de hond voortaan met 2 sets dichte vleugels al van et voren weet dat het een oxer is.

Succes!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Plumeau schreef:Bij paarden worden wel eens grondbalken gebruikt om beter te schatten. Probeer het daarom eens met een extra lat onder beide hoge latten.

(zei degene met een sheltie die ook stomweg door de 2e lat heen blijft springen, maar bij haar lijkt het vooral gebrek aan sprongkracht)
Dat is ook lastig, maar dat is bij Hayley zeker niet het geval :D Het was dan overigens wel makkelijker te begrijpen haha
Danielle schreef:in de behendigheid heb je honden die springen op de latten en honden die springen op de staanders/vleugels. Het lijkt erop dat jouw hond een vleugel springer is. Omdat er 2 sets met dichte vleugels staan, ziet je hond de achterste set vleugels niet. Probeer de voorste sprong eens te bouwen zonder vleugels of met open vleugels en kijk hoe dat gaat. Als dat wel goed gaat, zou ik voorlopig daarop trainen en een nieuwe commando aanleren (ken mensen die zeggen heeeeeeeeeeeel hoog), zodat de hond voortaan met 2 sets dichte vleugels al van et voren weet dat het een oxer is.

Succes!
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik echt wat mee!Ik ga het zo eens proberen en ik hoop dat het gaat lukken!
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ik heb het met commando ''ox'' aangeleerd en ze steeds verder uit elkaar gezet tot de juiste stand, zodat hij erop voorbereid was en het verschil leerde tussen ''hoog'' en ''ox'' en dan niet in 1 les maar even de tijd voor genomen. zodat de afzet op de gunstige afstand was zodat hij niet ook perongeluk bij een te ruime afzet met de achterpoot alsnog de lat eraf tikte..

er zijn meerdere manieren mogelijk, alles moet op en afgebouwd worden dus maakt het volgens mij niet uit hoe je het aanleert..

succes :E:
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Browny schreef:ik heb het met commando ''ox'' aangeleerd en ze steeds verder uit elkaar gezet tot de juiste stand, zodat hij erop voorbereid was en het verschil leerde tussen ''hoog'' en ''ox'' en dan niet in 1 les maar even de tijd voor genomen. zodat de afzet op de gunstige afstand was zodat hij niet ook perongeluk bij een te ruime afzet met de achterpoot alsnog de lat eraf tikte..

er zijn meerdere manieren mogelijk, alles moet op en afgebouwd worden dus maakt het volgens mij niet uit hoe je het aanleert..

succes :E:
Bedankt voor je advies!Ik ga er zeker even de tijd voor nemen want afgelopen woensdag vond ze het echt niet leuk meer en dat wil ik absoluut voorkomen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Dat gaan we zondag ff trainen Jacq!
Ik gok namelijk dat Dumas er ook door heen springt. Wat Luca gaat doen weet ik niet eens :F:
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Dat gaan we zondag ff trainen Jacq!
Ik gok namelijk dat Dumas er ook door heen springt. Wat Luca gaat doen weet ik niet eens :F:
Ja goed idee :mrgreen: Denk inderdaad dat Dumas dit ook doet, en van Luca weet ik het ook niet..
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

macho-hayley schreef:
Machie schreef:Dat gaan we zondag ff trainen Jacq!
Ja goed idee :mrgreen: Denk inderdaad dat Dumas dit ook doet, en van Luca weet ik het ook niet..
Kortom, trainen! Luca springt belachelijk ruim dus daar maak ik me minder zorgen over. Maar je weet het nooit!
Zondag zijn de zwartjes de lul :mrgreen:
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb hem geoefend met de hindernissen zonder vleugels, dat ging al een stuk beter. Nog niet helemaal op volle snelheid, je merkt dat ze er toch een beetje onzeker van wordt, maar dat komt vast wel weer goed als we een beetje dooroefenen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”