Mijn mening:
Het is natuurlijk per hond afhankelijk voor welke methode van "afzondering" je kiest maar ik vind het in de basis eigenlijk gewoon een goed idee om SOMS en TIJDELIJK een hond even elders te parkeren.
Als ik werkvolk over de vloer heb kan ik er niet op vertrouwen dat de deuren dicht blijven; die mensen moeten soms even naar de auto lopen. Dan heb ik mijn honden liever "opgesloten" in een tuin
Ik ben op zich bereid om, als ik mensen over de vloer zou krijgen die bang zijn en die dat vragen (dus niet eisen...) de honden weg te sluiten. Dat geeft veel meer rust namelijk.
Ander voorbeeld; wij vieren binnenkort pa's verjaardag in een klein vakantiehuisje. Dan komt er (dus) bezoek

en de (goed afgesloten) tuin grenst pal aan de doorgaande provinciale weg. Ik vertrouw het bezoek niet zodanig dat de poort ook echt weer goed dicht gaat en dan is wat mij betreft een ontsnapping te waarschijnlijk. Bovendien geeft het onrust .. 3 honden los in een kleine woning met bezoek. Dan gaan ze ook even de bench in.
Kortom: nee, ik daar zelf ook even het probleem niet in. Natuurlijk niet voor uren en uren, niet om de dag enzo maar als het in welk opzicht dan ook veiliger of beter is... sluit ik ze weg. En dat gebeurt eigenlijk maximaal een of twee keer per jaar; dus echt niet dat je zegt elke dag
Suzanne