Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaccinatieschema pups Belgie?
Moderator: moderatorteam
-
PlushDogz
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 3
Ben vandaag samen met een vriendin naar haar DA geweest. Ze heeft sinds kort een nieuwe hond, een herplaatser van 18 mnd. Deze, een mixje van maltezer/york is in Belgie geboren. De da was zijn boekje aan het bekijken en schrok er een beetje van dat de allereerste enting die hij als pup van 7 weken had gekregen een nobivac lepto / nobivac dhppi was. Het zou een te zwaar vaccin zijn voor die leeftijd.
Tweede enting betrof een nobivac KC / parvo c/ nobivac lepto vaccin dacht ik. Derde weet ik nu effe niet meer.
Wordt er in Belgie een ander vaaccinatieschema voor pups aangehouden? Ben nu (en mijn vriendin helemaal natuurlijk) heel erg benieuwd. Iemand die er meer van weet?
Tweede enting betrof een nobivac KC / parvo c/ nobivac lepto vaccin dacht ik. Derde weet ik nu effe niet meer.
Wordt er in Belgie een ander vaaccinatieschema voor pups aangehouden? Ben nu (en mijn vriendin helemaal natuurlijk) heel erg benieuwd. Iemand die er meer van weet?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Re: Vaccinatieschema pups Belgie?
Er wordt in belgie inderdaad een ander vaccinatieschema voor pups aangehouden. Ik heb even geen zin om Kai zijn boekje te zoeken maar hij was inderdaad op 7 weken ook te zwaar ingeent.. Helaas.PlushDogz schreef:Ben vandaag samen met een vriendin naar haar DA geweest. Ze heeft sinds kort een nieuwe hond, een herplaatser van 18 mnd. Deze, een mixje van maltezer/york is in Belgie geboren. De da was zijn boekje aan het bekijken en schrok er een beetje van dat de allereerste enting die hij als pup van 7 weken had gekregen een nobivac lepto / nobivac dhppi was. Het zou een te zwaar vaccin zijn voor die leeftijd.

-
PlushDogz
- Vaste gebruiker
Dus toch wel. Raar dat de da daarmee niet bekend is, want we schrokken best van zijn commentaar. Dan denk je gelijk zal er iets met de hond aan de hand zijn door die 'fout'. Bedankt Minhie.
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ben "Belg" en wij laten nochtans op 6 weken enkel het gewone puppyvaccin zetten hoor.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
-
PlushDogz
- Vaste gebruiker
Betekent dat dan dat er geen standard schema is waarmee gewerkt wordt? Dat het dus van de da in kwestie en zijn visie afhangt zeg maar?
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Vanaf 8 weken wordt inderdaad soms al een cocktailvaccin gegeven. Dit mag gewoon. Dus een weekje eerder zal ook wel niet zo erg zijn... Maternale immuniteit zal het toch nog wel wat tegenwerken.
In de bijsluiter van Nobivac DHPPi vind ik dit:
Nu standaard is het meestal op 6 weken Puppy DP, 9 weken cocktail en 12 weken opnieuw cocktail. Net zoals in Nederland vermoed ik.
In de bijsluiter van Nobivac DHPPi vind ik dit:
Dus zij zeggen dat het in principe al vanaf 6 weken mag.Indien een vroegere bescherming vereist is, kan een eerste vaccinatie gegeven worden vanaf de leeftijd van 6 weken, gevolgd door bovenstaand entschema.
Nu standaard is het meestal op 6 weken Puppy DP, 9 weken cocktail en 12 weken opnieuw cocktail. Net zoals in Nederland vermoed ik.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Indy is ook een Belg.
Heeft met 6 weken de Nobivac PuppyDp gehad. Pas met 9 weken een coctail.
Heeft met 6 weken de Nobivac PuppyDp gehad. Pas met 9 weken een coctail.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toevallig pas met mn DA over gehad & die gaf aan dat in t buitenland de DP enting zoals wij die kennen niet standaard is. Prince heeft ook 2 dagen voor hij 8 weken werd de gewone cocktail gehad.
-
Elien
- Actief
- Mijn ras(sen): American Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
ben ook Belg en hier loops het vaccinatieschema net hetzelfdeBoutje schreef:Hangt van dierenarts tot dierenarts af.
Hier ook Belg en op 6 weken puppyvaccinatie, op 9 en op 12 opnieuw. Vanaf 12 weken zijn ze dus pas zogezegd volledig beschermd. Ik denk dat dit het zelfde is als in Nederland?