Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Urine lekken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Urine lekken

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Het begon een half jaar terug. Zazoe had een flinke plas in zijn mand gedaan.
Dit is totaal iet Zazoe dus hup plasje mee en Zazoe mee om hem ff na te laten kijken.
Diagnose: vergrote ontstoken prostaat. Eerst wilde ik hem chemisch castreren maar toch maar gekozen voor ( helaas ) definitieve castratie.
Weekje later weer urine laten kijken en nu zat er ook struviet in zijn urine.
De kuur nog verlengd en toen was de struviet weg.

Dat ging dus een half jaar goed.

Van de week zijn kussen weer nat nachts. Dus weer plasje opgevangen. Alles goed geen bloed, geen struviet goed soortelijk gewicht. Behalve zijn PH die was 9.
Volgens de dierenarts niets vreemds. Kan voorkomen bij oudere reuen.
Oké het werd een oud mannetje.....

Maar sinds vrijdag is hij nachts geen 1 keer meer droog geweest.
Nou vind ik het totaal geen probleem hem elke dag een schone mat te geven begrijp me niet verkeerd. Maar als Zazoe maar geen pijn heeft......

Meer reuen die dit hebben of hebben gehad????
Zou hij echt incontinent zijn of zou het misschien iets tijdelijks zijn....?
We zijn net over gestapt op ander voer en dat gaat opzich heel goed alleen nu is wel die PH ineens omhoog geschoten.
Denk dat ik hierna sowieso weer terug ga op zijn eigen voer.

Wat zouden jullie doen???
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Boukje

Re: Urine lekken

Ongelezen bericht door Boukje »

Geen reu hier, wel een incontinente teef die daar medicatie voor heeft (slappe sluitspier) en toevallig elke keer bij verandering van voer toch weer opnieuw incontinent is.
Ook haar ph waarde is verhoogd (8) geweest, hoe het daar nu mee staat weet ik eigenlijk niet aangezien ze geen urine meer laat lopen heb ik dat niet meer na laten kijken. Maar voeding kan dus zeker een trigger zijn, hoewel ik wel denk dat er meer aan de hand is, want een gezonde hond laat niet gewoon zijn urine lopen bij verandering van voer.
Succes en sterkte ermee.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Boukje schreef:Geen reu hier, wel een incontinente teef die daar medicatie voor heeft (slappe sluitspier) en toevallig elke keer bij verandering van voer toch weer opnieuw incontinent is.
Ook haar ph waarde is verhoogd (8) geweest, hoe het daar nu mee staat weet ik eigenlijk niet aangezien ze geen urine meer laat lopen heb ik dat niet meer na laten kijken. Maar voeding kan dus zeker een trigger zijn, hoewel ik wel denk dat er meer aan de hand is, want een gezonde hond laat niet gewoon zijn urine lopen bij verandering van voer.
Succes en sterkte ermee.
Nee, het nieuwe voer is de trigger niet. Zazoe had al eerder last van urine lekken en 's nachts 'n keertje een plas.

Ik denk dat ik de urinewegen zou laten nakijken. Via een echo?
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cookie »

Mijn overleden hondje had dat, die bleek poliepen in zn blaas te hebben die uiteindelijk kwaadaardig zijn geworden, waardoor ik hem moest laten inslapen.. ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar zou er even een echot tegen aan gooien voor de zekerheid
Sanne!!
Zeer actief

Toen hij eerder last had van urine lekken was dat die ene keer dat hij een grote plas in de mand had gedaan.
Toen is hij gecastreerd en is het niet meer gebeurt tot afgelopen vrijdag. En hij is dus sinds ik denk 3 weken over op ander voer.

Ik heb net nog ff snel een nieuwe zak van zijn oude voer gehaald.
En zal het morgen toch nog eens ff navragen.

Alsmede nog tips of opmerkingen zijn hoorde ze graag.
Sanne!!
Zeer actief

Vergeten te zeggen.

Een half jaar geleden heeft hij ook een echo gehad toen zag alles er keurig uit.
Toen heeft hij ook nog een bloedonderzoek gehad waar alles prima op was.

Ik neem aan als er poliepen zouden zitten dat je dat toch wel in de urine ziet of in de strip of in het sediment.
Kan me namelijk iet voorstellen dat je daar geen ontsteking van krijgt.....
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Sanne!! schreef:Vergeten te zeggen.

Een half jaar geleden heeft hij ook een echo gehad toen zag alles er keurig uit.
Toen heeft hij ook nog een bloedonderzoek gehad waar alles prima op was.

Ik neem aan als er poliepen zouden zitten dat je dat toch wel in de urine ziet of in de strip of in het sediment.
Kan me namelijk iet voorstellen dat je daar geen ontsteking van krijgt.....
Op een half jaar tijd kan er veel veranderen in een hondenlichaam. Ik zou dus niet zomaar vertrouwen op de uitslagen van toen maar toch even opnieuw laten onderzoeken.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Boukje

Wilm@ schreef:
Boukje schreef:Geen reu hier, wel een incontinente teef die daar medicatie voor heeft (slappe sluitspier) en toevallig elke keer bij verandering van voer toch weer opnieuw incontinent is.
Succes en sterkte ermee.
Nee, het nieuwe voer is de trigger niet. Zazoe had al eerder last van urine lekken en 's nachts 'n keertje een plas.

Ik denk dat ik de urinewegen zou laten nakijken. Via een echo?
Sanne!! schreef:Toen hij eerder last had van urine lekken was dat die ene keer dat hij een grote plas in de mand had gedaan.
Toen is hij gecastreerd en is het niet meer gebeurt tot afgelopen vrijdag. En hij is dus sinds ik denk 3 weken over op ander voer.

Ik heb net nog ff snel een nieuwe zak van zijn oude voer gehaald.
En zal het morgen toch nog eens ff navragen.

Alsmede nog tips of opmerkingen zijn hoorde ze graag.
Bij Sara was dit exact hetzelfde. Grote plas in haar mand nog vóór de sterilisatie en op haar oude voer waar ze nooit ergens last van had gehad. Toen gesteriliseerd en toen is het erger geworden (nog steeds op oud voer). Medicatie gekregen en de boel onder controle, toen veranderd van voer en weer incontinent, terug naar oude voer was het weer over. Ook laatst van merk kvv veranderd en weer incontinent, terug naar het oude merk en weer prima in orde.
Beetje zelfde verhaal als bij Zazoe dus en kan dus wel degelijk ook nog eens extra getriggerd worden door verandering van voer, ook al waren er al eerder problemen.
Sanne!!
Zeer actief

Nee is ook wel zo maar wilde het ff melden.

Nou ja urine was dus niks in te zien behalve die PH.
Hoe dat dan komt???
Boukje

Sanne!! schreef:Nee is ook wel zo maar wilde het ff melden.

Nou ja urine was dus niks in te zien behalve die PH.
Hoe dat dan komt???
Krijgt hij brokken of vers?
Mijn Da zei toen bij die hoge ph dat ze op brokken een hogere ph waarde hebben dan op vers. Hoewel 9 volgens mij dan nog wel erg hoog is.
Ik heb Sara toen overgezet op vers, maar geen idee of het geholpen heeft eigenlijk, het is toen niet meer gecontroleerd omdat de klachten over waren.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Mijn Sjakie is dus incontinent doordat zijn rug niet meer goed is, juist daar waar de zenuwen naar de blaas lopen...

Wat zegt je da er nu van?
Sanne!!
Zeer actief

Hij staat op brok.
Eerst op carocroc toen over gegaan op specific en net dus weer zijn oude voer gegeven.

Ik ga het morgen nog ff een keer navragen nel.

Over die rug.
Nou ga ik van alles denken hahah.
Maar laatst was ik zijn rug aan het voelen en alsof op 1 plek druk trekt hij zijn vel wat samen.
Ik denk eigenlijk dat dat een soort tic is. Wat je kunt vergelijken met ons kniepees reflex.
Hij is verder namelijk gewoon vrolijk. Springt over alles en Is nog zo gek als een deur dus ik heb daar verder niet meer naar gekeken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”