Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Senna niet lekker - opnieuw naar da geweest
Moderator: moderatorteam
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Senna niet lekker - opnieuw naar da geweest
Normaal denk ik met een paar dagen gaat het wel weer over en ik ren niet meer zo snel naar de dierenarts.
Nu afgelopen maandag toch maar geweest, gezien ze al sinds vorige week dinsdag wisselend overgeeft of aan de diarree zit. Nu sinds zondagochtend niet meer overgegeven, maar nog wel steeds aan de diarree.
Gisteren weer dun, vandaag nog niks gedaan.
Sinds vorige week donderdag zit ze aan de kip met rijst.
Nu vanochtend laat ze het staan (ging elke dag al een beetje moeizamer).
Of ze is het zat, de kip met rijst, of ze is echt niet lekker...
Is er een goed alternatief wat ik eventueel kan geven, wat ze misschien wel eet nu?
Ze zit daarnaast ook sinds maandag aan de AB i.v.m. een wond aan haar poot. Tussen haar voortenen en bovenop het voetje, zit/zat een ontstoken wond. Nu ziet het er al wat beter uit, maar ik vraag me wel af: moet ik het nog steeds na iedere wandeling in de Biotex stoppen?
Ik zie nu geen pus meer, wel een gelig korstje. Maar dat kan toch niet goed helen als het telkens weer nat wordt door het pootje baden?
Al met al wel een paar zorgen om mijn meisje! Het is maar niks als ze ziek zijn en het houdt voor mij nu wel echt te lang aan. Dag 10 alweer.
Ze heeft maandag bij de dierenarts 2 spuitjes gekregen: 1 x AB en 1x tegen de misselijkheid. Daarnaast nog voor dinsdagmiddag en woensdagavond 1 tablet meegekregen tegen de misselijkheid (die krijgt ze nu dus niet meer, zijn op) en voor 4 dagen AB. Daar zijn we dus nog mee bezig.
Nu afgelopen maandag toch maar geweest, gezien ze al sinds vorige week dinsdag wisselend overgeeft of aan de diarree zit. Nu sinds zondagochtend niet meer overgegeven, maar nog wel steeds aan de diarree.
Gisteren weer dun, vandaag nog niks gedaan.
Sinds vorige week donderdag zit ze aan de kip met rijst.
Nu vanochtend laat ze het staan (ging elke dag al een beetje moeizamer).
Of ze is het zat, de kip met rijst, of ze is echt niet lekker...
Is er een goed alternatief wat ik eventueel kan geven, wat ze misschien wel eet nu?
Ze zit daarnaast ook sinds maandag aan de AB i.v.m. een wond aan haar poot. Tussen haar voortenen en bovenop het voetje, zit/zat een ontstoken wond. Nu ziet het er al wat beter uit, maar ik vraag me wel af: moet ik het nog steeds na iedere wandeling in de Biotex stoppen?
Ik zie nu geen pus meer, wel een gelig korstje. Maar dat kan toch niet goed helen als het telkens weer nat wordt door het pootje baden?
Al met al wel een paar zorgen om mijn meisje! Het is maar niks als ze ziek zijn en het houdt voor mij nu wel echt te lang aan. Dag 10 alweer.
Ze heeft maandag bij de dierenarts 2 spuitjes gekregen: 1 x AB en 1x tegen de misselijkheid. Daarnaast nog voor dinsdagmiddag en woensdagavond 1 tablet meegekregen tegen de misselijkheid (die krijgt ze nu dus niet meer, zijn op) en voor 4 dagen AB. Daar zijn we dus nog mee bezig.
Laatst gewijzigd door v. 't Brabantse Bont op 06 dec 2012 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Re: Senna niet lekker
Ik blijf altijd gewoon kvv geven maar dan in kleinere porties. Kip en rijst is ook weer vreemd voor de darmen en misschien reageert een hond daar weer op. En ik geef er dan okugest bij en meestal is dat voldoende.
Het pootje zou ik niet meer weken zodra er een korst op zit.
Beterschap voor Senna
Het pootje zou ik niet meer weken zodra er een korst op zit.
Beterschap voor Senna

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb zitten twijfelen om inderdaad weer gewoon KVV te geven. In kleinere porties is misschien wel een idee.
Ik zal straks nog even goed kijken naar haar poot als het droog is, als er inderdaad een goede korst op zit, zal ik stoppen met pootje baden.
Dankjewel!
Ik zal straks nog even goed kijken naar haar poot als het droog is, als er inderdaad een goede korst op zit, zal ik stoppen met pootje baden.
Dankjewel!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
RR had een virus en was heel ziek. Die heeft meds tegen misselijkheid gekregen, een spuit en pillen voor drie dagen, en ze heeft drie dagen alleen rijst gehad.
Daarna ben ik op gaan bouwen met rijst en kvv, en daarna de rijst weg.
Als ze misselijk zijn eten ze niet en wordt het een cirkeltje. Dus ik zou toch eerst kijken of je niet een aantal dagen iets tegen de misselijkheid kunt krijgen.
Die poot zou ik lekker laten nu.
Beterschap, dit soort dingen is echt naar.
Daarna ben ik op gaan bouwen met rijst en kvv, en daarna de rijst weg.
Als ze misselijk zijn eten ze niet en wordt het een cirkeltje. Dus ik zou toch eerst kijken of je niet een aantal dagen iets tegen de misselijkheid kunt krijgen.
Die poot zou ik lekker laten nu.
Beterschap, dit soort dingen is echt naar.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik weet niet hoe groot de wond aan Senna's poot is, maar ik gebruik voor dergelijke dingen geen AB meer. In het verleden vele malen gedaan bij Cyntha als ze weer eens een tussenteenontsteking o.i.d. had, maar het werkte steeds minder goed. Aangezien ik bang was voor resistentie ben ik groene leem wondpasta gaan gebruiken en sindsdien genezen de wondjes aan Cyntha's poten weer netjes en komen ze minder snel terug. Afhankelijk van hoe de wond is ontstaan en hoe groot/diep het is combineer ik het meestal de eerste dagen wel nog met baden in Badedas Classic.
Bij aanhoudende diarree zou ik liever bij de Da een combi van pre- en probiotica en vitaminen gaan halen, i.p.v. AB. Verkrijgbaar in een doseerspuit voor orale toediening waarvan ik even niet meer op de naam kom, maar dat zou je aan je DA kunnen vragen. En misschien mestonderzoek laten doen om giardia e.d. uit te sluiten?
Bij aanhoudende diarree zou ik liever bij de Da een combi van pre- en probiotica en vitaminen gaan halen, i.p.v. AB. Verkrijgbaar in een doseerspuit voor orale toediening waarvan ik even niet meer op de naam kom, maar dat zou je aan je DA kunnen vragen. En misschien mestonderzoek laten doen om giardia e.d. uit te sluiten?
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
KOmt het niet door de ab?
Dan kunnen ze ook diarree krijgen en misselijk zijn.
Dan kunnen ze ook diarree krijgen en misselijk zijn.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geef hier tegenwoordig heel snel okugest en dat werkt prima. Misschien carnibest ki galen, zit alles in wat ze nodig heeft en is ook licht verteerbaar.
Beterschap voor het meisje..
Beterschap voor het meisje..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet weer terug naar de dierenarts. Hij wil haar opnieuw zien.. 
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ach arme meid. Succes bij de dierenarts zo.
Dikke knuffel voor jullie beiden
Dikke knuffel voor jullie beiden
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
V. ´t Brabantse Bont schreef:Moet weer terug naar de dierenarts. Hij wil haar opnieuw zien..
Succes bij de DA ik hoop dat ze het vinden honden horen niet ziek te worden.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
He bah, sterkte!
Ik geef meestal gewoon het normale voer (kvv) als ze ziek zijn, eventueel met een scheutje gekookt water eroverheen als het me te koud lijkt. Rijst is alleen maar moelijker verteerbaar en ze halen er geen voedingsstoffen uit dus waarom iedereen dat toch altijd aanraad?
Pootje zou ik idd niet meer weken maar gewoon in de gaten houden. Ik heb ook goede ervaringen met groene leem, brilliant spul!
Ik geef meestal gewoon het normale voer (kvv) als ze ziek zijn, eventueel met een scheutje gekookt water eroverheen als het me te koud lijkt. Rijst is alleen maar moelijker verteerbaar en ze halen er geen voedingsstoffen uit dus waarom iedereen dat toch altijd aanraad?
Pootje zou ik idd niet meer weken maar gewoon in de gaten houden. Ik heb ook goede ervaringen met groene leem, brilliant spul!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
he bah wat een zorgen, sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Ander voer meegekregen en bij thuiskomst gegeven: nou in 1 sec was het handje brokjes weg.
Haar eigen voer wilde ze vanmiddag ook niet en sinds haar castratie eet ze eigenlijk perfect. Dus niet eten vond ik wel alarmerend. Vandaag pakte ze dus echt niets meer, wat ze de rest van de week wel deed.
Gezien het beter zou moeten gaan, vond ik niet eten, niet echt beter gaan. Dus was ik naar de DA gegaan, zonder Senna, om daar tabletten tegen de misselijkheid te geven.
Maar die vond het toch wel zorgwekkend en hij had haar afgelopen week niet zelf gezien, dus wilde haar wel zien. Dus om kwart over 5 een afspraak en kom ik net van terug. Ze heeft net nog een keer opnieuw een spuit gehad tegen de misselijkheid (cerenia) en we moeten direct stoppen met de AB.
Nu even 3 a 4 dagen de brokken geven van de dierenarts. Die eet ze voor nu in ieder geval echt super, terwijl ze haar eigen voer niet pakt. Normaal grijp ik niet zo snel naar brokken van de DA, maar nu vind ik het toch handiger dat ze in ieder geval eet. Daardoor hersteld haar maag ook sneller.
Haar eigen voer wilde ze vanmiddag ook niet en sinds haar castratie eet ze eigenlijk perfect. Dus niet eten vond ik wel alarmerend. Vandaag pakte ze dus echt niets meer, wat ze de rest van de week wel deed.
Gezien het beter zou moeten gaan, vond ik niet eten, niet echt beter gaan. Dus was ik naar de DA gegaan, zonder Senna, om daar tabletten tegen de misselijkheid te geven.
Maar die vond het toch wel zorgwekkend en hij had haar afgelopen week niet zelf gezien, dus wilde haar wel zien. Dus om kwart over 5 een afspraak en kom ik net van terug. Ze heeft net nog een keer opnieuw een spuit gehad tegen de misselijkheid (cerenia) en we moeten direct stoppen met de AB.
Nu even 3 a 4 dagen de brokken geven van de dierenarts. Die eet ze voor nu in ieder geval echt super, terwijl ze haar eigen voer niet pakt. Normaal grijp ik niet zo snel naar brokken van de DA, maar nu vind ik het toch handiger dat ze in ieder geval eet. Daardoor hersteld haar maag ook sneller.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hopen dat ze nu gaat opknappen
groetjes Annemie
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zal allicht toch een heftig virus zijn? Beterschap!

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Sinds vorige week overigens al ruim 1 kilo afgevallen en ze was al niks te dik. 18,5 kilo weegt ze nu nog (normaal een ruime 19,5). Dus zodra ze weer beter is, weer even op gewicht brengen.
Voor nu eerst maar weer beter worden.
Stomme vraag misschien, maar kan ik morgen gewoon lekker uitgebreid met haar naar het bos, of beter nog even rustig aan doen? Nu sinds maandag geen lange wandelingen met haar gemaakt (bos, water o.i.d.), ook i.v.m. haar poot. Poot lijkt nu wel wat beter.
Stomme vraag misschien, maar kan ik morgen gewoon lekker uitgebreid met haar naar het bos, of beter nog even rustig aan doen? Nu sinds maandag geen lange wandelingen met haar gemaakt (bos, water o.i.d.), ook i.v.m. haar poot. Poot lijkt nu wel wat beter.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Nou, duimen dan maar dat ze nu gewoon snel weer opknapt, tis niks als ze ziek zijn..
Ollie hier gaat overigens júist aan de diarree van kip met rijst. Die kan ik beter gewoon zijn eigen voer geven in kleinere porties en desnoods een beetje gekookt water er overheen, maar van kip wordt het alleen erger :+
Ollie hier gaat overigens júist aan de diarree van kip met rijst. Die kan ik beter gewoon zijn eigen voer geven in kleinere porties en desnoods een beetje gekookt water er overheen, maar van kip wordt het alleen erger :+
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Normaal helpt rijst met kip hier prima. Dan is ze er in 2 a 3 dagen weer helemaal bovenop. Dit keer dus niet en het is nu al dag 10. 
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Jij kent de situatie het best!V. ´t Brabantse Bont schreef:Sinds vorige week overigens al ruim 1 kilo afgevallen en ze was al niks te dik. 18,5 kilo weegt ze nu nog (normaal een ruime 19,5). Dus zodra ze weer beter is, weer even op gewicht brengen.
Ikzelf zou het even iets rustiger aandoen, mede i.v.m. haar pootje.
Even over het weekend heentillen?
Nogmaals beterschap

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het niet doen. Ze heeft haar energie hard zat nodig om weer fit te worden 

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Jullie hebben gelijk hoor, maar ben bang haar tekort te doen (gaan normaal dagelijks) en mis het zelf ook! Ok, beter even nog niet dus..
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Je doet haar niks tekort.V. ´t Brabantse Bont schreef:Jullie hebben gelijk hoor, maar ben bang haar tekort te doen (gaan normaal dagelijks) en mis het zelf ook! Ok, beter even nog niet dus..

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik zou het inderdaad ook niet doen. Ze heeft wat Nathalie zegt haar energie hard nodig om weer fit te worden.
Hopelijk knapt ze nu snel op!
Hopelijk knapt ze nu snel op!
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks allemaal voor jullie lieve berichtjes en tips! 
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Och toch arme Senna
Ze moet snel weer beter worden hoor 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Heel veel beterschap voor Senna!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Re: Senna niet lekker - opnieuw naar da geweest
Het is al gezegd hoor, maar mijn verdenking zou onmiddelijk naar de AB gaan. Daar kun je dus echt wel beroerd van zijn!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Senna niet lekker - opnieuw naar da geweest
Ja, dat zei de DA ook, dat ze er waarschijnlijk niet goed tegen kan. Ik moest er ook mee stoppen (sulfatrim).