Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kramp pootjes bij kou

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Kramp pootjes bij kou

Ongelezen bericht door Anke »

Al zolang we Youri hebben heeft hij af en toe in hoge sneeuw kramp in één van zijn voorpootjes. Het schiet er echt in, hij blijft staan terwijl zijn pootje 'trekt' en wacht tot ik kom. Ik masseer zijn pootje dan en wrijf er over, en voel het gewoon ontspannen. Vervolgens loopt hij gewoon weer lekker mee, rent etc. Het komt maar heel zelden voor, maar vandaag had hij het ook zonder sneeuw. Het was ontzettend guur, koud en nat, en opeens had hij het weer. Even wrijven en hij heeft nog drie kwartier vrolijk gerend.
Hij heeft nooit een jasje aan of iets dergelijks, want hij lijkt het echt niet koud te hebben. We lopen goed door en hij rent zelf door het hoge gras terwijl het pad gewoon geasfalteerd is, hij stampt door plassen en rolt door de modder. Ook ligt hij gerust met dit weer 's ochtend een half uur buiten in het gras wat te kijken en zijn piemel te likken. :F: :piew:
Kan dit kwaad en kan ik iets doen om het te voorkomen?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Kramp pootjes bij kou

Ongelezen bericht door Linsey »

Misschien zijn hondenschoenen wel een oplossing, booties zoals sleehonden die soms aanhebben. Dino is ook erg gevoelig aan zijn pootjes en soms in de sneeuw krijgt hij ook schoentjes aan:
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Weet je zeker dat er geen pekel onder zijn pootjes terecht is gekomen? Daar stond mijn vorige hond ook stokstijf stil van...
Anke
Zeer actief

Nel schreef:Weet je zeker dat er geen pekel onder zijn pootjes terecht is gekomen? Daar stond mijn vorige hond ook stokstijf stil van...
Nou, ik smeer ze als er sneeuw ligt altijd goed in met vaseline, en eigenlijk lopen we dan alleen op plekken waar niet gestrooid wordt. Het is ook echt een 'spasme' in zijn poot zeg maar, niet in zijn voetzooltje. En vandaag was er uberhaupt geen pekel :wink: Als je er dan over zijn pootje wrijft voel je het gewoon weer ontspannen, hij geeft me een lik en loopt vrolijk verder.
Anke
Zeer actief

Linsey schreef:Misschien zijn hondenschoenen wel een oplossing, booties zoals sleehonden die soms aanhebben. Dino is ook erg gevoelig aan zijn pootjes en soms in de sneeuw krijgt hij ook schoentjes aan:
Afbeelding
Dankjewel voor de tip, dit ga ik in mijn achterhoofd houden! Ik heb vroeger fanatiek gedanst en had toen ook vaak kramp, en toen zei mijn instructrice dat dat kwam door een tekort aan magnesium. Ik ben toen magnesium gaan slikken en heb niet meer vaak kramp gehad. Zou dit ook wat zijn voor honden?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Anke schreef:
Linsey schreef:Misschien zijn hondenschoenen wel een oplossing, booties zoals sleehonden die soms aanhebben. Dino is ook erg gevoelig aan zijn pootjes en soms in de sneeuw krijgt hij ook schoentjes aan:
Afbeelding
Dankjewel voor de tip, dit ga ik in mijn achterhoofd houden! Ik heb vroeger fanatiek gedanst en had toen ook vaak kramp, en toen zei mijn instructrice dat dat kwam door een tekort aan magnesium. Ik ben toen magnesium gaan slikken en heb niet meer vaak kramp gehad. Zou dit ook wat zijn voor honden?
Of als je hond het eet, paar keer per week banaan geven. Is ook goed tegen kramp.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

mijn hondje heeft het ook met dit weer maar dan omdat ze artrose heeft.
alles is stijver en af en toe verkrampt een deel van haar lijfje.
haar nek, of haar poot... dus ik doe kleine stukjes nu wat vaker ipv een paar keer lang buiten.
ze krijgt een jas aan voor haar rug zodat die niet verkrampt.
Anke
Zeer actief

Banaan lust hij heel graag, hij zal je dankbaar zijn :wink:

Door artrose zeg je? Hmm, dan gaan we het toch eens even na laten kijken bij de DA. Heeft ze ook binnen pijn dan?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”