Ik ken beide niet, maar ik vraag me af in hoeverre ze in staat zijn om daadwerkelijk onderzoek te doen bij een hond. Ik had hier eerst ook een dierenarts die aan huis kwam. Natuurlijk lekker makkelijk met inentingen en zo. En toen Sandy rattengif had gegeten had hij dat heel snel door en heeft haar er ook prima doorheen gesleept. Maar toen Remy ging manken eerst met voorpoot, toen met achterpoten en door zijn heupen zakken, wilde hij hem zonder nader onderzoek behandelen voor Lyme. Dat leek hem het meest voor de hand liggen, dat dat het was. Dat werd me te gortig en ben toen naar een andere dierenarts gegaan, ook al moest ik daar 35 km voor rijden. Gelukkig maar, want hij bleek hd te hebben, waar hij inmiddels prima voor behandeld is.
En dat is meteen de beperking van een dierenarts aan huis. Ze kunnen nooit alle apparatuur die ze in een praktijk hebben, bij zich hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring thuisdierendokter of dierenartsaanhuisservice
Moderator: moderatorteam
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Ervaring thuisdierendokter of dierenartsaanhuisservice
Ik heb het een keer overwogen om ze te mailen, maar bedacht me dat Bruno nogal over de rooie gaat als er een vreemde in huis komt. Met vrienden is het soms nog zo dat hij de eerste minuten niet rustig is. Als ik met hem naar de dierenarts toe ga, is ie juist de braafste hond die er is. Hij heeft begin october zijn teen gebroken en de eerste avond dacht ik, misschien toch iemand vanavond nog naar laten kijken.
Maar goed, het zijn wel gewoon echte dierenartsen, maar ik zou er alleen gebruik van maken als ik echt niet anders kon. Bij spoed ga je toch naar een spoedkliniek en de meeste andere dingen kunnen wel wachten tot de volgende dag en dan ga ik liever naar mijn eigen dierenarts. Ik zie trouwens dat je in Zaanstad woont, wat leuk, ik ook! Ik ga naar Schut in Koog aan de Zaan, een hele goeie dierenarts, vind ik zelf. Hij heeft nog meer artsen die er werken maar ik vind hem zelf altijd de beste eigenlijk. Ik weet niet of je dierenartsen aan mag raden hier, haha, maar hij is echt een prima arts. Grondig en altijd bereid je te ontvangen bij een spoedgeval overdag. Zet ie zo zijn praktijk stil als het nodig is. Èn hij houdt altijd het eerste uur telefonisch spreekuur, dat is zo fijn want dan kun je hem zelf even spreken ipv de assistent. Hij schijnt wel duur te zijn maar hij is elke cent waard want hij geeft me veel vertrouwen en dat vind ik juist zo belangrijk. Waar ga jij naar toe, als ik vragen mag? Ik ken ze niet allemaal hoor maar de oudere wel iig.
Maar goed, het zijn wel gewoon echte dierenartsen, maar ik zou er alleen gebruik van maken als ik echt niet anders kon. Bij spoed ga je toch naar een spoedkliniek en de meeste andere dingen kunnen wel wachten tot de volgende dag en dan ga ik liever naar mijn eigen dierenarts. Ik zie trouwens dat je in Zaanstad woont, wat leuk, ik ook! Ik ga naar Schut in Koog aan de Zaan, een hele goeie dierenarts, vind ik zelf. Hij heeft nog meer artsen die er werken maar ik vind hem zelf altijd de beste eigenlijk. Ik weet niet of je dierenartsen aan mag raden hier, haha, maar hij is echt een prima arts. Grondig en altijd bereid je te ontvangen bij een spoedgeval overdag. Zet ie zo zijn praktijk stil als het nodig is. Èn hij houdt altijd het eerste uur telefonisch spreekuur, dat is zo fijn want dan kun je hem zelf even spreken ipv de assistent. Hij schijnt wel duur te zijn maar hij is elke cent waard want hij geeft me veel vertrouwen en dat vind ik juist zo belangrijk. Waar ga jij naar toe, als ik vragen mag? Ik ken ze niet allemaal hoor maar de oudere wel iig.