Moderator: moderatorteam

Genomen op het stukje van de honden.SannePP schreef:Dit is toch niet in je eigen achtertuin he?
WOW!

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

Veel voeren , komen ze vanzelfTara schreef:Mag ik niet een heleboel van jouw vogeltjes hebben? We hebben er hier maar zo weinig, en jij hebt er toch genoeg.

Wat een schattig beestje, en mooi schutkleurtje!jip007 schreef:Dank je wel allemaal![]()
Eindelijk heb ik vanmiddag ook een foto kunnen maken van de boomkruiper.
Wel door het keukenraam , ze zijn erg schuw.

Ik voer hier dus altijd heel veel. Verschillend voer ook, vetbollen, pinda's in silo's, pinda's in dop als slinger en strooivoer. Er komen veel musjes en meesjes op af, en af en toe duiven, maar helaas wordt het merendeel opgegeten door de roeken. En dat is zo jammer. Tuurlijk zijn roeken ook vogels, maar ik vind ze niet leuk, ze ruziën om het voer, maken lawaai en verjagen de kleine vogeltjes. Ik was het zo zat dat ik zelfs een voederpauze heb ingelast....jip007 schreef:Veel voeren , komen ze vanzelfTara schreef:Mag ik niet een heleboel van jouw vogeltjes hebben? We hebben er hier maar zo weinig, en jij hebt er toch genoeg.
Je kan bij vivara van die beschermkooien kopen of zelf maken , dan kunnen alleen de kleine vogels bij het voer.Tara schreef:Ik doe mijn best, maar het ziet hier zwart van al die rotkauwtjes. Die bullebakken alle kleine vogeltjes weg.jip007 schreef:Veel voeren , komen ze vanzelfTara schreef:Mag ik niet een heleboel van jouw vogeltjes hebben? We hebben er hier maar zo weinig, en jij hebt er toch genoeg.
Ik ben al bezig wat meer vogelvriendelijke beplanting aan te brengen, en ik breek mijn hersens over voersystemen waar die groters niet bij kunnen komen.
Het is echt heel frustrerend.![]()
Ik zou wel zo'n pindakaasbar willen ophangen, zou het onbereikbaar zijn voor de kauwen als ik hem vlak onder de dakoverhang zou hangen?
De pimpelmeesjes kunnen zich wel vasthouden aan de bakstenen van onze schuur heb ik gezien, de voeg ligt vrij diep.
Dat kunnen die kauwtjes in elk geval niet.