Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kopschudden en krabben.
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Kopschudden en krabben.
Ik weet even niet of ik het bij medisch of bij gedrag moet zetten..
Dana heeft zeer regelmatig last van kopschudden. 9 van de 10 keer als ze opstaat. Maar ze schud niet heel hard.
- normaal pluk ik haar oren, nu een tijdje niet gedaan. maakt geen verschil
- oren zijn schoon en niet bruin of stinken
Ook krabt ze aan haar oren met tenen zo ongeveer er door heen.
Ze bijt ook aan voorpoten en staart aanzet.
- ze eet nu Smuldier en Naturis met af en toe DLG, maar ze heeft ook FF en Cavom gehad.
- heb haar al meerdere malen gecontroleerd op vlooien en die heeft ze niet.
- geen schilfers of klitten
- veel borstelen/kammen of weinig maakt ook niets uit.
Wat kan ik nog meer doen? Is het eten gerelateerd? Is het een soort tic? Want ze doet het alleen op bepaalde momenten. Opstaan, riem omdoen en als ik haar gekroeld heb.
Dana heeft zeer regelmatig last van kopschudden. 9 van de 10 keer als ze opstaat. Maar ze schud niet heel hard.
- normaal pluk ik haar oren, nu een tijdje niet gedaan. maakt geen verschil
- oren zijn schoon en niet bruin of stinken
Ook krabt ze aan haar oren met tenen zo ongeveer er door heen.
Ze bijt ook aan voorpoten en staart aanzet.
- ze eet nu Smuldier en Naturis met af en toe DLG, maar ze heeft ook FF en Cavom gehad.
- heb haar al meerdere malen gecontroleerd op vlooien en die heeft ze niet.
- geen schilfers of klitten
- veel borstelen/kammen of weinig maakt ook niets uit.
Wat kan ik nog meer doen? Is het eten gerelateerd? Is het een soort tic? Want ze doet het alleen op bepaalde momenten. Opstaan, riem omdoen en als ik haar gekroeld heb.

- hewi
- Zeer actief
Re: Kopschudden en krabben.
Als ze het alleen op specifieke momenten doet zou ik idd eerder denken aan spanning of zo.
Donna van mij klappert ook altijd met dr oren als ze opstaat trouwens nu ik er aan denk
Donna van mij klappert ook altijd met dr oren als ze opstaat trouwens nu ik er aan denk
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
Heb je haar anaalklieren weleens na laten kijken? Volle anaalklieren kunnen ook jeuk over het hele lijf geven.

- Judith
- Zeer actief
Uhh ja nogal, de tenen komen er nog net niet aan de andere kant weer uit.Inge O schreef:wat dan weer niet samengaat met dit :Nanna schreef:Ik denk dat als ze het alleen op specifieke momenten doet het niet aan eten o.i.d gerelateerd is.
Meer een soort afreageren van spanning.
kreunt ze ook soms terwijl ze in haar oren krabt?Judith-Diesel schreef:Ook krabt ze aan haar oren met tenen zo ongeveer er door heen.
Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Als het alleen kopschudden zou zijn.

- Judith
- Zeer actief
Argh ik wil niet weer een hond met een allergie...Inge O schreef:als ze erbij kreunt en zo diep krabt heeft ze echt jeuk hoor en dan mag je alleen maar blij zijn dat ze die (nog) niet de hele dag door heeft.Judith-Diesel schreef:Uhh ja nogal, de tenen komen er nog net niet aan de andere kant weer uit.Inge O schreef:wat dan weer niet samengaat met dit :Nanna schreef:Ik denk dat als ze het alleen op specifieke momenten doet het niet aan eten o.i.d gerelateerd is.
Meer een soort afreageren van spanning.
kreunt ze ook soms terwijl ze in haar oren krabt?Judith-Diesel schreef:Ook krabt ze aan haar oren met tenen zo ongeveer er door heen.
Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Als het alleen kopschudden zou zijn.
lijkt me toch richting allergie te gaan gezien ze ook nog eens aan haar poten en rug bijt.
Dan is het zeker grotendeels voedsel gerelateerde allergie?

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben je net van voer veranderd judith?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Judith
- Zeer actief
Ja ze is naar Smuldier en Naturis gegaan. Maar ze doet dit al best wel lang. En ik zie (voor zover ik er echt op let) geen verschil met voor en na bepaald voer.fes/lou schreef:Ben je net van voer veranderd judith?
En brokken vreet ze nu helemaal niet meer.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaag, ik zou het eerst eens op een van de 2 houden, smuldier of naturis en kijken wat er gebeurt...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Judith
- Zeer actief
Nee helemaal niet, want dat weet ik bij Diesel. Die had alleen maar rode buik/ liezen en oksels.Inge O schreef:moeilijk zomaar met zekerheid te zeggen - is haar buik nog wel 100% gaaf en niet rood?Judith-Diesel schreef: Argh ik wil niet weer een hond met een allergie...![]()
Dan is het zeker grotendeels voedsel gerelateerde allergie?
Ze krabt af en toe aan het oren, af en toe aan ene poot of staart aan zet en ze schud met haar kop.

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
een oormijt zie je ook niet altijd zitten. ik zou ook even in de oren laten kijken eerst.
- Judith
- Zeer actief
Ik heb er vandaag opgelet en ze heeft nu het meeste last van haar linker oor. Dus ik denk inderdaad dat er iets in het oor bezig is...
Het wordt namelijk wel meer de laatste dagen/weken. Dus misschien is dat het.
Het wordt namelijk wel meer de laatste dagen/weken. Dus misschien is dat het.

-
blondie
- Zeer actief
Bluf schud de kop regelmatig maar bij opstaan of wat spanning wegschudden.
Finn kan soms irritant zijn oren krabben dat je je afvraagt... hij had wel oorallergie en eens een oorontsteking. Dus wat dat aan gaat zou ik zeker even in de diepte van de oren laten kijken.
Tegenwoordig schudt Bluf nog regelmatig van kop tot staart als ze opstaat, als ik vraag ben je blij dan schudt ze van nee, maar dat neem ik al niet meer serieus.
Finn krabt regelmatig eens aan zijn oor, als ik meekrab of het overneem slaakt hij een zucht van genot. Geen irritatie meer te vinden bij hem, het oorkrabben is tot genot verheven. Bij twijfel check ik overigens nog steeds, maar irritatie krabben of prettig krabben is een verschil zover ben ik tegenwoordig wel.
Finn kan soms irritant zijn oren krabben dat je je afvraagt... hij had wel oorallergie en eens een oorontsteking. Dus wat dat aan gaat zou ik zeker even in de diepte van de oren laten kijken.
Tegenwoordig schudt Bluf nog regelmatig van kop tot staart als ze opstaat, als ik vraag ben je blij dan schudt ze van nee, maar dat neem ik al niet meer serieus.
Finn krabt regelmatig eens aan zijn oor, als ik meekrab of het overneem slaakt hij een zucht van genot. Geen irritatie meer te vinden bij hem, het oorkrabben is tot genot verheven. Bij twijfel check ik overigens nog steeds, maar irritatie krabben of prettig krabben is een verschil zover ben ik tegenwoordig wel.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Dat was ook mijn eerste gedachte, eerst dat uitsluiten?Jacq schreef:een oormijt zie je ook niet altijd zitten. ik zou ook even in de oren laten kijken eerst.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Ayko had vorige week ook opeens last van krabaanvallen aan zijn oortjes. Alleen bij opwinding, als ik onder kom, als we gaan wandelen etc. Maar ook echt diep krabben en kreunen, terwijl er niks te zien of te ruiken was in zijn oor. Nu heeft hij wel vaker last van een oor gehad en dan krijgt hij ab van de DA, maar op de één of andere manier raakt hij daar altijd aan de diarree van. Nu kreeg ik van iemand de tip om Puur Oor te proberen. Gisterochtend begonnen, 2 x per dag en hij heeft vandaag niet meer gekrabd aan zijn oren gelukkig. Ik blijf het dus nu een week lang 2x per dag druppelen (maar 3 druppeltjes per keer), en dan hoop ik dat het helpt. Nu ik dit lees bedenk ik me dat hij ook wel af en toe op een achterpootje beet, maar ook dat heb ik vandaag nog niet gezien. Ik heb dus goede hoop dat de druppels doen wat ze moeten doen. Hoop dat het bij Dana snel over is want het lijkt me echt heel vervelend om jeuk te hebben in mijn oren en er niet aan te kunnen 
- Belle
- Zeer actief
Oormijt of een oorontsteking hoef je niet altijd te zien. Bij Isa merk is er zo op het oog ook nooit iets met haar oren aan de hand, maar toch bleek er dan al een aantal keer een infectie te zitten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012