Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen
Moderator: moderatorteam
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Plassen
Hallo ,
Hoe vaak plassen jullie ongeholpen teven ongeveer per wandeling? Is het normaal dat een teef vaker plast met wandelen dan 1 keer? Vandaag ben ik naar mijn vader gegaan , hond mee en ze had iets van 3 ongelukjes gehad. Waarvan 2 op een kleed en 1 op de vloer. Nu zei iemand dat een teef haar blaas helemaal leeg plast , is dit zo? Kan mijn hond een blaasontsteking hebben? Ik hou het in de gaten ieder geval.
Hoe vaak plassen jullie ongeholpen teven ongeveer per wandeling? Is het normaal dat een teef vaker plast met wandelen dan 1 keer? Vandaag ben ik naar mijn vader gegaan , hond mee en ze had iets van 3 ongelukjes gehad. Waarvan 2 op een kleed en 1 op de vloer. Nu zei iemand dat een teef haar blaas helemaal leeg plast , is dit zo? Kan mijn hond een blaasontsteking hebben? Ik hou het in de gaten ieder geval.

-
TomCee
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Plassen
Onze Pebbles plast ook meerdere keren tijdens een wandeling, dus ik denk dat dat niet abnormaal is. Wel ben ik zeer alert op veranderend plasgedrag (dus als het plots anders, vaker/minder gaat) omdat Peblles al 2 keer blaasontsteking heeft gehad. Maar dan doet ze veel kleine plasjes, en kan het in huis niet altijd ophouden. Gewoon ff opletten dus zou mijn advies zijn.Theraposa schreef:Hallo ,
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn hondjes plassen ook meerdere malen per wandeling hoor. Naast gewoon piesen ook dominantieplasjs over de zeik van een ander heen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd is vaker plassen niet heel vreemd, maar even als aandachtspunt, JA honden kunnen ook blaasontsteking krijgen
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Oke , ik hou het even in de gaten en anders inderdaad naar dierenarts. Ik ben alweer even thuis en hier geen plasje in huis tot nu toe. Ze had ook wel veel gedronken vandaag toen ze die plasjes daar in huis deed. Toen ik haar vanaf 6 maanden had was ze ook niet zindelijk. Later ben ik hier mee bezig geweest en het ging zo goed. Tot dat ze dit vandaag deed in het huis van mijn vader. Ze is ook nog niet loops geweest , kan het hier misschien ook aan liggen? Het zwelt nog niet van achteren op ieder geval. Maar meerdere plasje zijn dus wel normaal. Is bloed van een blaasontsteking ook rood ofzo? Mocht het fout gaan in huis dan kan ik dat wel zien.

-
TomCee
- Zeer actief
Bij onze DA kost het 7,5 euro om d'r plas te laten testen. Als je het niet vertrouwd breng ff een plasje naar de DA. Als er bloed geplast wordt zou ik extra alert zijn.Theraposa schreef:Oke , ik hou het even in de gaten en anders inderdaad naar dierenarts. Ik ben alweer even thuis en hier geen plasje in huis tot nu toe. Ze had ook wel veel gedronken vandaag toen ze die plasjes daar in huis deed. Toen ik haar vanaf 6 maanden had was ze ook niet zindelijk. Later ben ik hier mee bezig geweest en het ging zo goed. Tot dat ze dit vandaag deed in het huis van mijn vader. Ze is ook nog niet loops geweest , kan het hier misschien ook aan liggen? Het zwelt nog niet van achteren op ieder geval. Maar meerdere plasje zijn dus wel normaal. Is bloed van een blaasontsteking ook rood ofzo? Mocht het fout gaan in huis dan kan ik dat wel zien.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hou het even in de gaten of ze hier in mijn huis ook een plas gaat doen of niet. Als ik haar uitlaat plast ze ook het zelfde als anders , niet persend ofzo. Hoe vang je het beste plasje op bij een teef dan?

-
TomCee
- Zeer actief
Wij doen dat met een injectie spuitje: meteen opzuigen als ze d'r plas heeft gedaanTheraposa schreef:Ik hou het even in de gaten of ze hier in mijn huis ook een plas gaat doen of niet. Als ik haar uitlaat plast ze ook het zelfde als anders , niet persend ofzo. Hoe vang je het beste plasje op bij een teef dan?
-
TomCee
- Zeer actief
Schoon genoeg voor een test voor blaasontsteking.Kells schreef:Dan is de urine nooit 100% schoon.TomCee schreef:Wij doen dat met een injectie spuitje: meteen opzuigen als ze d'r plas heeft gedaanTheraposa schreef:Ik hou het even in de gaten of ze hier in mijn huis ook een plas gaat doen of niet. Als ik haar uitlaat plast ze ook het zelfde als anders , niet persend ofzo. Hoe vang je het beste plasje op bij een teef dan?
-
Boukje
Klein bakje onder haar houden als ze plast, of een pollepel idd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
soeplepel.... op een pollepel zul je weinig op kunnen vangen 
maar het gaat nog beter met zo'n plastic bakje van de chinees, voor gebruik wel goed schoonmaken uiteraard
maar het gaat nog beter met zo'n plastic bakje van de chinees, voor gebruik wel goed schoonmaken uiteraard

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een diepvrieszakje om je hand doen en dan van je hand een kommetje maken.
Daar de plas in laten lopen en vervolgens het zakje binnenstebuiten kerend over je hand uit trekken.
Dan heb je al genoeg plas voor een controle.
Behalve als je hele kleine handjes hebt
Daar de plas in laten lopen en vervolgens het zakje binnenstebuiten kerend over je hand uit trekken.
Dan heb je al genoeg plas voor een controle.
Behalve als je hele kleine handjes hebt
-
blondie
- Zeer actief
Loopsheid kan ook meespelen, Bluf mijn teef, plast op een wandeling eigenlijk maar 1 of 2x. Als ze loops gaat worden, of is, dan merk ik het ook vaak aan haar plas gedrag. Ze markeert dan meer, kleine plasjes meerdere keren op een wandeling en op belangrijke plekken, waar veel honden komen bij voorkeur.
Niet in huis overigens.
Drinkgedrag ook even in de gaten houden. Je schrijft dat ze veel is gaan drinken. Dat kan een oorzaak hebben, maar ook een verklaring dat de blaas vol is en ze het niet meer hielt. Heb ik 1x met Finn gehad in huis, die had na een strandwandeling veels te veel gedronken en liep letterlijk leeg binnen. (Geen urine, was puur water wat eruit kwam)
Niet in huis overigens.
Drinkgedrag ook even in de gaten houden. Je schrijft dat ze veel is gaan drinken. Dat kan een oorzaak hebben, maar ook een verklaring dat de blaas vol is en ze het niet meer hielt. Heb ik 1x met Finn gehad in huis, die had na een strandwandeling veels te veel gedronken en liep letterlijk leeg binnen. (Geen urine, was puur water wat eruit kwam)
- hewi
- Zeer actief
Mijn teef is wel geholpen maar ook zij plast meerdere keren tijdens een wandeling,af en toe vraag ik me af
waar ze het vandaan haalt uit dat kleine lijfje.
Ik zou anders idd plasje opvangen met een soeplepel en ff overgieten in een schoon jampotje en op naar de da.
Maar kan het niet gewoon een ongelukje zijn? Dat ze mischien juist uit onzekerheid plaste bij je vader?
waar ze het vandaan haalt uit dat kleine lijfje.
Ik zou anders idd plasje opvangen met een soeplepel en ff overgieten in een schoon jampotje en op naar de da.
Maar kan het niet gewoon een ongelukje zijn? Dat ze mischien juist uit onzekerheid plaste bij je vader?
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
ZaZa plast ook meer net voor en tijdens de loopsheid. De eerste keer heeft ze toen ook en keer binnengplast.
Ik zou wel voor de zekerheid even een urineonderzoekje laten doen.
Ik zou wel voor de zekerheid even een urineonderzoekje laten doen.
- dagmar88
- Zeer actief
blondie schreef:Loopsheid kan ook meespelen, Bluf mijn teef, plast op een wandeling eigenlijk maar 1 of 2x. Als ze loops gaat worden, of is, dan merk ik het ook vaak aan haar plas gedrag. Ze markeert dan meer, kleine plasjes meerdere keren op een wandeling en op belangrijke plekken, waar veel honden komen bij voorkeur.
Niet in huis overigens.
- Roompie
- Zeer actief
Romy plast heel vaak tijdens de uitlaat. En dan heb ik het wel over een keer of 10. De eerste keer is om de grootste druk eraf te halen en de rest is gewoon voor markeren. Ze moet bijna overal laten weten dat zij daar is geweest.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dat deed maupie ook maar die heeft ook een heel aantal blaasontstekingen gehad en dan zag ik toch echt wel verschil. Dan bleef ze echt lang zitten en kwam er een druppel. Markeren ging hier veel sneller. Bij blaasontsteking zocht ze verder ook geen goede plek ofzo, ging gewoon zitten
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Hahaha de eeuwige discussie die zuiderlingen met noorderlingen hebbenKells schreef:Zoiets noem ik een pollepel. Schep er soep en spaghettisaus mee op en daarnaast vang ik er plasjes mee op van de honden en de katten.renee-uk schreef:soeplepel.... op een pollepel zul je weinig op kunnen vangen
Het is een soeplepel waar je wat mee kan opvangen, een pollepel is een houten lepel met een hele lange steel zodat je er goed mee in de pot kan roeren, waar het woord vandaan kom, potlepel. Je kan daar dus niets mee opvangen!
Groetjes Michaëla en Knoeppie