Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allemaal onzin of ???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Allemaal onzin of ???

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Bij ons op de hondenvereniging hebben we op dit moment een aantal pups/jonge honden

Een reu van 6,5 mnd
Een teefje 6 mnd
Ziva word volgende week 6mnd
Een teefje van 4 mnd
En een teefje van 10 wkn

Afijn , die jonge honden zijn allemaal een flink stuk groter dan Ziva. Terwijl het teefje van 6 mnd maar 2 wkn scheelt met Ziva.

Het teefje van 4 mnd is net zo groot als Ziva.

Nu zeggen "de kenners " dat Ziva veel te klein gaat blijven ( ze is nu ong. 53 cm , rasstandaard zegt minimale hoogte van 55 cm voor een volwassen teef )

Ook zeggen ze dat we nog meer eten moeten geven want dan gaat ze harder groeien.

Even ter verduidelijking , Ziva krijgt alleen zelf samengesteld . De andere jonge honden voornamelijk brok met een beetje kvv.

Ik heb dat verteld , en ook dat een hondje op alleen vers gewoon minder hard groeit en dat met brokken pups toch anders is.

Daar geloven ze helemaal niks van en hun weten het allemaal beter want ze hebben al jaren Duitse herders :blah:

Van Kyto riepen ze het ook lang , en die is idd niet heel erg groot geworden maar dat zit in zn bouw en dat komt niet door t voer.
Maar hun vinden van niet.

Nu heeft gisteren een hun bij dat teefje van 4 mnd gezien dat ze zwakke polsen heeft.
De eigenaren moesten meteen naar de dierenarts om pilletjes ( welke ben ik even vergeten ) , maar die gaan ervoor zorgen dat die polsen sterker worden want van een doorgezakte pols gaan ze geheid last krijgen.

Kenji heeft ook een doorgezakte pols , is 5 jaar en heeft daar nooit last van gehad. En van die pilletjes heb ik nog nooit gehoord.

Nja die mensen hebben ook al jaren honden , maar laten zich echt heel makkelijk omlullen want ja hij fokt al jaren dus die zal er wel verstand van hebben.

Hoe denken jullie hierover ??

Zit er in bovenstaande een kern van waarheid of moet ik het idd met een grote korrel zout nemen ( wat ik eigenlijk wel een beetje doe hoor ;) )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Allemaal onzin of ???

Ongelezen bericht door crutz »

ze kunnen soms in de groei wat zwak in de polsen zijn, vooral als ze even heel hard gaan, maar zie het vaak wel snel weer bij trekken. Laat ze mooi opletten voor die pilletjes, sommige van die pilletjes hebben stoffen die niet goed zijn voor zulke jonge honden, dan stopt de groei te hard.....

en ja, van Inno zei ook iedereen dat hij klein zou blijven (100% KVV), maar nu is hij 9 mnd en toch al flink aan de maat ;-)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ze is 6 maand en moet nog 2cm groeien om de minimum schofthoogte te bereiken, dat komt wel goed toch? :wink: Coda is nu 5 maand en 42cm, die moet nog wel ietsje meer groeien om het minimum te bereiken (45) :mrgreen: Ik zou me er niet te druk om maken. Heb inderdaad het idee dat honden op vlees/KVV langzamer groeien maar dat is alleen maar beter, ze hebben minder heftige groeispurten en het gaat allemaal iets meer in balans. Ook is het heel erg afhankelijk van de hond zelf. Nilo is opgegroeid met brok maar komt uit een lijn die nou eenmaal veel tijd nodig heeft om uit te zwaren. De hoogte had hij al redelijk snel maar het heeft tot zeker een jaar of twee a twee en een half geduurd tot hij wat minder sprieterig was. En nu (4 en een half) vind ik hem pas echt af :wink:

Doorgezakte polsen is gewoon een fout in het exterieur, bij mijn weten doe je daar niks aan :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Een hond van 6 maanden is toch niet uit gegroeid?

Ik meen me te herinneren dat rond de 9 maanden Charlie's kont nog hoger stond dan haar schoft.
Inmiddels heeft een een kaarsrecht ruggetje, dus op die leeftijd moet ze toch echt nog wat zijn gegroeid...

:LOL: En verder zijn Duitse Herder meneren bij uitstek goed in 'ik weet ut beter want ik heb al 40 jaar honden'.
Wat ik met mijn pup aan rare ongevraagde adviezen heb gehad.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef: en ja, van Inno zei ook iedereen dat hij klein zou blijven (100% KVV), maar nu is hij 9 mnd en toch al flink aan de maat ;-)

:mep: Zeg, wanneer krijgen we die weer eens te zien!?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hondje komt er heus wel hoor.
Wees blij dat je hond geen snelle groeier is met gevolg groeipijnen en zwakke polsen.
Lekker zo houden ,jezus hondje is 6 maanden en nog dik half jaar om de hoogte te bereiken die hij gaat halen.
En zo niet ook prima toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Hondje komt er heus wel hoor.
Wees blij dat je hond geen snelle groeier is met gevolg groeipijnen en zwakke polsen.
Lekker zo houden ,jezus hondje is 6 maanden en nog dik half jaar om de hoogte te bereiken die hij gaat halen.

idd, denk zelf dat die zwakke polsen soms ook wel bij de snelle groei horen

als ik hier kijk, onze xHH pup gaat (veel) te hard (op 100% vers), woog met 4 mnd bij de DA op de weegschaal ruim 23 kilo, is al 60 cm (nu 5 mnd) & idd wat zwak geweest in de polsen op een maand of 4 (terwijl dat niet in de lijnen zit), nu gaat het al weer ergens op lijken, maar bij hem weet ik dat 100% aan zijn veel te snelle groei (ons mini-kalfje....)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
crutz schreef: en ja, van Inno zei ook iedereen dat hij klein zou blijven (100% KVV), maar nu is hij 9 mnd en toch al flink aan de maat ;-)

:mep: Zeg, wanneer krijgen we die weer eens te zien!?

binnenkort, hard aan het werk al met meneer, dus dan houdt foto's maken niet over....

overigens zijn broertje ook weer terug, die zit nu bij mijn ex, dus ook bij ons op de club, heeft dezelfde kwaliteiten, t grappige is dat de meeste haast het verschil tussen de heren niet zien (Inno opgevoed op vers/KVV, Bert op brok, overigens omdat Bert nu terug is vinden ze dat Inno maar Ernie moet gaan heten) :LOL:
** Angela **
Zeer actief

Hmmm , had ik dus toch gelijk ;)

Die man ( een belg waarbij je regelmatig toch wel ondertiteling nodig hebt :mrgreen: ) , heeft altijd al commentaar gehad op onze honden.

Kenji en Ditch moesten minder eten krijgen want die groeiden te hard , let wel Kenji was toen hij voor t eerst op de club kwam al 1 jaar , Ditch was toen ik hem kreeg 1,5 en die ging de hoogte ook al niet meer in ;)

Toen moesten we Kyto maar caroteen bijgeven want daar word hij bruiner van.
Hij was toen nog erg klein en dat gele ging nog wel donkerder worden.

Dat gebeurde dus idd , ja zei hij ik zei toch dat die caroteen ging werken ( nooit gegeven hoor haha )

Ziva zou niet goed genoeg zijn ,want in nieuwe situaties zocht ze nog wat steun bij mij.
Ze is ook een keer flink geschrokken toen hij ineens achter me met een zweep ging staan knallen.

Gisterenavond voor het eerst laten bijten op het zakje , van te voren had hij nog wat staan zwepen.
Dus Ziva had zoiets van uhhmm kweetut niet hoor , even steun zoeken en hop vol voor het zakje.

Zegt hij ja je moet er meer eten in stoppen , dan word het een goede hond en ze is nog steeds wel bang he.
Maar verder bijt ze wel goed.

Ik had echt zoiets van , ach lul maar een eind raak . Komt helemaal goed met haar , wacht maar tot ze groot is dan lul je anders ( net als toen met Kyto want dat was ook niks en nu staan ze allemaal kwijlend langs de kant als Berry met hem aan het werk is ;) )
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

De enige herderteef die ik ken hier in de buurt is net 10 maanden en krijgt barf en groeit nog steeds.
** Angela **
Zeer actief

crutz schreef:
bouvierpoedel schreef:Hondje komt er heus wel hoor.

idd, denk zelf dat die zwakke polsen soms ook wel bij de snelle groei horen

als ik hier kijk, onze xHH pup gaat (veel) te hard (op 100% vers), woog met 4 mnd bij de DA op de weegschaal ruim 23 kilo, is al 60 cm (nu 5 mnd) & idd wat zwak geweest in de polsen op een maand of 4 (terwijl dat niet in de lijnen zit), nu gaat het al weer ergens op lijken, maar bij hem weet ik dat 100% aan zijn veel te snelle groei (ons mini-kalfje....)

Dat dacht ik dus ook dat dat ook wel een beetje bij een te snelle groei hoort.

Kenji groeide echt behoorlijk hard, was met 6 mnd toch al een flink stuk groter dan Ziva ( en nu ook gewoon 62 cm , ok op show 59 ;) )

Die heeft altijd al wat zwakke polsen gehad, het kan ook wel in de lijnen zitten hoor want er zijn een aantal meer uit die lijn die het hebben.

Maar als je dan naar Ditch kijkt , die ook uit die lijn komt, die heeft het weer niet en die groeide ook niet zo hard.
Wel heeft hij veel groeipijn gehad, maar dat kwam doordat hij bij de vorige eigenaren alleen brok kreeg.

Toen ze op vers gingen was dat zo over
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

hou je er ook rekening mee dat heel veel dh's nog steeds te groot zijn volgens de standaard ;)
die veel te grote dh's zijn ook niet zo maar een, twee, drie weer verdwenen

jan is 65 cm, zit dus aan de top (grootte en gewicht: Reuen: schofthoogte 60 tot 65 cm. gewicht 30 tot 40 kg. Teven: schofthoogte 55 tot 60 cm. gewicht 22 tot 32 kg ) maar die werd in al zijn keurverslagen geclassificeerd als een middelgrote reu :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Het beestje is ocharme 6 maanden, waarom zou ze te klein blijven? Ze kan gemakkelijk nog 2 cm groeien.
Ik zou me maar niet te veel aantrekken van wat die mannen zeggen ! :wink:

Wij trainen ook bij een pakwerkschool (mechelse herders) en wat die soms allemaal uitkramen voor onzin, je houdt het niet voor mogelijk.
Vroeger dacht ik wel eens, ze kunnen misschien wat nuttigs zeggen, luisteren maar!, nu heb ik het allemaal al lang opgegeven en kunnen ze gewoon tegen zichzelf lullen, de meesten zijn het type man die het altijd beter weet en niets van een ander aanneemt :roll:

Laat jij je dame maar lekker op haar eigen tempo groeien :D
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Lekker al dat commentaar telkens op die club. En net wat Renée zegt, er zijn tegenwoordig erg veel dh's die eigenlijk een tikkie te groot zijn. Bluf is ook een grote teef, exact 60 (met wat drukken denk ik hoor, want Finn schijnt 62 te zijn, als je jut en jul naast elkaar zet zijn ze volgens mij even hoog, en misschien is Bluf wel een klein tikkie hoger)
En daarnaast, wat is er mis met een kleine teef? Vaak zijn ze wat behendiger vind ik. Persoonlijke smaak is wat anders, ik zie graag een wat grovere teef, een ander weer een teef waaraan je kunt zien dat het een teef is :wink: .

Op de vraag of voeding ermee te maken zou kunnen hebben weet ik geen antwoord, maar Cruz gaf daar een duidelijk voorbeeld in van 1 hond die opgegroeit is met vers, en de ander met brok waarbij nauwelijks verschil in is te zien qua groei.
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Ach....ze zijn het nog steeds niet verleerd hoor en lees ik wel :roll:
Laat ze toch lekker l*llen Angela.

Je moet je eigen niet zo gek laten maken, je weet toch hoe ze zijn?
Er meer eten in stoppen, want dan zouden ze harder groeien :scratch: Volgens mij is het nog steeds zo dat als je je hond gaat overvoeren dat dat niet ter bevordering van de gewrichten is....en dat weet jij ook :wink:

En je weet ook dat als je honden hebt uit bepaalde lijnen dat die zoiezo al niet deugen :slaap:
Ach...ik ben blij dat ik daar niks meer mee te maken heb en ben ook zeer blij dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd.
Het zijn altijd dezelfde betweters!

Ook kleine hondjes worden vanzelf groot. Ziva heeft in ieder geval nog een aantal maanden te gaan en dan zien ze vanzelf wel hoe ze uitgroeit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als het in het hondje zijn genen opgeslagen ligt welke hoogte hij gaat krijgen kun je voeren wat je wilt maar je voert hem niet groter hoor, hooguit breder en vetter.
Met slecht of te weinig kun je wel zijn genen onderdrukken in te klein en schraal/mager blijven.

Heeft een hond aangeboren aanleg in zwakke polssen of HD en dergelijk dan zal slecht voer de boel ook alleen maar extra verergeren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik ken iemand die op dat commentaar 'want ik heb al 40 jaar honden' altijd reageert met; 'en ik ben al 30 jaar getrouwd en ik ben nog steeds geen gynaecoloog' :engel:
53 cm met 6 maanden is niet slecht, toch. Ze is nog niet uitgegroeid en tja, iemand moet de kleinste van de klas zijn. Ik ga mee met Renee, Canto, BP, crutz oa.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef: Op de vraag of voeding ermee te maken zou kunnen hebben weet ik geen antwoord, maar Cruz gaf daar een duidelijk voorbeeld in van 1 hond die opgegroeit is met vers, en de ander met brok waarbij nauwelijks verschil in is te zien qua groei.
Hier ook 2 honden opgegroeid op voornl. brok en 1 op alleen kvv. Beiden directe familie van elkaar en allemaal ongeveer even groot, de 'kvv' hond is zelfs nog ong. 2 cm groter :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

De grootte zit in de genen van de hond, en door een hond te snel op te laten groeien veroorzaak je alleen maar groeipijnen en allerlei andere problemen.

Mijn ervaring is dat een hond op vlees evenrediger en langzamer groeit, waardoor de hond zich optimaal kan ontwikkelen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”