Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Borstbeen Teckel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Borstbeen Teckel

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat ziet er inderdaad niet uit, afschuwelijk!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind het toch wel weer verrassend dat jij dat soort plaatjes altijd weet te vinden terwijl je dat hele showgebeuren zo verschrikkelijk vind :mrgreen:

Vind dat sowieso niet echt een mooie Teckel trouwens, en ook te extreem getrimd waardoor dat borstbeen nog dramatischer lijkt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
Maeve schreef:Ik vind het toch wel weer verrassend dat jij dat soort plaatjes altijd weet te vinden terwijl je dat hele showgebeuren zo verschrikkelijk vind :mrgreen:
Alsof ik daar speciaal naar op zoek ben :neenee:
Ik heb bepaalde sites die ik regelmatig afsnuf, en zo ook deze.
Honderd keer plaats ik daar niks van, nu wel.
Met uw welnemen hoor ;-)
Oh dat je het plaatst stoort mij niet hoor, wel leuk :ok:
Maar dat je dus dit soort sites bij je favorieten hebt staan en ondertussen zoveel commentaar op het hele showgebeuren, vooral in Amerika. Dat verbaasd me dan wel :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maeve schreef:
Nanna schreef:
Maeve schreef:Ik vind het toch wel weer verrassend dat jij dat soort plaatjes altijd weet te vinden terwijl je dat hele showgebeuren zo verschrikkelijk vind :mrgreen:
Alsof ik daar speciaal naar op zoek ben :neenee:
Ik heb bepaalde sites die ik regelmatig afsnuf, en zo ook deze.
Honderd keer plaats ik daar niks van, nu wel.
Met uw welnemen hoor ;-)
Oh dat je het plaatst stoort mij niet hoor, wel leuk :ok:
Maar dat je dus dit soort sites bij je favorieten hebt staan en ondertussen zoveel commentaar op het hele showgebeuren, vooral in Amerika. Dat verbaasd me dan wel :engel:
Heb ook niet veel met shows maar daarom kun je nog wel naar mooie honden kijken en waarderen.
Zijn 2 totaal verschillende dingen hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die voorhands hoeking is ook extreem hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ik vind het niet mooi, het ziet er zo 'botterig' uit.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Afschuwelijk.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Inge O schreef:ik vind het ronduit prachtig :pffff: . en dat kaarsrechte rugje, die opgehesen kop en hoekingen voor en achter : om van te snoé-pen :cheer: .

:blauwoog:
:F:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Afschuwelijk. Wat mankeert er aan de ogen van de fokkers van dit soort gedrochten. Zien die zelf niet dat dit soort honden karikaturen van zichzelf zijn?
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Bij mensen noemen ze dit gewoon een kippenborst en willen ze dit koste wat het kost corrigeren. Leuk feitje: dit borstbeen gaat erg vaak samen met hartproblemen...

Verschrikkelijk, snap niet dat mensen dit zo fokken (zowel kunnen als mogen).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Monsterlijke tekkel, arm beest. Is die voorborst niet stiekem getoupeerd? Ook weer zo lekker laag op de pootjes :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Getver! Arm beest...
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
vivian
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vivian »

Wel handig hoor zo'n borstbeen kan je mooi de hond je moestuintje laten ploegen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering
Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die voorhandshoeking is behoorlijk extreem.
En verder vind ik niks zolang ik niks gevoeld heb, maar dat er een trimmer volledig los is gegaan is een feit.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Eilfy schreef:Leuk feitje: dit borstbeen gaat erg vaak samen met hartproblemen...
Je hebt geen idee hoé grappig deze opmerking is, in deze context. Gezien ts en de honden die ze op haar site aanbeveelt voor de fok, zeg maar. :goeie:

:roll:

Kees
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Casey schreef:
Eilfy schreef:Leuk feitje: dit borstbeen gaat erg vaak samen met hartproblemen...
Je hebt geen idee hoé grappig deze opmerking is, in deze context. Gezien ts en de honden die ze op haar site aanbeveelt voor de fok, zeg maar. :goeie:
Kees, zoek eens een ander stokpaard?
Je maakt jezelf weer eens redelijk belachelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Zag deze foto op een amerikaanse site over shows aldaar.
Dog Show Poop (what's in a name) ;-)

Maar goed.
Het gaat me om dat borstbeen van die Teckel. Die steekt zowat voor zijn neus uit... :schrik:
Dat is toch ridicuul?
Of is hier iemand die dat wel mooi vindt?

Afbeelding
Is dat nog extra uit stekend gemaakt door die haren zo te trimmen?
Zeker op deze manier veel te ver naar voren stekend borstbeen en lelijk getrimd (naar mijn smaak :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
CKS
Zeer actief

Marjoleine schreef: Kees, zoek eens een ander stokpaard?
Je maakt jezelf weer eens redelijk belachelijk.
Waarom zou ik? Nanna's stokpaardje is dat ze graag aangeeft wat andere fokkers allemaal fout doen (dit is bepaald niet haar eerste onderwerp hierover). Ik wijs er dan graag even op dat Nanna zelf fokt met een hondje met een slecht hart.
Nanna is m.i. behoorlijk typerend voor de show/stamboom fokkerij: grote mond over gezondheid, karakter, weet ik veel wat maar uiteindelijk gaat het alleen maar om winnen. Een hond met een hartruisje wordt dus niet van de fok uitgesloten, zolang hij maar een geweldige stamboom heeft, veel titels en liefst een bijzonder kleurtje. Want dáár draait het uiteindelijk om.

En jij werkt daar natuurlijk gewoon aan mee. Jij neemt het altijd op voor de RvB en voor de showfok, en je bent altijd de eerste die aangeeft dat de RvB juist haar best doet maar er verder ook niets aan kan doen, dat moeten de fokkers regelen. Er moet vanuit de overheid vooral geen regelgeving komen want dat doet de RvB al.

Maar intussen is het niet belachelijk om te fokken met een hond waarvan je gewoon wéét dat het hart niet 100% in orde is, nee, degene die het lef heeft daar wat van te zeggen, díe maakt zichzelf belachelijk :wink:

En intussen wachten we rustig af tot deel 3 van Pedigree Dogs Exposed uitkomt. Kunnen we ons (Nanna incluis) weer gezamelijk druk maken over wat er allemaal fout is en anders moet.

Voor degenen die niet weten waar dit over gaat: Dit hondje dus. Nanna geeft hoog op over karakter, titels, uiterlijk en zelfs gezondheid (Hd-a en oogziektes) maar 'vergeet' op haar website te vermelden dat het lieve beest ook een hartruisje heeft. Voor de fokkerij immers niet relevant ;)

Kees
ranetje
Zeer actief

Ze geeft ook hoog op over Glenn en Hoppa en Simone en Topsi.
En alleen bij Hoppa staat er bij dat hij interessant is voor de fok.

Ben benieuwd naar de reactie van Nanna :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
CKS
Zeer actief

Jion schreef:Wordt Bakkie dan ingezet als dekreu?
Vroeger iig wel, ook nog toen al bekend was dat hij een hartruisje heeft. Sterker nog, Nanna heeft zelf ooit aangegeven dat er met hem gefokt werd ondanks hartruis, want dat was volgens haar niet belangrijk (en toen viel ik dus van mijn stoel). Misschien wordt er nu niet meer met hem gefokt (wegens leeftijd? Hij wordt negen, volgens haar website).

Kees
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb een pup van Bakkie, zonder hartruis. Ook de rest van het nest zijn gezonde honden. Tenminste, uit het nest van Dumas dan :)

Edit: ik weet trouwens niks van Bakkie en een hartruisje. Dumas kwam pas toen hij een jaar was bij ons.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Eilfy schreef:Bij mensen noemen ze dit gewoon een kippenborst en willen ze dit koste wat het kost corrigeren. Leuk feitje: dit borstbeen gaat erg vaak samen met hartproblemen...

Verschrikkelijk, snap niet dat mensen dit zo fokken (zowel kunnen als mogen).
Ik vind dat borstbeen (en eigenlijk de hele hond) geen porum maar heb je bewijzen van die link met dat borstbeen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
CKS
Zeer actief

Jion schreef: Ik ben net als Ranetje ook wel benieuwd naar de reactie van Nanna.
Houden jullie je adem maar niet in tijdens het wachten ;) Zoals Marjoleine al aangaf is dit niet de eerste keer dat dit ter sprake komt en nooit komt Nanna met een inhoudelijke reactie. Ook nu zal ze waarschijnlijk met stille trom uit dit topic verdwijnen in de hoop dat het snel wegzakt.
Machie schreef:Ik heb een pup van Bakkie, zonder hartruis. Ook de rest van het nest zijn gezonde honden. Tenminste, uit het nest van Dumas dan :)
Dat zegt helaas niets natuurlijk, een hond met een genetische afwijking hoeft die meteen aan zijn directe nageslacht door te geven. Of beter gezegd: hij kan het wel doorgeven maar het hoeft niet meteen ten uiting te komen. Sterker nog, als een hond als eerste een genetische afwijking heeft, zul je dat bij zijn directe nageslacht meestal niet zien. Pas generaties later, wanneer zijn nakomelingen met elkaar gekruisd worden, komt zoiets dan opeens weer opzetten. Maar dan zit het al helemaal door de populatie heen en is er niets meer aan te doen. Zie Doberman (DCM) en Cavalier (mitralisinsuficiëntie). En als het ten uiting komt kan dat ook pas na jaren zijn (zoals bij DCM en mitralisinsuficiëntie).

Waarmee natuurlijk niet persé gezegd is dat Bakkie een genetische afwijking heeft die hij aan zijn nageslacht door kan geven. Er zijn ook andere oorzaken voor hartproblemen, van parasieten naar virussen en bacteriën, bijvoorbeeld. Maar ik denk dat een fokker met gezond verstand toch niet fokt met een hond met hartruis. En als dat al overwogen wordt, dan tenminste tot op de korrel uitzoekt wat er aan de hand is en wat de risicos voor het nageslacht zijn, te beginnen dus met een electrocardiogram en een echo. Maar zelfs dat schijnt de eigenaar van Bakkie (Niet Nanna zelf overigens, voor de duidelijkheid) er niet voor over te hebben.

Men wéét dat er een probleem is (ruisje is vastgesteld) maar men zoekt niet uit wat er aan de hand is, men gaat er gewoon vanuit dat het niet ernstig is en men fokt gewoon willens en wetens door. Onbegrijpelijk, anders kan ik het niet noemen.

Groetjes,

Kees
ranetje
Zeer actief

Casey schreef:
Jion schreef: Ik ben net als Ranetje ook wel benieuwd naar de reactie van Nanna.
Houden jullie je adem maar niet in tijdens het wachten ;) Zoals Marjoleine al aangaf is dit niet de eerste keer dat dit ter sprake komt en nooit komt Nanna met een inhoudelijke reactie. Ook nu zal ze waarschijnlijk met stille trom uit dit topic verdwijnen in de hoop dat het snel wegzakt.
Machie schreef:Ik heb een pup van Bakkie, zonder hartruis. Ook de rest van het nest zijn gezonde honden. Tenminste, uit het nest van Dumas dan :)
Dat zegt helaas niets natuurlijk, een hond met een genetische afwijking hoeft die meteen aan zijn directe nageslacht door te geven. Of beter gezegd: hij kan het wel doorgeven maar het hoeft niet meteen ten uiting te komen. Sterker nog, als een hond als eerste een genetische afwijking heeft, zul je dat bij zijn directe nageslacht meestal niet zien. Pas generaties later, wanneer zijn nakomelingen met elkaar gekruisd worden, komt zoiets dan opeens weer opzetten. Maar dan zit het al helemaal door de populatie heen en is er niets meer aan te doen. Zie Doberman (DCM) en Cavalier (mitralisinsuficiëntie). En als het ten uiting komt kan dat ook pas na jaren zijn (zoals bij DCM en mitralisinsuficiëntie).

Waarmee natuurlijk niet persé gezegd is dat Bakkie een genetische afwijking heeft die hij aan zijn nageslacht door kan geven. Er zijn ook andere oorzaken voor hartproblemen, van parasieten naar virussen en bacteriën, bijvoorbeeld. Maar ik denk dat een fokker met gezond verstand toch niet fokt met een hond met hartruis. En als dat al overwogen wordt, dan tenminste tot op de korrel uitzoekt wat er aan de hand is en wat de risicos voor het nageslacht zijn, te beginnen dus met een electrocardiogram en een echo. Maar zelfs dat schijnt de eigenaar van Bakkie (Niet Nanna zelf overigens, voor de duidelijkheid) er niet voor over te hebben.

Men wéét dat er een probleem is (ruisje is vastgesteld) maar men zoekt niet uit wat er aan de hand is, men gaat er gewoon vanuit dat het niet ernstig is en men fokt gewoon willens en wetens door. Onbegrijpelijk, anders kan ik het niet noemen.

Groetjes,

Kees
Het zal vast aan mij liggen, dat ik je niet helemaal begrijp Kees.
Wie beslist er in zo'n geval over dekkingen?

Ik zou zo'n hartruis uitzoeken als ik eigenaar was van die hond.
Maar in hoeverre heb ik daar over te beslissen als de hond niet van mij is?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Volgens mij is er maar 1 nakomeling van Bakkie 'actief' in de fokwereld. Of... er staat er eentje ter dekking, en dat is ook de enige. Die dekt volgens mij ook amper, want zo geliefd zijn Puli's niet he ;)
Machie
Zeer actief

Inge O schreef:
Machie schreef:Volgens mij is er maar 1 nakomeling van Bakkie 'actief' in de fokwereld. Of... er staat er eentje ter dekking, en dat is ook de enige. Die dekt volgens mij ook amper, want zo geliefd zijn Puli's niet he ;)
dat doet in deze discussie denk ik weinig ter zake, tenzij je vindt dat je het ook kan omdraaien en je dus mag zeggen dat bij bij weinig geliefde rassen waarmee weinig gefokt wordt wel met 'probleemexemplaren' mag gefokt worden?
Ohw nee hoor, ik snap fokken met een hartruisje ook niet. Maar als dat hartruisje pas op 7 jarige leeftijd naar boven komt....
Je kan ook moeilijk al je honden bewaren tot ze oud zijn om te zien of je niks tegen komt. Ik zou trouwens wel uitgezocht hebben wat het ruisje was, laat dat voorop staan!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Machie schreef:
Inge O schreef:
Machie schreef:Volgens mij is er maar 1 nakomeling van Bakkie 'actief' in de fokwereld. Of... er staat er eentje ter dekking, en dat is ook de enige. Die dekt volgens mij ook amper, want zo geliefd zijn Puli's niet he ;)
dat doet in deze discussie denk ik weinig ter zake, tenzij je vindt dat je het ook kan omdraaien en je dus mag zeggen dat bij bij weinig geliefde rassen waarmee weinig gefokt wordt wel met 'probleemexemplaren' mag gefokt worden?
Ohw nee hoor, ik snap fokken met een hartruisje ook niet. Maar als dat hartruisje pas op 7 jarige leeftijd naar boven komt....
Je kan ook moeilijk al je honden bewaren tot ze oud zijn om te zien of je niks tegen komt. Ik zou trouwens wel uitgezocht hebben wat het ruisje was, laat dat voorop staan!

oke, het ruisje is dus pas op 7 jarige leeftijd bekend geworden & daarna netjes gemeld op de website, volgens mij zijn zijn nesten van voor die tijd? of zit ik mis....& ook bij over selectie verklein je je genen pool op een verkeerde wijze...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

crutz schreef:
Machie schreef:
Inge O schreef:

oke, het ruisje is dus pas op 7 jarige leeftijd bekend geworden & daarna netjes gemeld op de website, volgens mij zijn zijn nesten van voor die tijd? of zit ik mis....& ook bij over selectie verklein je je genen pool op een verkeerde wijze...
na het bekend zijn van het ruisje, is er nog een nest geboren.

over selectie is nooit goed, maar weten waar je mee te maken hebt is natuurlijk wel belangrijk, dus eerst uitzoeken en dan een keuze maken of het wel of niet beter is om uit te sluiten.
Machie
Zeer actief

Inge O schreef: nee, daar ben ik het mee eens maar als je het wel weet ligt het toch anders.
Eens :)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
crutz schreef:
Machie schreef:
Inge O schreef: dat doet in deze discussie denk ik weinig ter zake, tenzij je vindt dat je het ook kan omdraaien en je dus mag zeggen dat bij bij weinig geliefde rassen waarmee weinig gefokt wordt wel met 'probleemexemplaren' mag gefokt worden?

waar wordt het gemeld op de site?

niet gekeken, dat dacht ik begrepen te hebben, vandaar.....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”