Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kale plekken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Annee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): (Kruising) jack russel
Aantal honden: 3

kale plekken

Ongelezen bericht door Annee »

Hoihoi

Onze hond Maxi heeft sinds een paar weken jeuk, vlooien en mijten heeft hij niet wormen ook niet.
Nu zagen we van het weekend ineens dat hij bij zijn poot een kaal plekje had dat wat rood was en na een paar dagen schoonhouden en zorgen dat hij er niet aankomt is dat plekje bijna weg!.
Daarnet kwamen we terug van het wandelen en gaf ik hem een klein koekje, en toen zag ik ineens zoon zelfde (weliswaar in het klein) bij zijn oogje! dat kan niet van het likken komen want lijkt me sterk dat hij met zijn tong bij zijn oog kan komen. Maxi heeft er verder geen last van, hij eet goed en normaal hij is verder ook gewoon actief en gezond.

Nou zit ik toch wel met vragen..
Maxi is een aantal weken geleden begonnen met krabben.. zo ongeveer rond de tijd dat hier 2 cavia's in huis zijn gekomen? zou het daardoor kunnen komen? Nu heeft mijn broer afgelopen week samen met de cavia's op de bank gezeten en lag Maxi er op nog geen 20 cm vandaan en daarna is het extreme krabben en likken begonnen. verder staat de kooi op de plek naast zijn mand en voerbak en staat Maxi regelmatig met zijn poten tegen de kooi aan om IN de kooi te kijken.

Voer krijgt hij al 2 jaar hetzelfde dus het lijkt me sterk dat dat het is. We is er een week of 2/3 geleden een proefzakje van ander voer doorheengemengd.
Hij krijgt al 9 jaar lang elke dag dezelfde soort koekjes, we gaan nergens anders dan voorheen met ze lopen en er komen nooit andere honden bij ze in de buurt.
We behandelen de honden elke 3/4 maanden met frontline en geven ze van die ontwormingstabletjes. Zijn spulletjes worden ook nog steeds gewassen met hetzelfde wasmiddel als 9 jaar geleden.. dus het enige waar ik echt op kan komen zijn de cavia's en dat ene kleine zakje voer..

Ik heb een foto, geen al te beste want meneer zenuwpees heeft een hekel aan de camera.
Afbeelding
het zit onder! zijn oog, dus naast zijn neus zeg maar hoe leg ik dat uit.

Ik ben dus zeker niet te beroerd te gaan om naar de dierenarts te gaan hoor! met die andere 2 honden ben ik er meestal te vroeg dan te laat.
Alleen omdat Maxi gewoon een hele andere hond is en dan dagenlang van slag af is probeer ik liever eerst andere manieren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! want ben nogal een stresskip wat dit betreft haha.
groetjes Anne,
Beau 11 jaar oud (jack russell)
Bibi 10 jaar oud (jack russell)
Maxi 9 jaar oud (jack russell kruising)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: kale plekken

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou laten checken op demodex
dat kan bij de da dmv een afkrabsel.

demodex
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Annee
geregistreerd lid

bedankt! ik heb het gelezen en komt wel iets bekends in voor.
We hebben net de dierenarts gebeld want maxi is ineens de hele middag al niet in zijn hummetje en hij begon naar mij te grommen en proberen te bijten als ik te dicht in de buurt kwam. Dit is echt niks voor Maxi want hij is heel eenkennig en vertrouwt mij als enige volkomen. Ik heb daarom gelijk de dierenarts gebeld en we gaan er zometeen heen!
groetjes Anne,
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Sterkte bij de DA, slim om te gaan met Maxi
Annee
geregistreerd lid

zo, we zijn weer thuis.. Maxi was echt heel erg relaxed , er was ook verder niemand anders bij de dierenarts! dat was wel fijn.
ook voor de dierenarts was hij heel aardig liet alles doen.

Hij heeft een stukje weefsel ofiets? genomen en gelijk snel bekeken onder de microscoop ofzo en zag hij geen vreemde dingen om maar hij ging het nog verder nakijken.
Verder heeft maxi een flink ontstoken poot waar hij dus verder niets van heeft laten merken.
Nu dagelijks een sodabadje geven om de buitenkant van de poot schoon te houden en dan 7 dagen antibiotica voor de ontsteking. en over dat plekje bij zijn oog belt hij morgen op! hij denkt dat het gewoon een reactie is op de pijn in zijn poot of iets

gelukkig viel het mee :)
groetjes Anne,
hellow41
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door hellow41 »

misschien is het plekje bij zijn oog toch demodex? omdat zijn weerstand misschien minder is door die ontstoken poot?
Die van ons is vorige week woensdag naar da da geweest om te testen op demodex, daar was het wel meteen duidelijk na een goed afschraapsel (moet wel flink geschraapt worden, tot bloedens toe).
ben benieuwd wat het dan wel is als het dat niet was... ?
Annee
geregistreerd lid

De dierenarts dacht toeval, maar hij wist het niet helemaal zeker.
het plekje is nu ook bijna weg na 2 dagen antobiotica voor zijn poot. Mochten we het dat plekje bij zijn oog niet vertrouwen zouden we kosteloos terug mogen komen. maar we houden het dus eventjes in de gaten.
groetjes Anne,
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”