Onze hond Maxi heeft sinds een paar weken jeuk, vlooien en mijten heeft hij niet wormen ook niet.
Nu zagen we van het weekend ineens dat hij bij zijn poot een kaal plekje had dat wat rood was en na een paar dagen schoonhouden en zorgen dat hij er niet aankomt is dat plekje bijna weg!.
Daarnet kwamen we terug van het wandelen en gaf ik hem een klein koekje, en toen zag ik ineens zoon zelfde (weliswaar in het klein) bij zijn oogje! dat kan niet van het likken komen want lijkt me sterk dat hij met zijn tong bij zijn oog kan komen. Maxi heeft er verder geen last van, hij eet goed en normaal hij is verder ook gewoon actief en gezond.
Nou zit ik toch wel met vragen..
Maxi is een aantal weken geleden begonnen met krabben.. zo ongeveer rond de tijd dat hier 2 cavia's in huis zijn gekomen? zou het daardoor kunnen komen? Nu heeft mijn broer afgelopen week samen met de cavia's op de bank gezeten en lag Maxi er op nog geen 20 cm vandaan en daarna is het extreme krabben en likken begonnen. verder staat de kooi op de plek naast zijn mand en voerbak en staat Maxi regelmatig met zijn poten tegen de kooi aan om IN de kooi te kijken.
Voer krijgt hij al 2 jaar hetzelfde dus het lijkt me sterk dat dat het is. We is er een week of 2/3 geleden een proefzakje van ander voer doorheengemengd.
Hij krijgt al 9 jaar lang elke dag dezelfde soort koekjes, we gaan nergens anders dan voorheen met ze lopen en er komen nooit andere honden bij ze in de buurt.
We behandelen de honden elke 3/4 maanden met frontline en geven ze van die ontwormingstabletjes. Zijn spulletjes worden ook nog steeds gewassen met hetzelfde wasmiddel als 9 jaar geleden.. dus het enige waar ik echt op kan komen zijn de cavia's en dat ene kleine zakje voer..
Ik heb een foto, geen al te beste want meneer zenuwpees heeft een hekel aan de camera.

het zit onder! zijn oog, dus naast zijn neus zeg maar hoe leg ik dat uit.
Ik ben dus zeker niet te beroerd te gaan om naar de dierenarts te gaan hoor! met die andere 2 honden ben ik er meestal te vroeg dan te laat.
Alleen omdat Maxi gewoon een hele andere hond is en dan dagenlang van slag af is probeer ik liever eerst andere manieren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! want ben nogal een stresskip wat dit betreft haha.