Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meedenken over voer voor hond met gevoelige maag?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

elleneke
Actief
Mijn ras(sen): x Border Collie
Aantal honden: 1

Meedenken over voer voor hond met gevoelige maag?

Ongelezen bericht door elleneke »

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje over onze hond, Shiva. Ze heeft altijd al een gevoelige maag gehad. De dierenarts wil haar op Royal Canin Sensitivity Control-voer hebben, maar ik twijfel.

Het verhaal:
Als Shiva een langere tijd niets te eten heeft gehad, braakt ze gal. We hebben het opgelost door 's morgens een half plakje brood te geven en 's middags te trainen en haar met brokjes te belonen. 's Avonds kreeg ze dan haar hoofdmaaltijd. Vaak ging dat goed, maar soms was ik net te laat en moest ze twee of drie keer achter elkaar overgeven. Na een paar minuten wachten wilde ze dan wel weer wat brood en ging het de rest van de dag gewoon goed.

De afgelopen maand was het een keer echt mis: ze kreeg 's morgens wat brood, maar rond de middag moest ze overgeven (nog voor ze beloningsbrokjes van het trainen kreeg). Het bleef niet bij twee keer overgeven, maar ze moest zo'n zes keer gal braken, waarbij er sporen van bloed zaten. Daarna was ze wat sloom, maar na een kwartier was ze weer vrolijk en wilde ze spelen. Eten wilde ze nog liever niet - tenzij het lekkere hondensnoepjes waren :F:

Vandaag was het weer zo ver - ze heeft kort achter elkaar zeven keer gespuugd ( :cry: ): eerst resten van de runderhuidbot van gisteravond, daarna gal met bloed erbij. Toevallig had ze beide keren de dag ervoor een runderhuidbot met vulling gehad, maar of dat de oorzaak is? Die botten heeft ze wel vaker gehad en dan was er niks aan de hand. Twintig minuten na het overgeven was ze weer vrolijk, maar wilde ze ook alleen maar hondensnoepjes.

We hebben Shiva sinds juli 2011 en ze heeft verder nog nooit zo vaak achter elkaar overgegeven. We zijn niet veranderd van voer.

Ik ben uiteraard met haar naar de dierenarts geweest, waar ze Shiva een prikje tegen de misselijkheid hebben gegeven en tabletjes hebben meegegeven tegen de misselijkheid. Ze had geen koorts, normaal hartritme en er was niks bijzonders bij de buik te voelen.

De dierenarts vindt dat we Shiva op Royal Canin Sensitivity Control-voer moeten zetten, maar ik twijfel. Shiva eet nu Smuldier, waar ze het verder goed op doet - haar vacht glanst mooi en is erg zacht, haar tanden zijn schoon en ze eet graag Smuldier.

Daarnaast vind ik de dierenarts te verkoperig doen over Royal Canin. Alles wat RC als merk heeft is heilig en ze verkopen het zelf ook. Over barf en versvoer weten ze bijna niets, dus ik twijfel aan hun voerkennis.

Ik heb voorgesteld Shiva's Smuldiermaaltijden te verdelen: 's morgens de ene helft, 's middags (Taste of the Wild) beloningsbrokken en 's avonds de andere helft van de Smuldier. Zo heeft ze altijd wat in haar maag en dan kunnen we aankijken of dat beter verloopt.
De DA vond het geen goed idee en RC Sensitivity Control was een beter idee, want het kon ook zijn dat er iets in de Smuldier zat waar Shiva niet tegen kon (of dat het te zwaar voor haar maag was) en met de RC was dat uitgesloten...

---

Ik weet dus niet wat ik het beste kan doen of proberen. Hebben jullie misschien nog tips die ik zou kunnen proberen of soortgelijke ervaringen? Moet ik toch op die brokken overgaan of Shiva vaker/iets anders voeren?
Ellen, Shiva en de poezels
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Meedenken over voer voor hond met gevoelige maag?

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou het gewoon proberen.

geen idee hoeveel je thuis bent maar als dat kan bijvoorbeeld gewoon elke 3 uur wat te eten geven?
Afbeelding
elleneke
Actief

Om de drie uur zal me niet elke dag gaan lukken, maar 4x per dag voeren zal me wel elke dag lukken...
AfbeeldingAfbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Volgens mij heeft het niks met een gevoelige maag te maken, al mijn honden spugen gal als ze een lege maag hebben. En ik ken heel veel andere honden die dat ook doen hoor, gewoon de maaltijden verdelen zodat ze niet heel de dag een lege maag heeft. IK zou geen brood meer geven en vooral niet op een lege maag, brood bevat granen wat een hond helemaal niet nodig heeft en kan mogelijk een extra trigger zijn van gal spugen.
Natuurlijk vind de DA KVV niet goed want daar verdient hij niks aan :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

elleneke schreef:Om de drie uur zal me niet elke dag gaan lukken, maar 4x per dag voeren zal me wel elke dag lukken...

dat zou ik eerst proberen aangezien je zegt dat het lijkt te komen door een lege maag.

de DA zijn voer sponsoren kun je altijd nog doen
Afbeelding
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Ayla heeft er ook last van en door haar 3 keer per dag te voeren is het nu bijna nooit meer. Wij geven haar ook sochtends voor de wandeling een boterham zodat ze iets in de maag heeft en daarna pas vlees. Als we het brood niet geven is het weer spugen.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
elleneke
Actief

->Chanty<- schreef:Volgens mij heeft het niks met een gevoelige maag te maken, al mijn honden spugen gal als ze een lege maag hebben. En ik ken heel veel andere honden die dat ook doen hoor, gewoon de maaltijden verdelen zodat ze niet heel de dag een lege maag heeft. IK zou geen brood meer geven en vooral niet op een lege maag, brood bevat granen wat een hond helemaal niet nodig heeft en kan mogelijk een extra trigger zijn van gal spugen.
Dus in plaats van brood Smuldier geven? Dat van die granen klinkt logisch, ga ik doen!
->Chanty<- schreef:Natuurlijk vind de DA KVV niet goed want daar verdient hij niks aan :wink:
massam schreef:de DA zijn voer sponsoren kun je altijd nog doen
Top, begon me bijna een slechte hondeneigenaar te voelen door na hun verhaal die RC-brokken te weigeren en op Smuldier door te willen gaan :cry:
AfbeeldingAfbeelding
elleneke
Actief

pinguin20 schreef:Ayla heeft er ook last van en door haar 3 keer per dag te voeren is het nu bijna nooit meer. Wij geven haar ook sochtends voor de wandeling een boterham zodat ze iets in de maag heeft en daarna pas vlees. Als we het brood niet geven is het weer spugen.
Hier dus precies hetzelfde, met uitzondering van die twee keer dat ze echt flink moest kotsen. Je geeft dus 's middags en 's avonds vlees?
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

nee hoor. ik heb mij járen terug 1x laten verleiden tot een zakje RC dierenarts voer en zakjes weetikniet voor door het water toen sam erge diarree had en wij ons zorgen maaktes. tsjing, 65 euro en 2 dagen laten sprong meneer weer rond en kregen wij van mijn moeder op onze donder dat we beter iets anders hadden kunnen doen en uit eten hadden kunnen gaan met dat geld...
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Wij geven op het werk sensitivitycontrol als ze aan de diarree zijn en idd een gevoelige maag hebben. Maar dat is meestal tijdelijk nodig. Het is goed voer hoor, maar ik denk idd met een lege maag dat het echt wel daardoor kan komen.
Als ik een lege maag heb krijg ik last van maagzuur, wordt ik misselijk en daar kan ik de hele dag verder last van houden.
Ik ga er vanuit dat dat bij een hond ook zeker kan. Het lijkt me juist beter het iig 2 keer per dag te doen (of meer maar dat is jou keuze).
Ik zou dat eerst eens proberen voor je op royal canin overgaat.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

elleneke schreef:
pinguin20 schreef:Ayla heeft er ook last van en door haar 3 keer per dag te voeren is het nu bijna nooit meer. Wij geven haar ook sochtends voor de wandeling een boterham zodat ze iets in de maag heeft en daarna pas vlees. Als we het brood niet geven is het weer spugen.
Hier dus precies hetzelfde, met uitzondering van die twee keer dat ze echt flink moest kotsen. Je geeft dus 's middags en 's avonds vlees?
Nee, 3 keer. 'S ochtends na het wandelen ook. In totaal 750 gr voor een hond van ruim 40 kg. Geef ik diezelfde hoeveelheid in 1 of 2 keer dan gaat het mis, dus dan maar iets vaker voeren.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn hond heeft o.a ook last van niet tegen een lege maag kunnen. Zijn max is 8 uur zonder eten. Hij krijgt tussendoor beloningssnoepjes en 3x p/d eten: 4 uur, 12 uur en 20uur. De maaltijd van 4 uur krijgt hij uit zo'n automatische voermachine.

Ik werk onregelmatig dus altijd zelfde tijd 's ochtends eten geven was niet haalbaar waardoor hij vooral 's ochtends problemen bleef houden met galspugen. 4x per dag zou ook goed zijn want 8 uur tussen maaltijden is echt het max dus ik mag niet een half uurtje ofzo te laat zijn. Maar dat lossen we op met veel lekkers geven tijdens wandelingen. En soms geef ik rond 9 uur wat eten en schuif de 12 uur eten door naar 14 uur. Nadeel van 4x p/d vind ik namelijk dat hij per maaltijd maar zo'n klein portie krijgt.

Als de ontlasting goed is op het voer wat hij nu krijgt zou ik niet switchen trouwens maar eerst vaker voeren proberen.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Misschien is het een optie om 's morgens barf of nrv te geven? Dat duurt veel langer voor het verteerd is en zo is de maag dus langer vol, 's avonds kan je dan gewoon kvv geven als je dat prettig vind.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
elleneke
Actief

Marieta schreef:Wij geven op het werk sensitivitycontrol als ze aan de diarree zijn en idd een gevoelige maag hebben. Maar dat is meestal tijdelijk nodig. Het is goed voer hoor, maar ik denk idd met een lege maag dat het echt wel daardoor kan komen.
Als ik een lege maag heb krijg ik last van maagzuur, wordt ik misselijk en daar kan ik de hele dag verder last van houden.
Ik ga er vanuit dat dat bij een hond ook zeker kan. Het lijkt me juist beter het iig 2 keer per dag te doen (of meer maar dat is jou keuze).

Groetjes Marieta.
Dank je :ok: Het is inderdaad mijn planning het eerst zo te proberen!
pioenroos schreef:Mijn hond heeft o.a ook last van niet tegen een lege maag kunnen. Zijn max is 8 uur zonder eten. Hij krijgt tussendoor beloningssnoepjes en 3x p/d eten: 4 uur, 12 uur en 20uur. De maaltijd van 4 uur krijgt hij uit zo'n automatische voermachine.

Als de ontlasting goed is op het voer wat hij nu krijgt zou ik niet switchen trouwens maar eerst vaker voeren proberen.
Die voermachine is inderdaad een idee zeg! :o Die ga ik zeker in gedachten houden!

Shiva's ontlasting is verder inderdaad prima. Vacht en tanden ook en met de eetlust is normaal ook niks mis... Dat is ook een van de redenen dat ik liever niet naar ander voer over ga. Maar het is een heel herkenbaar verhaal!
Lunatic schreef:Misschien is het een optie om 's morgens barf of nrv te geven? Dat duurt veel langer voor het verteerd is en zo is de maag dus langer vol, 's avonds kan je dan gewoon kvv geven als je dat prettig vind.
Wat voor barf kan ik Shiva dan geven in combinatie met Smuldier? Moet ik denken aan bijv. kippennekjes of een lap vlees o.i.d.?
AfbeeldingAfbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

elleneke schreef: Wat voor barf kan ik Shiva dan geven in combinatie met Smuldier? Moet ik denken aan bijv. kippennekjes of een lap vlees o.i.d.?
Ik denk dat ze idd wat botwerk bedoelt of een lap vlees. Dat zou wellicht kunnen helpen omdat de maag daar langer mee bezig is. Begin dan met zacht bot. Van vis of kip/eend of een jong dier bv.
Maarrr, bij Diem werkte dit averechts. Zijn maag is te gevoelig en raakte door barf/kvv juister verder geïrriteerd. Van alles geprobeerd in allerlei combinaties of enkelvoudig. Maar het is voor hem gewoon te heftig. Maar geen hond is hetzelfde natuurlijk. Wellicht is het voor Shiva wel goed :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Onze Julia gaat ook altijd spugen van een lege maag. Maar dit heeft ze alleen als ze kvv of brokken heeft gegeten.

Als zij een Barfmaaltijd heeft gekregen, dan kan ik gerust 24 uur later pas weer voeren zonder dat zij ergens last van heeft.
Ik vind het dus een heel erg goede tip om 1 maaltijd Barf te gaan geven, gewoon even een half menu maken, want de andere helft is dan al kvv.
Lijkt me echt een goed plan.
:zweep:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al gezegd. Kenzo heeft een zeer gevoelige maag. Na heel lang zoeken etc doet hij het nu goed op de energique 4 en krijgt 3 keer per dag op gepaste tijden eten
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

elleneke schreef:
Marieta schreef:Wij geven op het werk sensitivitycontrol als ze aan de diarree zijn en idd een gevoelige maag hebben. Maar dat is meestal tijdelijk nodig. Het is goed voer hoor, maar ik denk idd met een lege maag dat het echt wel daardoor kan komen.

Groetjes Marieta.
Dank je :ok: Het is inderdaad mijn planning het eerst zo te proberen!
pioenroos schreef:Mijn hond heeft o.a ook last van niet tegen een lege maag kunnen. Zijn max is 8 uur zonder eten. Hij krijgt tussendoor beloningssnoepjes en 3x p/d eten: 4 uur, 12 uur en 20uur. De maaltijd van 4 uur krijgt hij uit zo'n automatische voermachine.

Die voermachine is inderdaad een idee zeg! :o Die ga ik zeker in gedachten houden!

Shiva's ontlasting is verder inderdaad prima. Vacht en tanden ook en met de eetlust is normaal ook niks mis... Dat is ook een van de redenen dat ik liever niet naar ander voer over ga. Maar het is een heel herkenbaar verhaal!
Lunatic schreef:Misschien is het een optie om 's morgens barf of nrv te geven? Dat duurt veel langer voor het verteerd is en zo is de maag dus langer vol, 's avonds kan je dan gewoon kvv geven als je dat prettig vind.
Wat voor barf kan ik Shiva dan geven in combinatie met Smuldier? Moet ik denken aan bijv. kippennekjes of een lap vlees o.i.d.?
Ja dat soort dingen bedoel ik idd, zachte botsoorten (kippenekken, eendennekken) spiervlees, een lap pens. Orgaan zou ik dan niet geven, aangezien dat voldoende in de kvv zit. Ik weet natuurlijk niet of het werkt, zo te lezen werkte het bij Pioenroos niet, maar het is het proberen waard denk ik?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als mijn hond zo vaak zou overgeven, en er bloed bij zou zitten, en mijn da niks anders weet dan aan komen kakken met een zak wonderbrokken, dan zou ik eens naar een andere da gaan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Wat ik mis in dit hele verhaal is, waar is de maagbeschermer? Shiva is gaan spugen door de lege maag, maar nu ben je dus zover dat de maag zo geirriteerd is dat er bloed bij zit.
Dus ik ben het met je da eens dat er iets gegeven moet worden om het spugen te voorkomen, maar je moet ook iets gaan doen voor die maag op dit moment. In mijn ogen is een maagbeschermer niet verkeerd, dit kan met pilletjes van de da, maar ook natuurlijk produkt is mogelijk.
Daarnaast zou ik brood er inderdaad afhalen, en drie keer per dag vlees gaan voeren. Mijn voorkeur gaat uit naar Energique nr 4 omdat dit vlees zeer geschikt is voor honden met maag darm problemen.
Wat voor een aantal honden ook nog wel eens wil werken met gal spugen is boigarde, als ze bv s middags niet red zou je er voor kunnen kiezen om twee lepels biogarde te gaven, het valt te proberen.....
Succes ermee!
Groetjes Linda
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zo heb ik een tibetaanse spaniel in de opvang gehad van 1 jaar oud. Die moest mijn dierenarts afmaken vanwege dit probleem maar ze toonde zich daar niet toe bereid. Hond aan haar afgestaan en die kwam bij mij in de opvang. Kreeg dus ook cat sensitive van Royal canin.

Hond is herplaatst bij mensen die een goede homeopatische dierenarts kenden en die kwam er achter dat het een voedsel allergie betrof. Het is nu gewoon opgelost.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
elleneke
Actief

Bedankt voor de tips en ervaringen allemaal!

Nou, het is nu een paar dagen later en ben veranderd naar drie keer voeren per dag. Ik geef wat minder Smuldier en geef er nu wat vers vlees bij: zalmkop of -staart, een paar hartjes (wanneer we geen compleet-maaltijd geven) of kippennekjes. Shiva lust het allemaal en ze vindt het heerlijk!

Alleen vanmorgen was het helaas weer mis: weer twee keer overgeven, zonder bloed dit keer. Gisteravond heeft ze zo'n 150 gram Smuldier gehad, dus ik snap er eigenlijk niets van - zo snel kan haar maag toch niet alweer leeg zijn?

Ze heeft na het overgeven wel met enhousiasme haar portie eten gehad, dus ziek voelt ze zich niet...
Jaap* schreef:Als mijn hond zo vaak zou overgeven, en er bloed bij zou zitten, en mijn da niks anders weet dan aan komen kakken met een zak wonderbrokken, dan zou ik eens naar een andere da gaan.
Denk dat je daar een goed punt hebt, inderdaad...
AfbeeldingAfbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Canis Sapiens schreef:

Enne, wat hier heeeeeeeeeeeel erg fantastisch werkt is Maagcompositum van groene os. Vroeger zo wagenziek; na tien minuten auto was het twee dagen bijna nonstop spugen. Laat staan als we op vakantie gingen :schrik: maar met dit is het helemaal weg, ook als hij iets verkeerds heeft gegeten (twee weken terug nog een hele bittere rauwe witlof).

Leo heeft ook een gevoelige maag wij gebruiken dit ook vaak,en hij krijgt smuldier. Smorgens een handjevol cavombrokjes en savonds
de smuldier compleet { de lichtgroene/blauwige complete versie doet hij het beste op}
Groetjes Heidi
Afbeelding
Loraine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Loraine »

Onze vorige bouvier was ook heel vaak ziek, altijd spugen. Met pecht spoot achter er ook nog alles uit.
Hadden hem met 2 jaar op Carocroc Senior. Vanaf toen ging het iets beter. Nooit helemaal over gegaan, maar dit was te doen.

Hadden nog geen pc toen, dus wist ook niet van KVV.
Deze bouvier op brokken en Smuldier. Deze kan letterlijk alles vreten, tot aan vetbollen van vogels en niet ziek!!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, wat je ook doet het is uitproberen, met Baco had ik goede ervaringen met sensetivety controle, maar die hond had een voedings allergie, maar het zijn op zich goede brokken.
wat k bij jou hond zou proberen is brokken met weinig calorieën :wink: en heel veel vezels en dan meer gaan geven zodat de maag langer en vaker vol is, kijken of dat werkt.
elleneke
Actief

Brokken met weinig calorieën is inderdaad een goed idee, want ondanks alle beweging is Shiva geneigd tot dichtgroeien ;)

Ik las ergens dat kvv en barf sneller verteert dan brokken, dus zou het in Shiva's geval misschien toch beter zijn om aan de brok te gaan? Bah :p

Misschien toch de maagcompositum even gaan proberen en als het echt niet anders kan toch maar overstappen...
AfbeeldingAfbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

elleneke schreef:Brokken met weinig calorieën is inderdaad een goed idee, want ondanks alle beweging is Shiva geneigd tot dichtgroeien ;)

Ik las ergens dat kvv en barf sneller verteert dan brokken, dus zou het in Shiva's geval misschien toch beter zijn om aan de brok te gaan? Bah :p

Misschien toch de maagcompositum even gaan proberen en als het echt niet anders kan toch maar overstappen...
Ik zou, in plaats van te blijven speculeren en experimenteren, toch even langs een andere da gaan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Buster spuugde ook veel op een lege maag.

Nu krijgt hij 3 keer per dag eten en dat bevalt prima.
S morgenvroeg en om 18 uur een bak Smul diervlees compleet en voor het slapen gaan een handvol brokken --- Meradog --- en het spugen is vrijwel over.

Dus ik denk ook dat regelmatiger voeren een oplossing kan zijn. :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Loraine
Zeer actief

Onze DA wilde ons toendertijd van die peperdure Hills slijten. 100 gld voor een zak ong.
Carocroc was bijna gelijkwaardig, licht verteerbaar, minder eiwitten (dat was ook een euvel). Onze hond kon er tegen, dat was een geluk. Mocht niets anders, af en toe een koekie. Geen bot e.d.
Tis toch aftasten en proberen wat de hond verdragen kan.
Loraine
Zeer actief

Onze DA wilde ons toendertijd van die peperdure Hills slijten. 100 gld voor een zak ong.
Carocroc was bijna gelijkwaardig, licht verteerbaar, minder eiwitten (dat was ook een euvel). Onze hond kon er tegen, dat was een geluk. Mocht niets anders, af en toe een koekie. Geen bot e.d.
Tis toch aftasten en proberen wat de hond verdragen kan.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”