Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alprazolam en St Janskruid
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Alprazolam en St Janskruid
Voor zover ik weet mag je Sint Janskruid met vrijwel niets anders geven omdat het de werking van veel medicijnen verandert.
Dat is althans bij mensen zo, bij dieren weet ik het niet zeker.
Ik vind Alprazolam trouwens wel erg heftig voor een dier.
Dat is althans bij mensen zo, bij dieren weet ik het niet zeker.
Ik vind Alprazolam trouwens wel erg heftig voor een dier.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Volgens mij versneld St janskruid de afbraak. Ik zou even informeren bij je dierenarts. Volgens mij is de dosering in puur rust ook niet in die mate hoog dat je je daar zorgen om moet maken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
En ergens heen waar het heel rustig is?
-
Loek
- Zeer actief
Niet combineren Jion want dat kan totaal verkeerd uitpakken bij een hond die al volop in de stress zit.Jion schreef:Ik wilde tegen de vuurwerkangst van Duende dit jaar Puur rust (voor ingrediënten zie link en Alprazolam (een benzodiazepine) combineren. Met Puur rust ben ik al een tijdje begonnen en ik wilde de dosis elke 2 weken wat opschroeven tot 1 januari. De Alprazolam wil ik binnenkort bij de DA gaan halen, en dan eerst een keer proberen hoe het bij Duende werkt en dan vanaf 29 december aan de pillen.
Maar nu lees ik net op internet dat de werking van Alprazolam kan minderen door St Janskruid (dat in de Puur rust zit).
Weet iemand hier daar meer van? Is het dan een kwestie van de dosis Alprazolam verhogen of moet ik dan gaan kiezen tussen beide middelen? En zo ja, wat zouden jullie kiezen?
-
Loek
- Zeer actief
Dat ben ik niet met je eens, je sedeerd de hond maar hij ervaart wel nog die stress, hij kan alleen niet meer alle kanten opschieten maar die stress kan hij ook niet ventileren.Jion schreef:
Ik ook. Maar hij is dan ook extreem angstig en ik denk dat 3 dagen hijgen en rillen van stress en angst erger is dan 3 dagen gesedeerd rondzwalken.
Zelf zou ik voor bachbloesem gaan, de rescue en met oud op nieuw een glaasje advocaat
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Senna is ook doodsbang voor vuurwerk, vorig jaar voor het eerst Alprazolam geprobeerd en dat beviel prima! Ze werd er niet suf van, maar wel relaxed. Dit jaar geef ik het haar weer. Voor het eerst in 8 jaar kreeg ik haar op oudjaarsdag naar buiten om te plassen. 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik zou het niet combineren. Er is ook een kruidenpoedertje wat stressless heet, ik weet alleen niet of daar St Janskruis inzit. Er zijn meerdere soorten kalmerende middelen die zonder recept te krijgen zijn in webwinkels. Maar de werking ervan, ik heb er geen ervaring mee iig. Zylkene, is er ook eentje. Ik zou het voor de zekerheid altijd even bespreken met je dierenarts wat je wil combineren.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
hier krijgt luni rockrose van de bach remedies. dat werkt bij haar goed.
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ik zou dan alleen de alprozolam doen, dat is al heel rustgevend. En st. janskruid kan niet bij dat soort medicijnen!!
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
alprazolan kan je best niet combineren.
Benzos geven rust, ze halen angst weg; dus je hond gaat niet suf liggen en niet kunnen vluchten maar hij gaat de stress niet zozeer meer voelen. Het vlakt af.
Ik vraag me af waarom je sint jans kruid geeft;
alprazolan werkt perfect alleenstaand en voor 1 keer. Je hoeft er niks bij te geven.
Tenzij je een depri hond hebt en je wil hem voor meer dan alleen die oudjaar behandelen. Als het voor oudjaar alleen is zou ik gaan voor een ritje benzodiazepines. Nooit langer dan 3 dagen na elkaar geven best, dan treed afhankelijkheid op. Wil je liever niet denk ik...
Benzos geven rust, ze halen angst weg; dus je hond gaat niet suf liggen en niet kunnen vluchten maar hij gaat de stress niet zozeer meer voelen. Het vlakt af.
alprazolan werkt perfect alleenstaand en voor 1 keer. Je hoeft er niks bij te geven.
Tenzij je een depri hond hebt en je wil hem voor meer dan alleen die oudjaar behandelen. Als het voor oudjaar alleen is zou ik gaan voor een ritje benzodiazepines. Nooit langer dan 3 dagen na elkaar geven best, dan treed afhankelijkheid op. Wil je liever niet denk ik...
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Inderdaad.sas&Billy schreef:alprazolan kan je best niet combineren.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Alprazolam is getest en als beste uit de bus gekomen mbt angsten. De sederende werking is er, maar ook angstdempend. het wordt ook als zodanig gebruikt voor mensen. Ik heb het vorig jaar gebruikt bij mijn honden en ze stonden beiden nog redelijk prima op de poten en de angstreactie op het vuurwerk was binnen de perken. Nou heb ik geen doodsbange honden, maar alprazolan is een prima middel om in te zetten in geval van hevige angst. het is nl angstdempend!Loek schreef:Dat ben ik niet met je eens, je sedeerd de hond maar hij ervaart wel nog die stress, hij kan alleen niet meer alle kanten opschieten maar die stress kan hij ook niet ventileren.Jion schreef:
Ik ook. Maar hij is dan ook extreem angstig en ik denk dat 3 dagen hijgen en rillen van stress en angst erger is dan 3 dagen gesedeerd rondzwalken.
Zelf zou ik voor bachbloesem gaan, de rescue en met oud op nieuw een glaasje advocaat
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Fizgig
- Zeer actief
St Janskruid kan de werking van andere medicijnen veranderen. Dus niet verminderen, maar de werking van de het andere medicijn is dan niet meer dezelfde/betrouwbaar.
Wat ik weet van mensen medicatie, is dat angstremmers en antidepressiva een slechte combinatie kunnen zijn (daar moet een arts altijd naar kijken). Omdat de angstremmende/kalmerende werking de depressie juist kan aanwakkeren. Maar dat is met reguliere medicatie. St Janskruid wordt het beste nergens mee gecombineerd omdat het dus de werking van andere medicatie verandert. Hoe precies, is onvoorspelbaar, vandaar dat het wordt geadviseerd om het niet te combineren.
Volgens mij blijft het ook even in het bloed aanwezig als je stopt met het geven van St Janskruid, dus kun je niet gewoon een ander poedertje proberen? Er zijn er genoeg iig, ook natuurlijke producten.
Wat ik weet van mensen medicatie, is dat angstremmers en antidepressiva een slechte combinatie kunnen zijn (daar moet een arts altijd naar kijken). Omdat de angstremmende/kalmerende werking de depressie juist kan aanwakkeren. Maar dat is met reguliere medicatie. St Janskruid wordt het beste nergens mee gecombineerd omdat het dus de werking van andere medicatie verandert. Hoe precies, is onvoorspelbaar, vandaar dat het wordt geadviseerd om het niet te combineren.
Volgens mij blijft het ook even in het bloed aanwezig als je stopt met het geven van St Janskruid, dus kun je niet gewoon een ander poedertje proberen? Er zijn er genoeg iig, ook natuurlijke producten.
- dagmar88
- Zeer actief
Valeriaan kun je ook nog proberen.Jion schreef:De Puur rust is perfect voor die aanloopperiode... dacht ik en hoop ik.
- Fizgig
- Zeer actief
Ja. Mijn hoofd. Maar als je googled op 'St Janskruid verandering werking medicijnen' krijg je een hele lijst met sites, allerlei effecten door St janskruid.Jion schreef:Heb je hier een bron voor?Fizgig schreef:St Janskruid kan de werking van andere medicijnen veranderen. Dus niet verminderen, maar de werking van de het andere medicijn is dan niet meer dezelfde/betrouwbaar.
- dagmar88
- Zeer actief
Jion schreef:Thanks. Heb je daar zelf ervaring mee of dat werkt tegen angst bij honden?dagmar88 schreef:Valeriaan kun je ook nog proberen.Jion schreef:De Puur rust is perfect voor die aanloopperiode... dacht ik en hoop ik.
Dus het effect van alleen valeriaan weet ik niet.
Hij is er een stuk rustiger en beter bereikbaar door.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
http://www.stress-bij-huisdieren.nl/zylkene/hond.aspFizgig schreef: Zylkene, is er ook eentje.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Dat kan maar het klopt niet helemaalFizgig schreef:Ja. Mijn hoofd. Maar als je googled op 'St Janskruid verandering werking medicijnen' krijg je een hele lijst met sites, allerlei effecten door St janskruid.Jion schreef:Heb je hier een bron voor?Fizgig schreef:St Janskruid kan de werking van andere medicijnen veranderen. Dus niet verminderen, maar de werking van de het andere medicijn is dan niet meer dezelfde/betrouwbaar.
St Janskruid bezet een receptor in de lever die gebruikt wordt voor het omzetten van een stof naar een werkzame stof (even kort door de bocht). De werking van medicatie verminderd doordat er minder werkzame stof beschikbaar komt, er veranderd dus niets.
Ik zou een uitloop van 72 uur aanhouden voor het zekere. Stoppen met dit medicament en de dag er na starten met een benzodiazepine en er rekening mee houden dat het effect wat je ziet de eerste twee dagen of zo niet het juiste is dus niet ongecontroleerd gaan ophogen.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als het echt zo'n probleem is, breng ze dan naar Dijkzicht (als die niet al vol zitten). Dat is een pension in Wijk bij Duurstede waar de honden geen vuurwerk horen.

Iedere dag feest!
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Shendor reageerde erg goed op de Alprazolam. Veel beter dan op de diazepam.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort