Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zalmkoppen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

zalmkoppen

Ongelezen bericht door Kat1 »

Ik heb hier een puber van bijna 10 maanden zitten die dol op vis is. Hij krijgt een pakje smuldier per dag en s' morgens krijgt hij Devotion. (brokken) Ik heb namelijk gemerkt dat hij het daar het beste op doet. Op alleen vlees gaat hij vreselijk slecht poepen en slecht in zijn vacht zitten.

Nou vind ik het wel leuk om hem af en toe iets lekkers toe te stoppen. ik heb van de week op de markt zalmkoppen zien liggen en zit eraan te denken om hem die zo nu en dan een te geven. Denk namelijk dat hij zijn pootjes erbij opvreet. :mrgreen:
Zal hij die mogen hebben, ook al is hij niet gewend om te barfen? Zijn gebit zal het best aankunnen, maar is de kans op verslikken niet heel groot als ik hem zo'n compleet ding geef?

Ik heb ook al rondgezocht op internet, maar de adviezen zijn nogal tegenstrijdig wat betreft direct geven. Volgens de een moet de kop eerst 10 dagen de diepvries in, om eventuele parasieten te voorkomen, en volgens de ander is daar weer niks van waar. (Nederlandse kweek heeft geen parasieten zoals kopworm???)
Wie weet wel hoe het zit?

Oeh, nog een vraag: Mag hij zo'n kreng gewoon tussendoor hebben, of dient dat echt ter vervanging van de maaltijd?
Alvast bedankt.
dagmar88
Zeer actief

Re: zalmkoppen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kat1 schreef:Ik heb hier een puber van bijna 10 maanden zitten die dol op vis is. Hij krijgt een pakje smuldier per dag en s' morgens krijgt hij Devotion. (brokken) Ik heb namelijk gemerkt dat hij het daar het beste op doet. Op alleen vlees gaat hij vreselijk slecht poepen en slecht in zijn vacht zitten.

Nou vind ik het wel leuk om hem af en toe iets lekkers toe te stoppen. ik heb van de week op de markt zalmkoppen zien liggen en zit eraan te denken om hem die zo nu en dan een te geven. Denk namelijk dat hij zijn pootjes erbij opvreet. :mrgreen:
Zal hij die mogen hebben, ook al is hij niet gewend om te barfen? Zijn gebit zal het best aankunnen, maar is de kans op verslikken niet heel groot als ik hem zo'n compleet ding geef?

Ik heb ook al rondgezocht op internet, maar de adviezen zijn nogal tegenstrijdig wat betreft direct geven. Volgens de een moet de kop eerst 10 dagen de diepvries in, om eventuele parasieten te voorkomen, en volgens de ander is daar weer niks van waar. (Nederlandse kweek heeft geen parasieten zoals kopworm???)
Wie weet wel hoe het zit?

Oeh, nog een vraag: Mag hij zo'n kreng gewoon tussendoor hebben, of dient dat echt ter vervanging van de maaltijd?
Alvast bedankt.

:wink: Ik zou gewoon ongeveer hetzelfde aan koppen geven als dat hij normaal aan smuldier krijgt.
Omdat hij zelf kleine stukjes af moet scheuren en zo'n kop niet in zijn geheel naar binnen gaat is de kans op verslikken heel klein.
:mrgreen: Hier verslikken ze zich vaker in een brokje.
Voor zover ik weet zijn zalmen al even ingevroren voor ze hier op de markt liggen.
Maar eerlijk gezegd doe ik met de bijvangst die hier de dag voor de markt in de haven aan komt ook niet moeilijk; Niko krijgt van de marktkoopman gewoon een wijting of schar uit het vuistje :mann:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier kraakt een herder een kop binnen 3 minuten weg. Ze scheurt echt geen kleine stukjes af. Een zelf gevangen haas (de één joeg de haas p.o. op met gewoon snuffelen en die liep bij haar recht in de bek) is bij haar ook met 5 minuten verdwenen. Maar kennelijk wordt het gewoon verteerd want ik heb nooit iets bijzonders gemerkt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Nou, ja, klein genoeg om fatsoenlijk weg te krijgen.
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kat1 »

Haha, wat een stomme haas. :LOL:

Bedankt, ik zal morgen eens een kop meenemen van de markt. Ben heel benieuwd wat hij er van vind.
Mijn markreel, die ik eigenlijk voor mezelf gekocht had, ging er in ieder geval vorige week goed in bij hem.

Aiko heeft zich ook al eens verslikt in een brokje. dan gaat het van 'KKKGGG', het brokje wordt dan met fenomenale snelheid over de vloer gelanceerd om vervolgens weer met een attitude van :pffff: weer herkauwd te worden.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Kat1 schreef:Haha, wat een stomme haas. :LOL:
Ik vond het wel een beetje sneu eigenlijk. Maar hij was in één hap dood dus ik heb haar maar haar gang laten gaan :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”