Nu zit ik zelf met een raadsel waar ik nu even t antwoord niet meer op weet.
Vandaag ongeveer 2,5 week geleden merkte ik iets aan mijn hond zijn ademhaling, dat was in het weekend. Het ging allemaal wat sneller en oppervlakkiger dan normaal. Toen wilde ik even afwachten met wat het was tot mijn moeder mij woensdag (een paar dagen later dus) belde met dat zijn adem wat moeizamer ging en dat hij lag te rillen. Dus hup meteen mee naar de DA en na onderzoek had Boomer een zware luchtweg infectie (bijna tegen een longontsteking aan!) en een beetje verhoging. Dus Boomer heeft 2 spuitjes gekregen die dag en voor de andere dagen antibiotica tabletjes voor s'ochtends en pijnstillers/ontstekingsremmers voor s'avonds. De rest van de week was af en toe dat ik 1,5 uur bezig was met de medicatie van de antibiotica, in het begin ging het allemaal goed en hij at het braaf op (soms weliswaar verstopt in een stukje vlees) maar laatste paar dagen van die week wilde hij gewoon echt niet meer! Tijdens die week hadden we echt soms het gevoel van oh nu gaat het stukken beter en soms ineens een soort terugval. Wat volgens mij niet zo heel raar is want de AB moet nog aanslaan. Maar dus die woensdag (precies 1 week later) ging het weer stukken slechter, je zag duidelijk dat Boomer flink was afgevallen door t gebrek aan eetlust, hij lag te rillen en weer zwaar ademen. Ook gaf hij 1 keer per dag over (meestal alleen geel, dus gal denk ik?) Dus mijn moeder en ik hadden zoiets van het gaat slechter dus we gaan weer terug naar de DA. Toen heeft Boomer een spuitje gekregen ter vervanging van de AB tabletjes, hij vertelde dat deze spuit iets langzamer zou gaan werken en als het over 14 dagen nog niet over was moest ik met Boomer terug komen en een rontgenfoto laten maken. Ook heeft hij Boomer onderzocht waarop hij zei dat hij bijna helemaal schone longetjes hoorde alleen nog een verscherpte ademhaling? Soort geirriteerde ademhaling denk ik dan.
De dagen daarna, tot aan het weekend zag ik Boomer helemaal weer de oude worden, spelen en druk maken zoals alleen hij dat kan met een overbezorgd vrouwtje die hem rustig probeerde te houden. Tot aan afgelope zondag/maandag begon hij weer met dezelfde klachten: Een keer overgeven per dag, soms rillen soms voelde hij wat warmer aan dan normaal. Nog steeds die verminderde eetlust maar wel valt me nu op dat hij best veel drinkt (vooral s'avonds een keer of 3)
Maar niet dat ik tijdens het plassen zie dat ie langer plast of vaker dan normaal. Ik denk dat ik het overgeven van hem in verband kan leggen met de Pijnstillers/ontstekingsremmers direct voor of na het eten. want als ik het een beetje verspreid over de dag geeft hij niet over.
Nu op dit moment zit ie dus nog met een wat snellere ademhaling waarbij hij heel af en toe een soort schokje heeft bij het uitademen (dus ik denk pijn?) Hij is gewoon erg rustig, zoals wij hem niet kennen normaal speelt ie nog wel ns maar nu helemaal nie meer, zijn eetlust nog steeds niet terug. Hij eet alleen als ik naast hem kom zitten met wat brokjes en dan eet ie daar 2 handjes van en dan is het alweer klaar. Extraatjes had hij eerst nog wel veel zin in maar meer niet.
Symptomen van tijdens de luchtwegen infectie waren: Als hij zich druk had gemaakt slijm opbraken (1 keer de dag nadat we voor de 1e keer bij de DA waren geweest is hij zelfs flauwgevallen toen hij zich te druk maakte toen mijn vriend aanbelde aan de voordeur, hij weet namelijk precies wanneer hij komt en hij is dol op mijn vriend
Sorry voor dit lange verhaal, maar we zitten nu op precies 1 week na de 2e keer naar de DA te zijn geweest en ik moet over 1 week terug komen bij de DA. Maar hebben jullie soms een idee waar de aanhoudende klachten van Boomer op zouden kunnen duiden? Ik heb namelijk iedere keer het idee dat het iets beter gaat en daarna weer erger, en er zou toch alleen maar verbetering in moeten zitten denk ik dan?
Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen adviseren want echt veel nuttige info kan ik op het internet niet vinden, iniedergeval niets wat specifiek is voor mijn hondje.
Alvast bedankt voor jullie tijd (alleen al om dit hele verhaal te lezen hihi)