Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asielhond nemen: welke en waarom?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

1Babe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bull Terrier
Aantal honden: 1

Asielhond nemen: welke en waarom?

Ongelezen bericht door 1Babe »

Wij willen weer graag een nieuwe hond.
Liefst weer eentje uit het asiel.
Wij hebben 1 keer eerder een asielhond gehad en dat was een superhond! Zo super, dat we naar een zelfde soort op zoek zijn.

Toen wij echter voor de 1e keer een asiel binnenliepen, werd ons gevraagd: Eerste keer in asiel? Neem dan niet meteen een hond mee, maar ga naar huis en denk er nog eens over na. Want ze zijn allemaal "zielig" en je kunt ze niet allemaal meenemen.
Ik vond dat een heel eerlijk en goed advies, want ik zat bij zowat elke kooi met tranen in de ogen.
Eigenlijk moesten we dus niet op emotie een hond meenemen.
Uiteindelijk zijn we bij alle 3 de asiels hier in de buurt langsgegaan en toen weer naar het 1e asiel en.....daar zat ze :I: .
Een 5 jarige kruising Terrier-Beauceron. We hebben haar nog 8 mooie jaren bij ons gehad en toen is ze ingeslapen.

Nu is onze 2e hond (niet uit asiel) vorige week ingeslapen en is het me te stil in huis. De mand staat dus nu klaar voor een nieuwe hond.
Maar...er zitten bijna geen honden hier in de 3 asiels hier in de buurt! Van de ene kant: gelukkig, maar van de andere kant: IK WIL EEN HOND :blont:

Er is maar EEN hond in deze 3 asiels, die me aanspreekt kwa uiterlijk en karakter, omdat dat zo overeenkomt met onze 1e asielhond.
Maarrrr, de hond is al 9,5 jaar oud. (Zijn vrouwtje moest naar een verpleeghuis en kon dus niet meer voor haar zorgen)
Mijn emotie zegt (als ik die lieve ogen zie) HALEN! NU! :tongue:
Maar van de andere kant: Onze Babe (die we vorige week hebben laten inslapen) is maar 9,5 jaar geworden.
Ik wil graag zo lang mogelijk van een hond genieten en niet het risico lopen dat deze hond misschien al over 1-3 jaar moet worden ingeslapen. Ik kan erg moeilijk tegen het verdriet. Daarbij komt dat misschien vanaf deze leeftijd de gebreken komen en het je dus handenvol geld kan gaan kosten. Kan natuurlijk ook met een jonge hond gebeuren, maar de kans is toch wat groter bij een oude hond lijkt me.
Mijn man wil ook niet zo'n oude hond, want hij zou graag weer iets van behendigheid gaan doen (als de hond het ook tenminste leuk vindt).

Wij zouden het fijn vinden als we een hond die bij zijn baas weg moet, een nieuw huis kunnen geven. We hoeven dus niet perse een pup. De hond moet alleen niet ouder zijn dan 4-5 jaar, zodat we nog een hele tijd van haar (we willen wel een teef, geen reu) kunnen genieten.

Eigenlijk moeten we onze emoties dus een beetje uitschakelen en niet wegsmelten bij al die leuke puppies die op internet staan en al die zielige ogen van asielhonden die eigenlijk niet aan onze eisen voldoen.

Hoe gaan jullie daar mee om als je een nieuwe hond zoekt?
Hou je dan ook vast aan je "eisen", of zou je toch een hond nemen die bijv. (heel zielig) al lang in het asiel zit of al ouder is dan je eigenlijk zoekt.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: Asielhond nemen: welke en waarom?

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Je moet sowieso niet op emotie gaan zoeken.
Ik hou mij absoluut vast aan eisen.
Dus wat voor soort hond wil ik, wat moet ie kunnen, welke eigenschappen moeten enigszins bekend zijn etc. etc.
Als je er niet over nadenkt en zomaar wat meeneemt uit het asiel, kun je daar wel eens vreselijk spijt van gaan krijgen!

Toen wij op zoek gingen naar een asielhond, was het vrij simpel: de hond moet gewend zijn min. 7 uur alleen thuis te kunnen zijn.
Kan hij/zij dat niet, dan beginnen we er niet aan.
Daarnaast niet ouder dan 3,4 jaar zodat we er nog van kunnen genieten.
Verder had ik als eis dat de hond groot moest zijn en het liefst een reu.
Ik trek automatisch al snel richting herders qua smaak, dus dat dat allemaal samenviel was een geluk :)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Overigens ben ik voor Kay naar de andere kant van Nederland gejaagd, dus je hoeft je niet vast te pinnen op de 3 asiels in je buurt. Er zijn meer asiels in Nederland ;)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb ook een paar randvoorwaarden bij het zoeken naar een herplaatser (teef, volwassen, sociaal naar honden/kinderen). En vervolgens moet er a) een klik met mij zijn en b) een klik met de rest van mijn roedel zijn.
Het maakt mij niet uit of het een hond uit een asiel (waar ik overigens meestal niks vind) of een hond uit het buitenland of een herplaatser van een fokker.
Maar ik vind het belangrijkste dat ik er verliefd op word.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik heb wel altijd een lijstje met eisen. Zo moet de hond met kleine kinderen kunnen vanwege onze kleindochters, zindelijk is fijn maar geen must, niet al te groot en ik wil juist wel het liefste een oudere hond. Ik bekijk de website van de asiels ook redelijk zakelijk, pas daarna speelt gevoel mee.

Je typt dat je bij drie asiels in de buurt bent gaan kijken, ik zou ook in asiels verder weg kijken. Wij hebben er bv 1 uit Belgie gehaald.
1Babe
Vaste gebruiker

Het gaat trouwens in mijn verhaal over de hond Spikey, die in het asiel in Maastricht zit.
Eigenlijk de hele omschrijving past bij ons, alleen de leeftijd niet.

Ik vind het idd ook heel belangrijk dat er een klik is met de hond. Als de hond je nog niet ziet staan als je bij het asiel rondloopt, dan hoeft het voor mij idd ook niet.
Toen we Binky uit het asiel haalden, toen liepen de honden buiten rond en Binky was de enige hond die al luid blaffend (op een blije, vriendelijke manier) naar ons toe kwam bij het hek. En dat ...was de klik.

Ik heb inmiddels ook wel de hele dierenasiels.com site doorgespit :lol1: , maar het meest kijk ik bij Geleen, Maastricht en Heerlen. Als ik dan daar niks zie, dan kijk ik alle asiels na die in Limburg en Brabant liggen en vervolgens nog kortbij in Belgie. En dan heb ik nog gekeken in het Duitse asiel in Aken, maar verder wil ik er toch eigenlijk niet voor rijden.

Iedereen roept altijd: er zitten zoveel honden in het asiel! Maar hier in de buurt valt dat reuze mee. Ik geloof dat er maar 4 honden in Maastricht in het asiel zitten en in Heerlen niet veel meer.
Alleen in Geleen zitten er altijd wat meer, maar die krijgen ook honden in de opvang uit Middenlimburg (Roermond/ Echt die kanten op) en in het verleden heb ik ook wel eens honden uit Spanje bij ze gezien.
Dat leek wel een echt handeltje. Elke maand zaten er dan weer een stuk of 10 nieuwe honden in het asiel van Spaanse afkomst.

Ik neem aan dat net na de feestdagen in Januari de asiels weer gaan vollopen. Misschien moet ik wel wachten tot dan...
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Je kan ook eens kijken op herplaats sites hier zoeken mensen vaak direct vanuit hun huidige huis naar een nieuw baasje omdat ze 'm liever niet naar het asiel brengen.

http://www.baasjegezocht.nl/

Honden in de provincie Limburg: http://iturl.nl/snD79L
Laatst gewijzigd door Sarah5 op 26 okt 2012 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

"maar verder wil ik er toch eigenlijk niet voor rijden"

Dit snap ik voor geen meter. Als de leukste hond nu 3 uur rijden is... wat is 3 uur op pak-hem-beet- 10 jaar plezier?
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Kijk gewoon op marktplaats. Daar staan (volwassen) honden op die vanuit een gezin of particulier herplaatst moeten worden, te weinig tijd ervoor bijvoorbeeld. En die mensen willen hun hond liever niet in een asiel plaatsen. Daarom zetten ze ze op marktplaats. Zijn veel mensen hier die al hun dieren van marktplaats hebben, is helemaal geen schande hoor. Mijn twee honden komen er ook vandaan (en mijn konijnen en twee katten) en wat het prettige is, is dat je eerst nog heel wat heen en weer kunt mailen of bellen met vragen. Als het een beetje aardige mensen zijn, willen ze die altijd wel beantwoorden. En dan weet je meer over een hond dan eentje uit het asiel, vaak.

Ik kijk trouwens bij het uitkiezen van een hond naar hoe energiek die is, ik wil geen drukke hond en de uitstraling. Ik hou wel van herderachtige, redelijk baasgerichte typjes. En het uiterlijk vind ik niet belangrijk. Wel de grootte natuurlijk, ik hou van middelgrote tot grote honden.

Het eerste contact vind ik niet zo heel belangrijk, een hond kan zich wat anders gedragen door de zenuwen van het ontmoeten van een vreemd persoon. Shelly hing wel meteen om mijn nek, haha, zo van, waar blééf je nou? Bruno was wat rustiger maar die kwam later pas los. En toen bleek ie errrg dol op ons te zijn. Dus ik zou dat wel in mijn achterhoofd houden. Bruno had het niet zo gezellig gehad dus het is logisch dan dat ze wat tammer zijn.

Maar ik zou gewoon op marktplaats kijken, daar kun je ook invullen in welke radius je wilt zoeken, maximaal 50 kilometer van je woonplaats bijvoorbeeld. Je ziet op marktplaats trouwens ook steeds meer asielhonden en honden uit het buitenland. Die hebben ook wel door dat daar de meeste mensen kijken. Nou succes met zoeken!
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

[quote="Sas"]"maar verder wil ik er toch eigenlijk niet voor rijden"

Dit snap ik voor geen meter. Als de leukste hond nu 3 uur rijden is... wat is 3 uur op pak-hem-beet- 10 jaar plezier?[/quote )
Mijn ( oude ) Eng.Springer, komt uit een frans asiel : ze zat nl in Bretagne . Haar reis naar hier ( BE ) was best een lange trip ( met veel tussenstops en 1 overnachting bij kennissen ) . Ze was ook niet echt meer jong te noemen, toen ik ze 4 j geleden adopteerde : ze was toen al 9 j . Het is echt GEEN gemakkelijke tante, maar ach.......
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

[quote="Sas"]"maar verder wil ik er toch eigenlijk niet voor rijden"

Dit snap ik voor geen meter. Als de leukste hond nu 3 uur rijden is... wat is 3 uur op pak-hem-beet- 10 jaar plezier?[/quote )
Mijn ( oude ) Eng.Springer, komt uit een frans asiel : ze zat nl in Bretagne . Haar reis naar hier ( BE ) was best een lange trip ( met veel tussenstops en 1 overnachting bij kennissen ) . Ze was ook niet echt meer jong te noemen, toen ik ze 4 j geleden adopteerde : ze was toen al 9 j . Het is echt GEEN gemakkelijke tante, maar ach.......
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Sas schreef:"maar verder wil ik er toch eigenlijk niet voor rijden"

Dit snap ik voor geen meter. Als de leukste hond nu 3 uur rijden is... wat is 3 uur op pak-hem-beet- 10 jaar plezier?
Nou, ik kan me daar best wel wat bij voorstellen. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een herplaatscollie erbij en zat laatst te neuzen op de duitse Collie-in-noodsite. Ik zag daar best wat leuke herplaatsers maar ik ga toch echt geen 400 of 500km voor rijden met het risico dat het niet klikt en ik weer ter onverrichter zake terug kan rijden.
Dan wacht ik rustig af tot er een hond langskomt die wat dichter in de buurt woont. Ik heb tenslotte geen haast.

Edit: ik bedoel dus 400km heen en ook weer terug. :wink:
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Genoeg te vinden hoor: http://www.animalinneed.com/
En daar zitten echt leuke honden bij, ik kan het weten. :ok:
1Babe
Vaste gebruiker

@ Lieke: Ja, dat heb ik dus ook. In de buurt moet ik uiteindelijk toch ook wat tegen komen lijkt me.

Leuk die links allemaal, heb ik zometeen weer wat te kijken :lol1:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb zelf geen honden uit het asiel. Kijk wel regelmatig op de site van het asiel hier in de buurt. Waarom? Weet ik eigenlijk niet, omdat ik niet op zoek ben naar een hond erbij.
Toch zitten er honden waarvan ik denk dat als ik een hond zou zoeken ik daar best mee uit de voeten kan.
Het is dichtbij dus kun je makkelijk kennis gaan maken.
En momenteel zit er een langzitter. Telkens hoop ik dat hij een baasje heeft, maar tot op heden niet. En zo van de omschrijving af te lezen snap ik écht niet dat deze hond er al zo lang zit.
http://www.dierenasielleiden.nl/default ... _list.aspx{qmark}type{equal}1
Sas
Zeer actief

lieke schreef:
Sas schreef:"maar verder wil ik er toch eigenlijk niet voor rijden"

Nou, ik kan me daar best wel wat bij voorstellen. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een herplaatscollie erbij en zat laatst te neuzen op de duitse Collie-in-noodsite. Ik zag daar best wat leuke herplaatsers maar ik ga toch echt geen 400 of 500km voor rijden met het risico dat het niet klikt en ik weer ter onverrichter zake terug kan rijden.
Dan wacht ik rustig af tot er een hond langskomt die wat dichter in de buurt woont. Ik heb tenslotte geen haast.

Edit: ik bedoel dus 400km heen en ook weer terug. :wink:
ja, er zit natuurlijk wel een grens op, dat snap ik ook. Maar in NL is het niet snel meer dan 200 km (enkele reis) toch? Dat maakt wel een verschil.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

@Sas. Als je zo als jij in het midden woont dan klopt die 200km wel maar voor iemand uit zuid-limburg ben je dan pas halverwege!
Voor 1Babe, inderdaad even geduld hebben en rond blijven neuzen, die ene kom je gauw genoeg tegen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Sas
Zeer actief

nou ja halverwege is ook al een stuk groter gebied dan enkel 'in de buurt' ;-)
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa komt ook het asiel.
Nu hebben wij het voordeel dat we heel regelmatig bij het asiel komen, vanwege ons werk bij de Dierenbescherming.
Dus toen ze wist dat wij een hond zochten was 1+1 al heel snel 2. ZaZa heeft dan ook maar 3 dagen in het asiel gezeten.

Veel asiels hebben het heel druk en honden op de website plaatsen kan dan soms even duren. Vaak zijn honden al geplaatst voor ze op de website komen.
Dus vaak langs gaan en laten weten wat je zoekt.

Of gewoon vrijwilligerswerk gaan doen, dan zit je op de eerste rang :wink:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik let op hoe een hond zich gedraagt. hou niet van hele drukke honden.
dus toen ik (inderdaad vrijwilligerswerk dus 1e rang) in het asiel in spanje was,
zag ik haar opeens. zonder naam, zonder kans.
veel te oud maar o zo lief. nooit gedacht dat ze nu 1,5 jaar later nog bij me zou zijn.
ik krijg ook altijd te horen, werk je voor een spaans asiel? de asiels hier zitten vol.
nou dat valt nog wel mee hoor.
ik zou eerst een wandeling maken als je een hond hebt gezien die je leuk vindt.
waarom wil je trouwens geen 3 uur rijden?
je kan ook aangeven bij het asiel wat voor hond je zoekt? dan kunnen ze je bellen
als er zoiets binnenkomt. leuk trouwens dat je voor een herplaatser gaat. :D
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik ben wel zo`n tut wat met emotie/gevoel/liefde :mrgreen: een hond kiest.
maar ik kijk wel altijd naar de leeftijd, die ik graag wil. twee jaar afwijkend vind ik niet erg, maar als ik een hond zou willen waar ik mee kan sporten, zou ik geen 9 jarige hond nemen.

er is op dit forum ook een rubriek herplaatsers/asielhonden, waar vaak hele leuke honden tussen staan.

gewoon ogen en oren openhouden, want ik heb al zoveel leuke honden gezien, die een nieuw huis zochten, dat ik een boerderij nodig zou hebben :mrgreen:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Asiel Eindhoven had veel honden zitten; wij hebben er vorige maand 4 overgenomen omdat ze zo vol zitten en volgens mij hebben ze erg nog veel.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Hey noekie hahaha. Klopt. We hebben inderdaad snel plek tekort met de verbouwing. Wat ben je een beetje naar opzoek?
Je hebt overigens ook nog stichting landelijke herplaatsing huisdieren. Dat is een landelijke stichting die herplaatsers aanbiedt van mensen die zijn overleden of naar een verzorginstehuis moesten.
www.slhh.nl

http://www.dierenasieleindhoven.dierenb ... nd/5/10427

Joras. Geweldige hond. Herder kruising. Je moet er wel mee bezig zijn. Het is een actieve hond. En hij heeft even duidelijkheid nodig wie de baas is. Maar dat heeft hij zo door;o) (hij is overigens wel wat ziekjes nu, hij heeft een kennelhoestje en hij voelt zich heeeeel zielig nu)

We hebben op het moment een aantal herders en staffords weer. Wel een aantal hele leuke herders! (zegt iemand die niet van de herders is).
We hebben nog een leonberger zitten. Die wordt niet opgehaald door de eigenaar en het is zon schat!
De kleintjes gaan het snelste;o) Maar volgens mij ben jij op zoek naar iets meer hond?

1 tip, bel eerst voor je een end gaat rijden. Dadelijk kom je binnen en loopt de hond van je keuze ineens de deur uit.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Marieta schreef:Hey noekie hahaha. Klopt. We hebben inderdaad snel plek tekort met de verbouwing. Wat ben je een beetje naar opzoek?
Je hebt overigens ook nog stichting landelijke herplaatsing huisdieren. Dat is een landelijke stichting die herplaatsers aanbiedt van mensen die zijn overleden of naar een verzorginstehuis moesten.
www.slhh.nl

http://www.dierenasieleindhoven.dierenb ... nd/5/10427

Joras. Geweldige hond. Herder kruising. Je moet er wel mee bezig zijn. Het is een actieve hond. En hij heeft even duidelijkheid nodig wie de baas is. Maar dat heeft hij zo door;o) (hij is overigens wel wat ziekjes nu, hij heeft een kennelhoestje en hij voelt zich heeeeel zielig nu)

We hebben op het moment een aantal herders en staffords weer. Wel een aantal hele leuke herders! (zegt iemand die niet van de herders is).
We hebben nog een leonberger zitten. Die wordt niet opgehaald door de eigenaar en het is zon schat!
De kleintjes gaan het snelste;o) Maar volgens mij ben jij op zoek naar iets meer hond?

1 tip, bel eerst voor je een end gaat rijden. Dadelijk kom je binnen en loopt de hond van je keuze ineens de deur uit.

Groetjes Marieta.
Wist helemaal niet dat jij in eindhoven werkte :lol1:
Leuke honden hebben jullie steeds; had al gezegd dat jullie altijd mogen bellen, ze waren snel weg :mrgreen:
Marieta
Zeer actief

Ik werk er al 7 jaar :engel:
Wie waren er de laatste keer ook alweer gekomen? Er zijn er ook een paar richting hoofddorp gegaan toen.
We hebben vaak wat "moeilijkere" honden. Nouja, nog wel eens met gebruiksaanwijzing.
We hebben nu ook echt een paar leuke herders en staffies. Geweldig zijn ze. Echt van die vrolijke tuttebellen hahaha.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Marieta schreef:Ik werk er al 7 jaar :engel:
Wie waren er de laatste keer ook alweer gekomen? Er zijn er ook een paar richting hoofddorp gegaan toen.
We hebben vaak wat "moeilijkere" honden. Nouja, nog wel eens met gebruiksaanwijzing.
We hebben nu ook echt een paar leuke herders en staffies. Geweldig zijn ze. Echt van die vrolijke tuttebellen hahaha.

Groetjes Marieta.
We hadden blinde Beau, Milla, Stafford Sita en boxer Buster.
Beau was binnen een week weg en een week later de andere 3. :ok:
Marieta
Zeer actief

jaaaa nu weet ik het weer hahaha. Sita :I: Ook al zon schatje :lol1: Milla had het in het begin niet zo op mij, maar een week later was dat ineens over en zat ze bijna op schoot hahaha.
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Joras overigens:o)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

1Babe schreef:Toen wij echter voor de 1e keer een asiel binnenliepen, werd ons gevraagd: Eerste keer in asiel? Neem dan niet meteen een hond mee, maar ga naar huis en denk er nog eens over na. Want ze zijn allemaal "zielig" en je kunt ze niet allemaal meenemen.
In een goed asiel krijg je niet meteen een hond mee maar krijg je eerst een bedenktijd. In het asiel waar ik gewerkt heb (Amersfoort) verwachtten ze ook altijd dat je minimaal 2 keer bij een hond kwam kijken voordat je hem/haar mee zou nemen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Aviva
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aviva »

Waar ben je naar op zoek in een hond? En wat heb je een hond te bieden? Ik ken een hond die weg moet bij zijn huidige eigenaren en ik ben bezig hun te helpen een nieuw huis te zoeken.
Groetjes van Kim, Fan, Abby en Juf
Bordercollie kennel By Blues and Browns: http://www.bybluesandbrowns.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”