Onze buren van twee huizen verder hebben een Rottweiler van 6 jaar.
Nu vroeg mijn buurman mij gisteren of ik eventueel nog wat aanvullende informatie heb voor hem.
Hun Rottweiler blijkt een lichte hernia te hebben, maar daarbij heeft ook een lichte bloeding gehad in het binnenste ruggenmerg. (dat is wat ik begreep uit het verhaal).
Het enige dat ik zelf kon bedenken dat hem zou kunnen helpen is hydrotherapie, daar is de buurman dus achteraan gegaan, en hij heeft daar nu een afspraak voor staan.
Maar hij wil graag zoveel mogelijk info over wat hij nog zou kunnen doen voor zijn hond. Vooral mbt de klachten door de bloeding.
Hij heeft al pijnstillers, en wat er nog meer is gedaan weet ik niet precies, maar hij is in België geweest met de hond voor onderzoek en een scan. Dus ik ga er vanuit dat ál het mogelijke dáár al is gedaan. Nu dus nog aanvullend en ondersteunend en misschien mensen met ervaring.
In eerste instantie was ik voorzichtig met tips geven, omdat ik niet wist hoe ver ze wilden gaan voor de hond.
Het zijn turkse mensen, en de hond leeft voornamelijk in de tuin, af en toe ook binnen. Hij wordt wel erg goed verzorgd, en is supergoed opgevoed. Hij ziet er ook werkelijk práchtig uit.
Toen de buurman het vertelde en ik begon over hydrotherapie, is hij dat direct op gaan zoeken, ik zei wel dat het erg duur kon worden, maar dat maakte hem niets uit, álles voor Charlie zei hij.
Toen maakte hij een opmerking over dat voordat zij zelf een hond hadden, mensen vaak vertelden dat hun honden net hun kinderen zijn, en dat hij dat altijd onzin vond. Maar nu hij zelf een hond heeft, is het toch ook voor hem 1 van zijn kinderen.
Daar stond ik best wel van te kijken, maar ik vond het wel lief en ze hebben echt alles voor Charlie over.
Hij kwam dus even later aan mijn deur om te vertellen dat hij een plek had gevonden waar ze hydrotherapie toepassen, en dat hij had gebeld en dat zij vertelden dat het een zeer langdurig proces was tot genezing. En dat het best kon zijn dat het een jaar ging duren of langer.
De kosten zouden zo rond de 3000 euro uitkomen. Ik keek de buurman aan, en zei 'zo.. dat is een behoorlijk bedrag' maar de buurman was heel resoluut, en hij had al direct een afspraak gemaakt en ze gaan er alles aan doen om Charlie weer goed op de been te krijgen.
De klachten zijn momenteel pijn, zwakke achterhand, soms geen zin in eten.
Hij ligt nu binnen in huis, en wordt daar goed verzorgd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Informatie over bloeding in ruggenmerg
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Re: Informatie over bloeding in ruggenmerg
Fijn dat ze de hond zo goed willen helpen en nu binnen hebben, de kou die eraan komt lijkt mij niet zo bevordelijk voor z'n herstel als hij buiten had moeten blijven. Zo'n bloeding lijkt mij drukverhogend op de ruggemerg, maar ja ik weet er eigenlijk niets over, zou mij kunnen voorstellen dat er misschien (tijdelijke?) uitvalverschijnselen zouden kunnen zijn.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja er zijn dus ook uitvals verschijnselen.
Ik begreep dat er ongeveer 60 tot 70 procent kan is dat de hond zal herstellen.
Maar het kan ook zijn dat de hond zo'n 60 tot 70 procent zal herstellen.
Dat heb ik niet helemaal goed begrepen.
Ik had nog nooit gehoord over een bloeding in het ruggenmerg, en de buurman ook niet.
Dus ik hoop echt dat er mensen met ervaring zullen reageren.
Ik begreep dat er ongeveer 60 tot 70 procent kan is dat de hond zal herstellen.
Maar het kan ook zijn dat de hond zo'n 60 tot 70 procent zal herstellen.
Dat heb ik niet helemaal goed begrepen.
Ik had nog nooit gehoord over een bloeding in het ruggenmerg, en de buurman ook niet.
Dus ik hoop echt dat er mensen met ervaring zullen reageren.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Een bloeding of een bloeduitstorting (een blauwe plek zeg maar)?
Bij uitvalverschijnselen wil acupunctuur nog wel eens helpen.
Bij uitvalverschijnselen wil acupunctuur nog wel eens helpen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 okt 2012 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mojuan
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
De buurman wil het heel graag doen die hydrotherapie, daar heb ik niets over te zeggen.
Maar ik zal het wel aan hem doorgeven.
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Maar ik zal het wel aan hem doorgeven.
Bedankt voor het delen van je ervaring.