Roos en Elbert Silverentand (Diente de Plata chihuahuas,
www.dechihuahua.nl) fokken inderdaad nog steeds en dat doen ze al een hele tijd. Ze hebben prachtige hondjes, daar kun je met een gerust hart een pupje kopen.
Hetzelfde geldt voor Elly en Nout Reefs (El la Qwinta's,
www.qwinta.nl), ook zij fokken al een hele tijd en hebben prachtige hondjes!
Je schrijft dat je het liefst een choco-kleur chihuahua wilt. Daar zou ik me niet te veel op blindstaren als ik jou was. Zeker als je dan ook nog eens in de buurt van Overijssel een fokker wilt vinden. De twee fokkers die ik hierboven noemde, wonen allebei niet in de buurt van Overijssel, maar zijn wel twee hele goede fokkers. Het is zeker de moeite waard om eens bij ze te gaan kijken / informeren.
Het belangrijkste is, dat jij een goed gevoel hebt bij de fokker. Vraag eens of je een keertje op bezoek mag komen, kijk rond, stel vragen, zijn de hondjes vrolijk, zijn ze getest op bijvoorbeeld PL, zien ze er goed uit?
In Breda woont een fokker, die choco- chihuahua's heeft. Ze fokt pas een paar jaartjes, maar ze fokt wel met goede lijnen en heeft een aantal ervaren, bevriende fokkers achter zich staan. Ook bij haar zou je eens kunnen informeren, dit is haar website:
www.ultimateglorys.nl.
Ze zit ook op dit forum, je zou haar altijd even een berichtje kunnen sturen (haar naam hier: chihuahua).
Er zijn nog meer fokkers die met Choco fokken, A Million Dreams en Little Striders bijvoorbeeld.
Kijk ook eens op de site van de Nederlandse Chihuahua Club. Onder het kopje 'fokkers' kun je per provincie naar fokkers zoeken. De fokkers die genoemd zijn, zijn fokkers die aangesloten zijn bij de NCC. Staar je hier niet blind op, kijk en vraag vooral zelf ook goed rond.
http://www.nederlandsechihuahuaclub.info/
Succes!!