Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verhuizen met honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Verhuizen met honden

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hoe heb jij dat gedaan?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Verhuizen met honden

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Huis opknappen spullen pakken en verhuizen
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Ja duh :LOL:

Ik zit niet zozeer met de aanloop, maar de dag van de verhuizing zelf. Ik weet nog niet zeker of ik ze dan ergens anders onder kan brengen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Er is altijd wel een kamer of zo klaar toch waar je ze even kan laten ,ik heb ze altijd mee genomen
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gewoon meenemen, een hond past zich al snel aan hoor. Ben ook een paar keer verhuisd met een paar honden, maar nooit problemen gehad. Als hun mand en natje en droogje er waren was het al snel goed.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

gewoon mneenemen, als je ze ff niet kwijt kan in de auto laten zitten (als je die hebt, en als ze het niet erg vinden, die van mij kunnen daar de hele dag wel inliggen, heerlijk vinden ze dat.) anders even in de tuin of ergens vastleggen.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

[Sandra] schreef:Ja duh :LOL:

Ik zit niet zozeer met de aanloop, maar de dag van de verhuizing zelf. Ik weet nog niet zeker of ik ze dan ergens anders onder kan brengen.
Ik wil best een dag oppassen hoor.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Als je ze kwijt moet geef maar een gil. Ze mogen hier wel een dag of wat logeren. Moet ik even weten wanneer. Verhuis maar op woensdag ben ik altijd vrij. En vaak kan ik wel iets schuiven.

En hoef je ze niet kwijt. Gewoon meenemen. Manden/kussens/kleden neerzetten en t went vanzelf.
Gr. Aniek

Afbeelding
Safari

Budkes schreef:

Als je ze kwijt moet geef maar een gil. Ze mogen hier wel een dag of wat logeren. Moet ik even weten wanneer. Verhuis maar op woensdag ben ik altijd vrij. En vaak kan ik wel iets schuiven.

En hoef je ze niet kwijt. Gewoon meenemen. Manden/kussens/kleden neerzetten en t went vanzelf.
Mijn honden zijn natuurlijk lang niet zo eng als die van Budkes :pffff:

:LOL: :LOL: :LOL:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Meegenomen volgens mij, gewoon manden neergezet en hier konden ze lekker in de tuin vast de boel ontdekken.
[Sandra]
Zeer actief

Safari schreef:
Budkes schreef:

Doe ik de een naar Budkes en de ander naar jou :Q: :mrgreen:
En dan niet allebei Otto willen he :F:

Aniek: ik verhuis op een zaterdag ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Safari

[Sandra] schreef:
Safari schreef:
Budkes schreef:

Doe ik de een naar Budkes en de ander naar jou :Q: :mrgreen:
En dan niet allebei Otto willen he :F:

Aniek: ik verhuis op een zaterdag ;)
Otto is lief :I: maar doe mij maar eens een echte hond :F:
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

De verhuiswagen stond bij ons om 08:00 uur voor de deur en voor die tijd was mijn, inmiddels ex-man, met de doggies naar het nieuwe huis vertrokken. Toen ik aankwam met de verhuizers heb ik ze in mijn auto gezet en ben met ze naar het bos gereden. Met een kleine 2 uur waren de verhuizers klaar en ben ik terug gereden. Zo liepen ze niemand voor de voeten en hoefde ik ook niet bang te zijn dat ze ineens pleitte waren omdat er een deur niet goed dicht zat.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De dag van verhuizen zelf zou ik ze elders brengen; om te voorkomen dat ze 'in de weg lopen' of kunnen ontsnappen.

Maar verder idd gewoon doen of er niets ana de hand is ;-)

Suzanne
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Tijdens het klussen is Goof meegeweest. Behalve tijdens het texen, toen hebben we hem even weggebracht, meneer vond het nodig om zijn oren in de verf te dompelen :roll:
Tijdens het overhuizen van de 'grote' meubels (bed, kasten, banken e.d) is hij een dagje naar mijn schoonouders geweest.
Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Wij hebben yuna en de katten gewoon tot het laatste moment in het oude huis gelaten, nieuwe huis ingericht edan op de laatte dag dieren meeverhuisd

Yuna is tijdens het klusen wel gewoon meegegaan.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wij gingen met twee auto's richting engeland, vriendje in een gehuurde grote sprinter met alle spullen en ik in mijn eigen bus met de honden.
eenmaal aangekomen hebben we de honden in de auto laten zitten en de spullen naar binnen gesjouwd en toen dat gebeurd was de honden naar binnen gehaald.
ze hebben wel de eerste twee nachten in de bench geslapen, daarna waren ze aan het huis gewend en was dat niet meer nodig.

de verhuizingen daarvoor had ik ze er gewoon bij, eventueel in de auto of in de bench zolang alle deuren openstonden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als de verhuizers in huis waren zaten de honden in de auto, zowel bij het inpakken als bij het uitpakken.
Vinden en vonden ze geen probleem.
Op tijd een ronde lopen.
Ging perfect :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Je gaat naar Friesland toch? Weet niet waar in Friesland, maar ze mogen best hier logeren!

Ik heb met de verhuizing Morris een dag bij mijn moeder gelaten. Hij had veel te veel in de weg gelopen.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij hebben eerst een slaapkamer leeg gehaald.
Daar de manden, water ed in gezet.
Daarna honden, katten en cavia erin en de rest van het huis leeg gehaald.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier zitten ze buiten, dus dat is net even anders
toen wij naar hier verhuisde, alle grote spullen met de remork naar hier en alles in de garage gezet en een deel binnen
toen ik heen en weer reed voor de kleinere spullen, deed mijn vriend de rennen van de honden, zette die hier ineens ineen
smorgens de honden ineens mee en dan de rest halen en wegzetten
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ben er op het moment mee bezig..
Ik neem haar zoveel mogelijk mee met klussen. ( ze is heerlijk rustig gelukkig, 13 jaar oud, maar in een nieuwe omgeving heel verward en onrustig )
haar eigen mandje staat er, wat speeltjes liggen er, haar eten etc.
Waar ik bezig ben ligt haar kussen ook, daar ligt ze lekker te slapen.
Vandaag liep ze kwispelend het pad op, en bleef ze lekker liggen toen ik even naar buiten liep.. denk dat het wel goed zit!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Wij zijn 2x op langere afstand verhuisd (250 en 900 km) en in het eerste geval waren de honden nog niet meegeweest.
We hebben de eerste keer de hele meute (één leonberger en 2 newfoundlanders) gewoon in de auto gezet en manlief is wat eerder vertrokken om een omheining in orde te maken zodat ze buiten konden terwijl wij de vrachtwagen aan het uitladen waren.
En de laatste keer was het huis al ingericht omdat het al als vakantiehuis in gebruik was geweest gedurende een aantal jaar de de honden kenden het huis al wel en alles was goed afgezet. Dus ook niet moeilijk gedaan, ik met een kennis en de honden in de auto en manlief met de echtgenoot van de kennis in een auto met trailer erachter met de paarden er in. Wij waren er om 6 uur dus pikke donker want het was hartje winter en de mannen met de paarden om 8 uur en dus gauw schrikdraadje gezet en paarden uitgeladen en die gingen gelijk lekker rollen na hun reis van dik 12 uur en daarna aan het grazen dus dat is ook soepel verlopen. Vooral de paarden was een zorg omdat we twee oude en gehandicapte paarden hebben en we bang waren dat ze stijf en kreupel van de trailer zouden komen maar ze kwamen er af alsof het een ritje van een half uur was geweest !!!!! Een hele opluchting dus !
Sandra
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niet met honden, wel met één volwassen kat en één kitten. Gewoon op de dag van de verhuizing meegenomen en in een slaapkamer gezet. Toen alles binnen was en de mensen weg, mochten ze het huis verkennen, heel eenvoudig.
[Sandra]
Zeer actief

empyree schreef:Wij zijn 2x op langere afstand verhuisd (250 en 900 km) en in het eerste geval waren de honden nog niet meegeweest.
We hebben de eerste keer de hele meute (één leonberger en 2 newfoundlanders) gewoon in de auto gezet en manlief is wat eerder vertrokken om een omheining in orde te maken zodat ze buiten konden terwijl wij de vrachtwagen aan het uitladen waren.
En de laatste keer was het huis al ingericht omdat het al als vakantiehuis in gebruik was geweest gedurende een aantal jaar de de honden kenden het huis al wel en alles was goed afgezet. Dus ook niet moeilijk gedaan, ik met een kennis en de honden in de auto en manlief met de echtgenoot van de kennis in een auto met trailer erachter met de paarden er in. Wij waren er om 6 uur dus pikke donker want het was hartje winter en de mannen met de paarden om 8 uur en dus gauw schrikdraadje gezet en paarden uitgeladen en die gingen gelijk lekker rollen na hun reis van dik 12 uur en daarna aan het grazen dus dat is ook soepel verlopen. Vooral de paarden was een zorg omdat we twee oude en gehandicapte paarden hebben en we bang waren dat ze stijf en kreupel van de trailer zouden komen maar ze kwamen er af alsof het een ritje van een half uur was geweest !!!!! Een hele opluchting dus !
Jee, wat een onderneming :80:

Ik zit even te twijfelen, de katten kunnen wel in de douche, zo heb ik dat de vorige keer ook gedaan, en Otto kan wel bij de katten, maar Jet vind ik wat lastig. Een van de katten is wat bang voor haar en die wil ik het niet aandoen. In de tuin is geen optie omdat ik de schutting meeneem, die is dan dus al ontmanteld. Als ik eerst de keuken leegmaak en de honden dan daar parkeer zou het moeten kunnen. In het nieuwe huis is een extra slaapkamer waar de honden kunnen blijven (tuin nog niet omheind) en dan kunnen de katten ook daar in de douche.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik weet het gewoon serieus niet meer.. :80:
Ik weet alleen nog dat ik de chinchilla als laatste heb vervoerd omdat hij zo min mogelijk ( eigenlijk geen ) stress mocht hebben. Destijds had ik dus nog een kat en een hond ( andere dan nu ).

Ik zou de katten in jouw geval eerst naar het nieuwe huis brengen en dan later zelf volgen met de hondjes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jaren geleden ooit verhuisd inclusief honden en dat was gedoe omdat daarna die tuin omheind moest.
De laatste keer heb ik ze een paar dagen uitbesteed, beviel erg goed.
We hadden genoeg te doen en het was best lekker dat we even niks hoefden qua honden ;)
Na een week weer opgehaald, toen stond alles hier als altijd en waren ze meteen gewend.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Welke zaterdag? Anders geef maar door via PB eventueel. Als ik vrij ben zijn ze of 1 vd 2 welkom. Perry kan met iedereen en Mikey zit in de kennel, dus geen probleem.

Enne Safari :S: Perry is niet eng. :pffff:
Gr. Aniek

Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Budkes schreef:Welke zaterdag? Anders geef maar door via PB eventueel. Als ik vrij ben zijn ze of 1 vd 2 welkom. Perry kan met iedereen en Mikey zit in de kennel, dus geen probleem.

Enne Safari :S: Perry is niet eng. :pffff:
Je hebt PB ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb ze zo lang mogelijk in het oude huis gelaten. Dit gaf geen problemen omdat ik maar een paar deuren opschoof, dus de zelfde buurt en buren wel is het huis kleiner. De eerste tijd rende Mowgli als ze los was wel steeds richting het oude huis.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”