Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In 1 dag??
Moderator: moderatorteam
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
In 1 dag??
Ik heb gisteren voor Big andere brokken gekocht (volgens mij heb ik mij om laten lullen maar afin)
Big heeft het een hele tijd redelijk goed gedaan op pro plan na vele brokken geprobeerd te hebben gaf hij van pro plan niet op.
Maar de laatste tijd begon hij weer steeds vaker op te geven en boeren en krijgt jeuk.
Nu ben ik gisteren naar de dierenwinkel gegaan en heb eerst een beetje rond gevraagd.
Nu kwamen ze met voeder aan uit de dierenartsenlijn, jarco en dan de L.R.D voor honden met maag en darm klachten en voor de huid en vacht.
Ik heb het geluk dat die van mij totaal niet kieskeurig zijn en alles vreten.
Bros krijgt kvv en doet het daar erg goed op die krijgt ook van alles door elkaar.glimt goed en heeft een energie die voor andere vermoeiend is.
Nu heb ik Big gisteren een beetje pro plan gegeven en een beetje jarco en ik heb hem helemaal niet op horen geven.
Alleen nog heel even een beetje gesmeckt,maar verder niets.
Kan dat al in 1 keer helpen?
Big kan trouwens ook niet tegen kvv.
Big heeft het een hele tijd redelijk goed gedaan op pro plan na vele brokken geprobeerd te hebben gaf hij van pro plan niet op.
Maar de laatste tijd begon hij weer steeds vaker op te geven en boeren en krijgt jeuk.
Nu ben ik gisteren naar de dierenwinkel gegaan en heb eerst een beetje rond gevraagd.
Nu kwamen ze met voeder aan uit de dierenartsenlijn, jarco en dan de L.R.D voor honden met maag en darm klachten en voor de huid en vacht.
Ik heb het geluk dat die van mij totaal niet kieskeurig zijn en alles vreten.
Bros krijgt kvv en doet het daar erg goed op die krijgt ook van alles door elkaar.glimt goed en heeft een energie die voor andere vermoeiend is.
Nu heb ik Big gisteren een beetje pro plan gegeven en een beetje jarco en ik heb hem helemaal niet op horen geven.
Alleen nog heel even een beetje gesmeckt,maar verder niets.
Kan dat al in 1 keer helpen?
Big kan trouwens ook niet tegen kvv.
- Drazic
- Zeer actief
Re: In 1 dag??
Niemand?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik meng voer eigenlijk nooit, zet meteen over.. maar ik heb Esperanza een tijdje geleden van de cavom overgezet op de Meradog , van Cavom ging ze opboeren en vaak kwma er ok iets mee... en vanaf de maaltijd dat ik Meradog gaf geen opboeren meer, alles blijft keurig binnen... dus zo snel kan het idd.. alleen ik snap niet waarom je een brok waar je hond problemen mee heeft voert.. of mengt??
- Drazic
- Zeer actief
Omdat mij is geleerd dat je brokken moet mengen alvorens je overzet.
Maar eerlijk is eerlijk ik heb 's avonds nog andere brokken er doorheen gedaan en de volgende ochtend alleen de nieuwe brokken.
Ik weet gewoon niet meer wat ik nog meer kan doen,zolang als ik hem al heb bestaat dit probleem.
Mee naar verschillende DA's geweest,maar ze kunnen niets vinden en hij is verder gewoon gezond.
Vanaf nu ga ik gewoon andere dingen proberen tot het over is/gaat.
En voor als nog gaat het nu heel goed en hoor ik hem niet meer opgeven.(en dat is het belangrijkste)
De laatste zak pro plan gaat naar een dierenasiel,dat hoeft hij echt niet op te eten.
Maar eerlijk is eerlijk ik heb 's avonds nog andere brokken er doorheen gedaan en de volgende ochtend alleen de nieuwe brokken.
Ik weet gewoon niet meer wat ik nog meer kan doen,zolang als ik hem al heb bestaat dit probleem.
Mee naar verschillende DA's geweest,maar ze kunnen niets vinden en hij is verder gewoon gezond.
Vanaf nu ga ik gewoon andere dingen proberen tot het over is/gaat.
En voor als nog gaat het nu heel goed en hoor ik hem niet meer opgeven.(en dat is het belangrijkste)
De laatste zak pro plan gaat naar een dierenasiel,dat hoeft hij echt niet op te eten.
- dekruijff-kynologie
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
veel dingen in de maag kunnen al binnen één dag verschil opleveren. Een maag raakt leeg en kan dus weer opnieuw een ander soort voer aan. Als je van brok naar rauw gaat zit je vooral met dat de maag zuurder moet worden. Brokken vallen al van water uit elkaar, dus een vrij basisch maagzuur is al voldoende om brokken zo ver te laten ontbinden om door te gaan naar de darmen.
Bij vers vlees is de maag zuurder om botjes en het rauwe vlees af te breken (en dus ook bacterien te doden).
Als je maag dus reageert op een voer en je geeft wat anders dan kan dat een dag en nacht verschil zijn.
Vooral huid problemen (zijn dieper liggende problemen) zullen langer duren voor je daar verschil in merkt. De voeding moet verwerkt worden, de organen moeten er op reageren en dat kost eenmaal wat meer tijd dan overmatig boeren door een brok...
Alleen dingen als ontlasting en dergelijke duurt langer, darmen hebben meer tijd nodig om zich volledig aan te passen. Dat geld voor mensen net zo, als wij ineens heel gekruid gaan eten dan hebben we ook paar dagen buikpijn. (geld niet voor iedereen, net als dat er ook honden zijn die koud over kunnen stappen)..
Ik hoop dat je er wat aan hebt aan deze info
Vraag me wel af waarom je ze beide geen KVV geeft?!
Bij vers vlees is de maag zuurder om botjes en het rauwe vlees af te breken (en dus ook bacterien te doden).
Als je maag dus reageert op een voer en je geeft wat anders dan kan dat een dag en nacht verschil zijn.
Vooral huid problemen (zijn dieper liggende problemen) zullen langer duren voor je daar verschil in merkt. De voeding moet verwerkt worden, de organen moeten er op reageren en dat kost eenmaal wat meer tijd dan overmatig boeren door een brok...
Alleen dingen als ontlasting en dergelijke duurt langer, darmen hebben meer tijd nodig om zich volledig aan te passen. Dat geld voor mensen net zo, als wij ineens heel gekruid gaan eten dan hebben we ook paar dagen buikpijn. (geld niet voor iedereen, net als dat er ook honden zijn die koud over kunnen stappen)..
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
- Drazic
- Zeer actief
Ik geef beide geen KVV omdat Big daar simpelweg niet tegen kan,hij gaat daar van overgeven en hoesten. (heel jammer want hij vind het wel heel erg lekker).dekruijff-kynologie schreef:veel dingen in de maag kunnen al binnen één dag verschil opleveren. Een maag raakt leeg en kan dus weer opnieuw een ander soort voer aan. Als je van brok naar rauw gaat zit je vooral met dat de maag zuurder moet worden. Brokken vallen al van water uit elkaar, dus een vrij basisch maagzuur is al voldoende om brokken zo ver te laten ontbinden om door te gaan naar de darmen.
Ook daarin heb ik verschillende merken geprobeerd,maar bijna elke nacht is het dan raak ....overgeven.....smakken....likken en slikken....om vervolgens het daarop volgende half /heel uur te kuchen.
Ik moet trouwens wel zeggen dat Big altijd wel een mooie drol heeft en hij ontlast maar 1x per dag.
- dekruijff-kynologie
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
okay duidelijk
dat kan natuurlijk ook.
voeding is en blijft een lastig onderwerp... vooral omdat voedingsbedrijven heel weinig informatie loslaten over productie, bereiding en ingrediënten.
Dierenartsen krijgen een commerciële voedingscursus, dus daarom adviseren die heel vaak brokken bij problemen en wel alleen hun brokken (want ja daar zit hun winst marge op).
Het blijft kijken naar je hond, ik heb altijd geleerd dat met brokken je pas na 1 tot 3 maand echt kan zeggen of een hond het goed doet op een bepaald voer
voeding is en blijft een lastig onderwerp... vooral omdat voedingsbedrijven heel weinig informatie loslaten over productie, bereiding en ingrediënten.
Dierenartsen krijgen een commerciële voedingscursus, dus daarom adviseren die heel vaak brokken bij problemen en wel alleen hun brokken (want ja daar zit hun winst marge op).
Het blijft kijken naar je hond, ik heb altijd geleerd dat met brokken je pas na 1 tot 3 maand echt kan zeggen of een hond het goed doet op een bepaald voer
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"