Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker dan... :-(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Lekker dan... :-(

Ongelezen bericht door lieke »

Laat ik gisteravond met Samantha de honden hier uit, komen we een man tegen die vraagt of we zijn hond hebben gezien....
Is het verdorie dezelfde staffteef waarmee ik al eerder onprettige ervaringen mee heb gehad (zie dit topic: ht[url]tp://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php? ... olberoerte[/url]).

Wij dus met gezwinde spoed naar huis want ik zie geen bal in het donker dus ik kan nooit tijdig ingrijpen. Vanochtend laat ik de honden uit en hoor dat het beest nog niet terug is en dus ergens in de buurt rondzwerft. :schrik:
Nou, dat wordt dus voorlopig de honden in de auto laden om ze 10km verderop maar uit te laten. :roll:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Lekker dan... :-(

Ongelezen bericht door LongFields »

Of je honden thuislaten en gaan helpen zoeken, wie weet is hij dan sneller terecht en kun je weer veilig over straat met je honden. :wink:
Wel een rotidee dat juist die hond ergens in de buurt over straat zwerft, maar ik hoop toch dat hij heelhuids gevonden gaat worden en niet ergens in het verkeer aan zijn einde komt.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Of je honden thuislaten en gaan helpen zoeken, wie weet is hij dan sneller terecht en kun je weer veilig over straat met je honden. :wink:
Wel een rotidee dat juist die hond ergens in de buurt over straat zwerft, maar ik hoop toch dat hij heelhuids gevonden gaat worden en niet ergens in het verkeer aan zijn einde komt.

Nou, ik vind het een enge hond. Want ook tegen mensen is ze niet vriendelijk, zachtjes uitgedrukt. Ik denk ook dat ze geen volbloedstaff is want ze is ongeveer even groot als mijn Lyndie (51cm) en volgens mij zijn staffjes toch kleiner?
Dus als je het niet erg vindt, blijf ik liever thuis. Ik heb overigens onderweg wel een paar andere hondeneigenaars gesproken die dezelfde ervaringen met het dier hebben.

En nee, ik heb heus geen vooroordelen tegen het ras.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:
LongFields schreef:Of je honden thuislaten en gaan helpen zoeken, wie weet is hij dan sneller terecht en kun je weer veilig over straat met je honden. :wink:

Nou, ik vind het een enge hond. Want ook tegen mensen is ze niet vriendelijk, zachtjes uitgedrukt. Ik denk ook dat ze geen volbloedstaff is want ze is ongeveer even groot als mijn Lyndie (51cm) en volgens mij zijn staffjes toch kleiner?
Dus als je het niet erg vindt, blijf ik liever thuis. Ik heb overigens onderweg wel een paar andere hondeneigenaars gesproken die dezelfde ervaringen met het dier hebben.

En nee, ik heb heus geen vooroordelen tegen het ras.

kan ook een amerikaantje zijn. een engelse is zo groot als lola, maar amerikanen gaan wel die kant op die jij aangeeft
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

He, bah, zit je aan huis gekluisterd, of je moet met je honden een eind gaan rijden..... :eek:

Edit: fout hersteld
Laatst gewijzigd door Gon op 19 okt 2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Dat is niet prettig nee, logisch. Ik hoop dat ze snel weer veilig opgeborgen is. :ugh:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

hij kan al best 10 km verderop zijn nu he :mrgreen:
ik hoop dat hij gauw gevonden wordt en dat ze wat beter op hem gaan letten.
aan de lijn met hem!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Vanmiddag maar niet naar Rijkerswoerd dus.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat vervelend, ik zou het ook niet fijn vinden hoor.
:zweep:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik zou ook niet met een gerust hart de straat op gaan hoor.
Hoop voor je dat hij inmiddels alweer thuis is, want dit is ook niet goed voor je zenuwen..

Hierachter woont iemand die heeft er 2.
Beiden nou niet bepaald vriendelijk naar andere honden, laat ze gewoon aan de flex uit.
Niet erg , maar zn hond korter pakken als er iemand met hond aankomt doetie niet.

Gevolg is dat hij al een paar keer bijna meegesleurd is door 1 van die honden.
Van de week gebeurde het nog toen ik met Kenji buiten stapte, hij werd zo naar onze voortuin gesleurd.

Ik een hartverzakking en snel Kenji naar binnen geduwd en de voordeur dichtgegooit.

Ik heb hem toen plechtig belooft dat als mijn honden maar 1 haartje gekrenkt word , hij en zijn hond daar heel erg veel spijt van gaan krijgen .....
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Kun je inmiddels al rustig over straat of loopt ze nog steeds ergens los? Kan me voorstellen dat je niet lekker loopt als je zo'n hond onaangelijnd en zonder baas tegen kan komen.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik was toch echt gaan (helpen) vangen hoor... ging geen dagen wachten tot een ander dat zou doen (en ondertussen mn eigen honden niet eens fatsoenlijk uit kunnen laten) en daarnaast zou ik het nog doodzielig voor het beestje vinden als ie onder een auto zou komen.
En ja hij zal misschien niet vriendelijk zijn, als zn baas erbij is... ik zou de gok wel nemen, zeker gezien de veiligheid van mijn eigen honden.
Heb in Hongarije nog een wildvreemde DH moeten vangen en terug moeten doen in zijn auto. Hok was losgegaan, hond eruit gesprongen had midden op een hele drukke kruising gelopen. Twee jonge hongaarse meiden hebben hem samen met een automobilist proberen te vangen, automobilist gebeten (schijnt, wat ik begreep uit het hongaars-duits) hebben hem toch achter een hek gekregen bij een hotel of ik hem daar weg wilde halen want ik had ook honden dus wist wel hoe dat moest... :schrik: Hij was idd. niet al te vriendelijk maar vreemde ogen dwingen dus het is goed gegaan. Hij wilde snappen uit onzekerheid maar een flinke brul en een klap voor zn kop deed hem toch maar besluiten vriendelijk mee te werken.
Wat moet dat moet hoor, met honden erbij had ik het niet gedaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, ik zou ook gaan zoeken hoor :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hoop voor je dat hij weer veilig bij zijn baas in huis zit. En anders zou ik ook gaan zoeken denk.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet nog steeds niet of ze terecht is. Maar ik ga echt niet mee helpen zoeken. Zoals ik al zei, het is geen aardig beest, ook niet naar mensen toe en ik voel dus totaal niet de behoefte om haar te zoeken. Ik blijf wel in een straal van 500m bij haar uit de buurt.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wij zagen straks een dobermann, zonder halsband, in zijn eentje aan de kuier. Omdat het een rustig landweggetje was en bij een van de huizen iemand buiten stond hebben we hem maar braaf laten lopen want de blik die hij me toewierp sprak van een diep wantrouwen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”