Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik geef naast een basis van smuldier compleet 2 of 3x per week een barfhapje zoals een kippenpoot, lamshart of zalmkop.
Ondanks dat mijn labrador alles netjes opeet zie ik haar bij de barfhapjes eerst even twijfelen.
Ze heeft liever KVV haha. Maar zelf denk ik dat het goed voor haar is om af en toe ook haar gebit te gebruiken waar het voor bedoeld is. Dus eten wat de pot schaft
t liefst eet hij blikvoer , en verder maakt het hem geen **** uit wat hij krijgt,
hij vreet alles, maar hij krijgt gewoon dagelijks brokken, en zo nu en dan wat ribbetjes of een schapenkopje of zo
Als Tessa kon kiezen, at ze alleen het botwerk van BARF. Organen vindt ze niks, behalve pens en spiervlees gaat erin als het bot op is. Ze heeft liever KVV dan spiervlees/orgaan, maar wel liever bot dan kvv.
Hangt er vanaf.
Kvv eet meneer graag omdat hij lui is. Dat heeft hij vast ook liever dan lever en nier.
Maar een eend, kip en parelhoen gaan toch echt weer voor kvv.
Ze krijgen hier meestal gecombineerd en dat eten ze vaak eerst de kvv op, volgens mij omdat dat het snelste weg is.
Je moet oppassen tenslotte dat die bak niet door een ander wordt leeggevreten
Als ze konden kiezen zouden ze volgens mij leven op kippennekken trouwens.
Maar dat kunnen ze dus niet, ze krijgen dus ook andere dingen
Ze krijgen bij ons een mengeling van KVV (Kivo) en BARF.
Fan en Bizkit maakt het niet veel uit wat ze krijgen, ze eten alles met smaak op (behalve de organen, die moet ik echt kleinsnijden of pureren). Abby daarentegen die kijkt me aan alsof ik gek geworden ben als ik met vleesbot aan kom zetten. Ze wil het niet eens vastpakken. Pas als ze in de gaten heeft dat er echt niks anders komt dan gaat ze met lange tanden zitten eten. Gewoon fillets heeft ze geen probleem mee trouwens, alleen de vleesbotten, of het nou kip, kalkoen, rund of wat dan ook is. Zodra er bot in zit heeft ze dr geen zin in.
Van Kivo wordt hier alles met smaak opgegeten, alleen de eend vinden ze niet zo lekker.
Alles eigenlijk, maar kvv is het snelste weg dus dat is hier het eerste op..
Alleen zalmkoppen gaat wel maar kan nou niet zeggen dat ze daar een moord voor plegen.
Machie schreef:Als ik bot en kvv tegelijkertijd in hun bak gooi eten ze eerst het kvv op en daarna hun botwerk. Maar ze vinden het allemaal lekker
Hier idem.
Toen Kyra nog alleen was kon ze soms ook wat langzamer zijn met botwerk. Ze at het altijd wel, maar ging net iets langzamer.
Maar nu ze met z'n tweeën zijn weet ze niet hoe snel ze het op moet vreten, stel je voor een ander gaat ermee vandoor
Hahaha, hier zouden ze ook kattenvoer eten als ze konden kiezen. Want dat is echt het allerlekkerst natuurlijk, en van die kuipjes pate en blikvoer. Af en toe geef ik ze wel wat, ik beschouw het als junkfood.
Maar hier vinden ze barf lekkerder dan kvv. Kvv lusten ze alleen smuldier pens, zucht. Penslappen, runderkraakbeen en rundermerg zijn favoriet. Kippennekken ook, alleen wat ik zo onhandig vind is dat die altijd in een kilo pak zitten en een kilo is weer teveel. En ze zijn dus wel zo dat als ze de ene dag kippennekken hebben gehad, dat ze dat de volgende dag niet moeten. Nou ja, hetzelfde verhaal geldt voor kvv eigenlijk, daarom doe ik om de dag kvv of barf erbij. Voor de rest brokken, die lusten ze altijd dus om de dag een brokkendag. Waarderen ze het vlees des te meer.
Gekke vleessoorten hoef ik niet mee aan te komen, alleen kip, rund, lam en eend lusten ze. Ze zijn trouwens wel wat lui, sommige barfdingen moet ik in stukken knippen/hakken, anders likken ze eraan en willen ze het door de kamer gaan sleuren. Organen vinden ze niet lekker, alleen gedroogd, dus ik droog wel eens lever en hart in de droger.
KVV en dan met uitzondering van konijn en bosduif???
Heb een tijd lang gebarft maar daar kreeg de mijne steeds opnieuw bloederige diarree van.
Af en toe krijgt hij een borstbeen of zalmlijf extra.
Verder alleen vleesgedroogde snacks (en dat varieert van kip en rund tot hert en kameel, waarbij paard favo is).
Verder goed botwerk en sinds kort een hertengewei, gewedlig!
Grappig die eigen smaak Hier lusten ze vrijwel alles, maar Boyke blieft geen eend en beide halen sinds kort hun neus op voor vis. Komt denk ik door de overdosis toen mijn man en zoon 100 makrelen gevangen hebben vorig jaar
Ze eten 's ochtends kvv en slokken dat in no time naar binnen. Barf eten ze 's avonds. Als er spiervlees bij zit, gaat dat eerst naar binnen en dan beginnen ze aan de bevleesde botten. Orgaan lusten ze allebei niet, behalve pens natuurlijk, daar vallen ze op aan
Billy at en Silka eet het liefst barf; zalmkoppen, kalkoen- en kippennekken, een runderstrot. Genieten met de ogen dicht.
Sam heeft geen voorkeur. Hij eet alles!
Ik geef niet heel vaak barf, maar Chester eet dat toch het liefste, die vindt dat kauwen heerlijk, vooral kippennekken / vleugels en kwarteltjes vindt hij lekker, konijnenkoppen vindt hij ook goed te doen. Floor eet wel graag kippennekken en vleugels, maar verder liever niet. Penny heb ik afgelopen weekend voor het eerst 2 stukjes kippenvleugel laten eten en 's avonds bliefte madam gelijk haar kvv (Ropadog) niet meer, haha. Denk dat Penny dus liever barf heeft. Maar ik hou het liever gewoon bij kvv met af en toe een barfhapje (sinds Floor een keer bijna in het laatste stukje kalkoennek is gestikt durf ik niet goed meer).
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Otto is wild van een barfhapje! Ik doe zo een, twee keer per week wat. Hoe groter, hoe beter
Jet vindt barf wel lekker, maar die eet veel langzamer, dus als ik nekjes geef dan raust Otto die laatste wel uit haar bak weg.
Meestal geef ik kvv, soms blikkieblikkie (vinden ze beiden erg lekker) en een enkele keer brok. Ik heb nu goedkope brokken van Dirk v/d Broek die Jet gewoon niet eet (een van de katten dan weer wel) en die Otto eet omdat er nu eenmaal niets anders wordt voorgezet. Een restje pasta vinden ze dan weer lekkerder.