Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben heel erg laat met zoeken en boeken maar ben dus op zoek naar een huisje voor 30 dec t/m 1 of 2 jan.
In ieder geval een plek waar het geluid van het vuurwerk minimaal is want mijn honden staan doodsangsten uit. Het huisje moet in ieder geval genoeg plek hebben voor 2 volwassenen, 1 kind, 4 grote honden en 2 kleine honden.
DogDalton schreef:Ik ben heel erg laat met zoeken en boeken maar ben dus op zoek naar een huisje voor 30 dec t/m 1 of 2 jan.
In ieder geval een plek waar het geluid van het vuurwerk minimaal is want mijn honden staan doodsangsten uit. Het huisje moet in ieder geval genoeg plek hebben voor 2 volwassenen, 1 kind, 4 grote honden en 2 kleine honden.
Hebben jullie nog tips?
Dit park http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... troombroek is vuurwerkvrij, en ligt in een omgeving die je kent. De bossen van Montferland zijn op loopafstand, het meer mag je in die tijd gewoon helemaal omheen lopen met loslopende honden, en een tripje naar Duitsland hoort er natuurlijk ook bij (Elten).
Er wordt wel op oudjaarsdag met carbid geschoten, maar dat zijn hele diepe/zware knallen en die zijn echt heel anders voor honden dan dat piepende en gillende vuurwerk. Ik loop op oudjaarsdag (èn nieuwjaarsdag) eigenlijk altijd rondjes Stroombroek. Die carbid-knallen deert hun niet.
DogDalton schreef:Ik ben heel erg laat met zoeken en boeken maar ben dus op zoek naar een huisje voor 30 dec t/m 1 of 2 jan.
Hebben jullie nog tips?
Dit park http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... troombroek is vuurwerkvrij, en ligt in een omgeving die je kent. De bossen van Montferland zijn op loopafstand, het meer mag je in die tijd gewoon helemaal omheen lopen met loslopende honden, en een tripje naar Duitsland hoort er natuurlijk ook bij (Elten).
Er wordt wel op oudjaarsdag met carbid geschoten, maar dat zijn hele diepe/zware knallen en die zijn echt heel anders voor honden dan dat piepende en gillende vuurwerk. Ik loop op oudjaarsdag (èn nieuwjaarsdag) eigenlijk altijd rondjes Stroombroek. Die carbid-knallen deert hun niet.
Dat gaat 'm helaas niet worden elke knal is er eentje teveel helaas.
Hebben jullie nog tips?
Dat zijn geen "knallen". Echt niet.
Maar goed, als je denkt dat dat knal teveel is, zoek dan helemaal niet op huisjes in het oosten van het land. Ook geen Drenthe ofzo. Misschien Ardennen dan?
Hebben jullie nog tips?
Dat zijn geen "knallen". Echt niet.
Maar goed, als je denkt dat dat knal teveel is, zoek dan helemaal niet op huisjes in het oosten van het land. Ook geen Drenthe ofzo. Misschien Ardennen dan?
Ardennen zou inderdaad ook nog kunnen, de waddeneilanden zijn aardig druk bezocht met de feestdagen merk ik al.
Wordt de carbid ook echt op het park afgeschoten? Of zijn het dan gewoon de knallen wat verder weg. Als dat zo is dan zou het wel een optie zijn eventueel. De rustgevende pilletjes gaan voor de zekerheid toch wel mee maar liever een omgeving waar het aardig stil is.
DogDalton schreef:Ardennen zou inderdaad ook nog kunnen, de waddeneilanden zijn aardig druk bezocht met de feestdagen merk ik al.
Wordt de carbid ook echt op het park afgeschoten? Of zijn het dan gewoon de knallen wat verder weg. Als dat zo is dan zou het wel een optie zijn eventueel. De rustgevende pilletjes gaan voor de zekerheid toch wel mee maar liever een omgeving waar het aardig stil is.
Nee, niet op het park! Paar (10?) kilometer verderop. En het is ook maar een bepaalde tijd (volgens mij van 11 uur 's ochtends tot 1 uur 's middags ofzo, op oudjaarsdag dus). Maar in die tijd kun je ook prachtig Hoch Elten bezoeken, mooi bos, heerlijk pannenkoekenrestaurant.
Miep vind knallen geen feest, maar van die carbid-knallen hoort ze tijdens een rondje Stroombroek helemaal niets volgens mij
DogDalton schreef:Ardennen zou inderdaad ook nog kunnen, de waddeneilanden zijn aardig druk bezocht met de feestdagen merk ik al.
Nee, niet op het park! Paar (10?) kilometer verderop. En het is ook maar een bepaalde tijd (volgens mij van 11 uur 's ochtends tot 1 uur 's middags ofzo, op oudjaarsdag dus). Maar in die tijd kun je ook prachtig Hoch Elten bezoeken, mooi bos, heerlijk pannenkoekenrestaurant.
Miep vind knallen geen feest, maar van die carbid-knallen hoort ze tijdens een rondje Stroombroek helemaal niets volgens mij
Ohh dat is nog wel te doen dan, ga meteen even kijken
In de landal huisjes mag je maar maximaal 2 honden meenemen. Sommige parken zelfs maar 1 of geen.
Ik denk dat het een moeilijker punt wordt waar je met 6 honden mag komen, dan iets te vinden waar het vuurwerkvrij is.
kitty schreef:In de landal huisjes mag je maar maximaal 2 honden meenemen. Sommige parken zelfs maar 1 of geen.
Ik denk dat het een moeilijker punt wordt waar je met 6 honden mag komen, dan iets te vinden waar het vuurwerkvrij is.
Ze mag ook 's avonds 4 honden hier stallen eventueel. Of buiten in een bench? In overleg is meestal overigens wel veel mogelijk hoor
Op dogsincluded kijken bij LIBIN. Kei gezellig, in de ardennen. Normaal 2 honden en meer in overleg. Een van de 2 huisjes is voor 6 personen iig.
Die eigenaar is ook gek op honden en zou het best wel toe kunnen laten. Ik weet alleen niet of het nog vrij is. Het is een druk bezocht huisje namelijk:o) Wij zijn er al 4 keer geweest. Heerlijk!
kitty schreef:In de landal huisjes mag je maar maximaal 2 honden meenemen. Sommige parken zelfs maar 1 of geen.
Ze mag ook 's avonds 4 honden hier stallen eventueel. Of buiten in een bench? In overleg is meestal overigens wel veel mogelijk hoor
Sommige parken willen uitzonderingen maken in overleg. Maar over het algemeen niet in de vakantie periode. Twee honden vinden ze al veel, 3 honden is erg veel maar soms acceptabel maar bij 4 of meer houdt het voor de meeste parken op heb ik gemerkt.
Ik weet niet hoe het is met het vuurwerk op texel. Maar Waddenpark Avanti is een leuk plekje en zeer hond- en kindvriendelijk. Aan de rustige kant van het eiland.
Muis reageert op Carbid ook heel anders dan op vuurwerk...
Maar als het echt zo''n ramp is met je honden dat elke knal teveel is dan wens ik je succes want volgens mij is het bijna niet te doen zo''n plek te vinden...
IN Drenthe en Overijssel wordt idd veel carbid geschoten.
Ik zou de honden inladen en ergens op de snelweg of op een dijk gaan staan in de ffff middle of nowhere...
Of in de buurt van Delfzijl gaan zitten of zo, het achterland van Noord Oost Groningen...
hahhaha
De prijzen zijn inderdaad behoorlijk, voor een paar dagen ben je al snel 500 euro kwijt. Ik ga gewoon nog even door met zoeken en anders maar gewoon thuis met wat rustgevende middeltjes. Mijn eigen honden zijn binnen niet heel erg bang, meer buiten met uitlaten maar dat hebben meer honden. 1 van de 2 kleine hondjes is echt helemaal panisch, ook binnen.
Wij gaan naar haus tobias, maar ze hebben nog twee huizen.
Volgens de eigenaren alleen vuurwerk beneden in het dorp om 12.00 uur een minuut of 10, je kan even kijken.
maar niet half oktober voor a.s. oudjaar... wel als je een half jaar geleden gevraagd had
Ik weet het, ben heel erg laat . Mocht het dit jaar niet lukken dan gewoon volgend jaar, is ook geen probleem. Wel lastig voor de honden maar ook aan het vuurwerk komt een keer een einde gelukkig.
kennissen van mij hebben nmet 4 honden met oud en nieuw in een landal huisje gezeten hoor, er is geen mens die het controleerd, en zolang je niet met 6 honden tegelijk gaat lopen merkt niemand wat.
Je hoort er overigens wel wat knallen van vuurwerk, maar dat is vanuit het dorp... verder weg dan thuis maar je hoort ze toch..
en ja met oud en nieuw is alles duurder...
bea leyba schreef:Wij gaan naar haus tobias, maar ze hebben nog twee huizen.
Volgens de eigenaren alleen vuurwerk beneden in het dorp om 12.00 uur een minuut of 10, je kan even kijken.