Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 x hyper

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Noes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
Aantal honden: 1

2 x hyper

Ongelezen bericht door Noes »

Op ons vaste rondje komen Sep en ik altijd langs een erf aan het eind van de straat, waar ze een oudere mechelaar hebben en sinds nog niet zo lang ook een pup van een maand of 3 schat ik. Zowel oude hond als ook inmiddels de pup zijn heel goed in blaffen naar alles wat langs komt. Ook vanochtend lopen we er weer langs en toen, hup, klimt die pup zo over het hek heen, en naar Sep natuurlijk die ook gelijk dol werd. Logisch met zo'n blaffende dartele pup om hem heen. Duss, na veel heen en weer gedoe, ik Sep aan de overkant aan een hek gezet en pup gevangen... Maar wat nu? Er kwam iemand aanlopen die even aangebeld heeft, maar niemand thuis. Hek te hoog om gewoon maar de pup overheen te zetten en ondertussen woest blaffende grote mechelaar aan de andere kant van het hek... Na wat gedoe toch maar even goed gekeken naar de grote, even late snuffelen en kreeg een lik over mn hand. Oke, dan durf ik het wel aan, dus hek open, pup naar binnen geschoven. En ik draai me nog niet om of pup komt alweer over het hek heen zetten. De langslopende meneer gevraagd om even een stuk verder met Sep te lopen, misschien dat dat helpt. Pup weer door het hek geschoven en verder gelopen om Sep over te nemen. Je raadt het al; pup prakiseert niks en komt gewoon weer over het hek klauteren (er was een hoek waar ze er via een boomstronk over kon komen). Grrr, wat nu, een hond jumpend aan de lijn en een loslopende pup die vastbesloten is om met Sep mee te gaan. Uiteindelijk maar pup aan de andere kant van de lijn vastgeklikt (zit gelukkig ook een musketonhaak aan en pup droeg een halsbandje), er zelf tussen in gaan staan en beide totaal doorgedraaide honden zo goed en zo kwaad als het ging meegenomen, kon die pup toch niet op straat laten lopen met alle gevaren van dien? Nou, ik kan je wel zeggen dat het nog nooit zo lastig is geweest om de straat uit te lopen (ik woon aan de andere kant)? Sep is erg sterk en die mechelpup kon er ook al wat van. En dan met een lijn pffff. Bij thuiskomst Sep naar binnen gebonjourd met een kluif en pup op de binnenplaats. Kwartier later kwam de baas aan. Das dan wel weer makkelijk hier op het platteland; iedereen kent iedereen. Dus toen hij zn pup ging zoeken, werd hem gelijk verteld datdie mee was met "die grote bruine jachthond" en wist hij waar ie moest zijn...
En toen even gekletst; ja, doet ie nu steeds als we weg zijn, zit ie ook achter de kippen aan. Doe dr aan de ketting en ik denk dat ik er maar zo'n stroomband om doe :schrik: ... Heb toen maar gezegd dat ik dat niet echt een goed idee vind, en de pup binnen houden als ze weg zijn en er wat tijd aan besteden mijns inziens een betere oplossing was. Hoop dat ik een beetje doorgedrongen ben, want och het is een lief en zacht pupske, ging hier gelijk liggen om op dr buikje gekriebeld te worden. Vind het zo sneu als het ding nu daadwerkelijk zo'n schokband omgehangen krijgt :cry: . Zelfs nog gezegd dat ie hem mocht komen brengen als ze weg waren en beestje echt niet naar binnen kon.... Weet dat men hier wel heel makkelijk is en geen been ziet in het bezig zijn en opvoeden van honden, maar ik heb hier toch echt een nare smaak van in mn mond :-(. Zal ik het nog eens proberen om de eigenaar van deze ideeen af te praten?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: 2 x hyper

Ongelezen bericht door Inge »

Waarom plaats die man niet gewoon een kennel? Of zorgt ie dat de pup op die plek simpelweg niet meer eruit kan komen :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Je kunt het natuurlijk inderdaad altijd proberen, maar of het echt zal helpen... :19: wel sneu allemaal voor het hondje als ie de eigenaar dit echt zal doorzetten :ugh:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Lastig hoor :(

Kan me voorstellen dat je er mee zit en er iets mee wil doen. Maar of je die baas echt kan veranderen heb ik wel een hard hoofd in.
Noes
Zeer actief

Inge O schreef:
Inge schreef: Of zorgt ie dat de pup op die plek simpelweg niet meer eruit kan komen :denken:
ja, dat is waarschijnlijk te simpel om te bedenken :oeps: .

mensen snappen ook niet wat voor consequenties het heeft als ze een pup/jonge hond door hun eigen stomme schuld op dit soort ideeën brengen - nu die hond wéét dat hij eruit kan is de kans natuurlijk groot dat hij het blijft proberen tot hem iets anders lukt - hij is hem dus letterlijk aan het trainen in uitbreken.
Ja heb ik ook tegen hem gezegd; als je het voorkomt hoef je het haar straks ook niet af te leren ... Hekkie iets hoger, stronk weghalen, in de schuur (als ze dan echt niet in huis mag), buitenkennel, lijkt mij ook niet zo ingewikkeld :19: .
Maar ja, ben dr bang voor... Oude hond en de eerdere hond lopen altijd als ee soort bewaking op het werk en tja, die doet het toch ook niet? Zo gaat dat hier vaak, ben ik bang :-(. Aan de overlant op de camping lopen ook twee honden waarvan 1 pup, die heeft ook al een blafband om (niet dat dat helpt). En een straat hierachter een halfwas hond los op het erf die steeds zonder blikken of blozen de straat over stuift om bij Sep te komen... Ook daar al een x gezegd dat dat toch echt een keer fout afloopt en het beessie zo nog eens onder een auto terecht komt. Maar ja, van deze zelfde mensen ook al de opmerking gekregen van goh, wat doe je toch veel met die hond (en dat is dus gewoon wandelen en dingetjes als volgen oefenen). Ook van de meneer met de over het hek klimmende pup. Ze hebben hier gewoon de boeren mentaliteit: hond op het erf gooien en de rest gaat vanzelf. Bijna niemand laat zn hond uit, snap er niets van. Paar deuren verder een bonk van een lab-reu. Zelfde leeftijd als Sep. Een keer bij een praatje merkte ik op dat ik ze er nooit mee zag. Toen was het van jaaa, neeeee, hij mag nog niet ver lopen (das volgens mij wat anders dan niet lopen), maar hij kan in de tuin. Tja, hij sloopt wel het hele huis, geen idee hoe dat komt. Paar weken geleden zie ik ze opeens met die hond de oprit uitkomen, beest kreeg gelijk een lel met zn leren riem over zn neus en een geschreeuwd 'rustig' commando. Nou jaaaaa, beest was amper aan de riem geweest. Ik moet me er blijkbaar in deze buurt maar tegen wapenen maar ik heb echt met al die 'erfhonden' te doen. Ach ik zal wel gek zijn maar ik ga lekker wandelen met Sep. En gelukkig woont er ook nog een hele blije reuzeschnauzer die lekker met zn baas mee mag wandelen en de joggen....
Noes
Zeer actief

Net even langsgelopen, pup ligt aan de ketting ...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Noes schreef:Net even langsgelopen, pup ligt aan de ketting ...
:(
Als het even tegen zit hangt de pup zich ook nog op aan die ketting :?

Vind het ook moeilijk hoor als ik zoiets zie.
Maar meer dan je best kan je niet doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik zou aanbieden om te helpen met het omzagen van die boomstronk. Als ik je verhaal goed begrijpt gebruikt de pup dat om buiten het hek te komen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”