Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
erger moment
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
erger moment
ik zit bij een supermarkt in een auto te wachten. Komt en man naar buiten en loopt naar zijn hond, een herder. Mooie hond, gaat die een beetje stoer zitten doen tegen een vrouw. Die hond moet zonodig kunstjes doen. God wat kan ik mij daar vreselijk aan ergeren. Natuurlijk wilde dat beest niet, het was daar druk en de hond was veel te onrustig door al die mensen die heen en weer liepen. Was ook nog een jonge hond.
Zo , dat was mijn erger moment.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: erger moment
Trainen met afleiding....wat is het probleem?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Snap je ergenis ,kan er ook niet tegen die mensen die bij de supermarkt in hun wagen gaan zitten wachten .Gewoon zo ergelijk. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Het is sneu voor het dier, maar om zo'n baasje moet ik altijd lachenJacky schreef:ik zit bij een supermarkt in een auto te wachten. Komt en man naar buiten en loopt naar zijn hond, een herder. Mooie hond, gaat die een beetje stoer zitten doen tegen een vrouw. Die hond moet zonodig kunstjes doen. God wat kan ik mij daar vreselijk aan ergeren. Natuurlijk wilde dat beest niet, het was daar druk en de hond was veel te onrustig door al die mensen die heen en weer liepen. Was ook nog een jonge hond.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb dat ook weleens gedaan, zeker met pups/jonge honden... zoveel mogelijk afleiding 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik hou niet zo van opscheppers. Kijk, als de hond het erg leuk vindt om kunstjes te doen, zie je dat ook, dan staat de hond te springen van enthousiasme. Maar als de hond leuk moet doen om indruk te maken op iemand, krijg ik ook jeuk. Soms proberen mensen die Shelly schattig vinden, om haar een commando te geven, poot of zit. Die krijgen een dikke middelvinger van Shelly. Ga zelf maar een kunstje doen, haha.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar is het om op te scheppen? Bij mij moeten ze altijd aandacht voor mij hebben als ik dat vraag, wat er ook gebeurd om hen heen. Dus de makkelijkste manier om dat te leren is voor mij ook de supermarkt. Zit op loopafstand, constant vreemde mensen, winkelwagens, kinderen, auto's, fietsen. Dat krijg ik nergens anders zo makkelijk bij elkaar. Dat heeft niks met opscheppen te maken.Fizgig schreef:Ik hou niet zo van opscheppers. Kijk, als de hond het erg leuk vindt om kunstjes te doen, zie je dat ook, dan staat de hond te springen van enthousiasme. Maar als de hond leuk moet doen om indruk te maken op iemand, krijg ik ook jeuk. Soms proberen mensen die Shelly schattig vinden, om haar een commando te geven, poot of zit. Die krijgen een dikke middelvinger van Shelly. Ga zelf maar een kunstje doen, haha.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Nou in dit voorbeeld ging het wel om opscheppen, toch? Trainen vind ik wat anders ja. Dat ziet er anders uit.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er eigenlijk nog nooit op geletNanna schreef:Je ziet vaak snel genoeg of mensen gewoon oefenen of dat ze er de gebraaien haan lopen uit te hangenmalinois schreef: de makkelijkste manier om dat te leren is voor mij ook de supermarkt. Zit op loopafstand, constant vreemde mensen, winkelwagens, kinderen, auto's, fietsen. Dat krijg ik nergens anders zo makkelijk bij elkaar. Dat heeft niks met opscheppen te maken.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik doe dat ook geregeld voor de Appie hoor. Laat ik ze allebei zitten en dan ga ik ertussen staan. Zijn we alledrie even hoog. Normaal word ik vanwege mijn kleine gestalte over het hoofd gezien maar dan niet hoor. Voor mij een genietmoment, kan ik er weer even tegenaan
alleen die teckel slaat dan natuurlijk weer nergens op 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
alm@ schreef:Ik doe dat ook geregeld voor de Appie hoor. Laat ik ze allebei zitten en dan ga ik ertussen staan. Zijn we alledrie even hoog. Normaal word ik vanwege mijn kleine gestalte over het hoofd gezien maar dan niet hoor. Voor mij een genietmoment, kan ik er weer even tegenaanalleen die teckel slaat dan natuurlijk weer nergens op
Als je die teckel om je hals drapeert als een vosje kan het best
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, dit bedoel ik dus.Nanna schreef:![]()
Ik heb het hier ook weleens gezienMoest ineens midden in het overdekte winkelcentrum die hond (natuurlijk een herder) AF van de bijbehorende sjappie. Bij een groepje meisjes uiteraard, want we moeten wel op iémand indruk maken
![]()
Daarna nog een hele riedel kunsten die bevelgewijs gekrijst moesten worden (ik denk dat die arme hond doof was) maar toen verder niemand reageerde en hooguit wat bevreemd keek taaide hij maar weer af met dat beest. Model volgend, dát spreekt
En Mal, het was niet trainen, het was stoerdoenderij, gewoon een domme kerel.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Snap je ergenis ,kan er ook niet tegen die mensen die bij de supermarkt in hun wagen gaan zitten wachten .Gewoon zo ergelijk.
Moet je eens proberen, de boodschappen vliegen zo je auto in, heel makkelijk hoor.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Of als bonthoedje á la Beatrix. Kom ik nog boven de herders uit ookranetje schreef:alm@ schreef:Ik doe dat ook geregeld voor de Appie hoor. Laat ik ze allebei zitten en dan ga ik ertussen staan. Zijn we alledrie even hoog. Normaal word ik vanwege mijn kleine gestalte over het hoofd gezien maar dan niet hoor. Voor mij een genietmoment, kan ik er weer even tegenaanalleen die teckel slaat dan natuurlijk weer nergens op
![]()
![]()
Als je die teckel om je hals drapeert als een vosje kan het best

- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Gelijk heeft ze.Fizgig schreef:Ik hou niet zo van opscheppers. Kijk, als de hond het erg leuk vindt om kunstjes te doen, zie je dat ook, dan staat de hond te springen van enthousiasme. Maar als de hond leuk moet doen om indruk te maken op iemand, krijg ik ook jeuk. Soms proberen mensen die Shelly schattig vinden, om haar een commando te geven, poot of zit. Die krijgen een dikke middelvinger van Shelly. Ga zelf maar een kunstje doen, haha.
Ik heb er ook een hekel aan als totaal vreemden ineens een poot of zit bij Aiko af proberen te dwingen. Ik zeg dan ook altijd netjes tegen die mensen dat mijn hond niet naar vreemden op straat hoeft te luisteren.
En hij mag al helemaal niks aanpakken van iemand op straat.
OT: Net als malinois, ga ik ook wel eens expres een drukke plek opzoeken om met mijn hond te trainen. Ik wil ook dat ie aandacht voor mij heeft, en niet voor degene 3 meter verderop.
-
Neeltje
Het is ook nooit goed. Als je niks doet met je hond is het niet goed, en als je hond iets wil laten doen is het niet goed?? Ze zijn niet van suiker.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik train ook overal.Neeltje schreef:Het is ook nooit goed. Als je niks doet met je hond is het niet goed, en als je hond iets wil laten doen is het niet goed?? Ze zijn niet van suiker.
Maar er is wel een verschil tussen:
"Ik train met mijn hond" (zoals malinois ongetwijfeld bezig is)
of
"Kijken jullie eens wat ik mijn hond allemaal heb geleerd
Overigens zal het mij worst wezen.
Als de betreffende hond maar wordt beloond voor zijn "kunstjes".
-
Loek
- Zeer actief
Ach waar een mens zich al niet aan kan ergeren