Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

erger moment

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

erger moment

Ongelezen bericht door Jacky »

ik zit bij een supermarkt in een auto te wachten. Komt en man naar buiten en loopt naar zijn hond, een herder. Mooie hond, gaat die een beetje stoer zitten doen tegen een vrouw. Die hond moet zonodig kunstjes doen. God wat kan ik mij daar vreselijk aan ergeren. Natuurlijk wilde dat beest niet, het was daar druk en de hond was veel te onrustig door al die mensen die heen en weer liepen. Was ook nog een jonge hond.
Zo , dat was mijn erger moment.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: erger moment

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Verder alles oké?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Trainen met afleiding....wat is het probleem?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap je ergenis ,kan er ook niet tegen die mensen die bij de supermarkt in hun wagen gaan zitten wachten .Gewoon zo ergelijk. :devil:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Jacky schreef:ik zit bij een supermarkt in een auto te wachten. Komt en man naar buiten en loopt naar zijn hond, een herder. Mooie hond, gaat die een beetje stoer zitten doen tegen een vrouw. Die hond moet zonodig kunstjes doen. God wat kan ik mij daar vreselijk aan ergeren. Natuurlijk wilde dat beest niet, het was daar druk en de hond was veel te onrustig door al die mensen die heen en weer liepen. Was ook nog een jonge hond.
Zo , dat was mijn erger moment.
Het is sneu voor het dier, maar om zo'n baasje moet ik altijd lachen :LOL: , sorry...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb dat ook weleens gedaan, zeker met pups/jonge honden... zoveel mogelijk afleiding :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik hou niet zo van opscheppers. Kijk, als de hond het erg leuk vindt om kunstjes te doen, zie je dat ook, dan staat de hond te springen van enthousiasme. Maar als de hond leuk moet doen om indruk te maken op iemand, krijg ik ook jeuk. Soms proberen mensen die Shelly schattig vinden, om haar een commando te geven, poot of zit. Die krijgen een dikke middelvinger van Shelly. Ga zelf maar een kunstje doen, haha.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:Ik hou niet zo van opscheppers. Kijk, als de hond het erg leuk vindt om kunstjes te doen, zie je dat ook, dan staat de hond te springen van enthousiasme. Maar als de hond leuk moet doen om indruk te maken op iemand, krijg ik ook jeuk. Soms proberen mensen die Shelly schattig vinden, om haar een commando te geven, poot of zit. Die krijgen een dikke middelvinger van Shelly. Ga zelf maar een kunstje doen, haha.
Maar is het om op te scheppen? Bij mij moeten ze altijd aandacht voor mij hebben als ik dat vraag, wat er ook gebeurd om hen heen. Dus de makkelijkste manier om dat te leren is voor mij ook de supermarkt. Zit op loopafstand, constant vreemde mensen, winkelwagens, kinderen, auto's, fietsen. Dat krijg ik nergens anders zo makkelijk bij elkaar. Dat heeft niks met opscheppen te maken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou in dit voorbeeld ging het wel om opscheppen, toch? Trainen vind ik wat anders ja. Dat ziet er anders uit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: de makkelijkste manier om dat te leren is voor mij ook de supermarkt. Zit op loopafstand, constant vreemde mensen, winkelwagens, kinderen, auto's, fietsen. Dat krijg ik nergens anders zo makkelijk bij elkaar. Dat heeft niks met opscheppen te maken.
Je ziet vaak snel genoeg of mensen gewoon oefenen of dat ze er de gebraaien haan lopen uit te hangen ;-)
Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet :wink: Ik hou er zelf helemaal niet van, al die mensen die naar je zitten te gluren van :piew: , maar goed, wat moet dat moet dus daar zet ik me dan wel even overheen. :F:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik doe dat ook geregeld voor de Appie hoor. Laat ik ze allebei zitten en dan ga ik ertussen staan. Zijn we alledrie even hoog. Normaal word ik vanwege mijn kleine gestalte over het hoofd gezien maar dan niet hoor. Voor mij een genietmoment, kan ik er weer even tegenaan :cheer: alleen die teckel slaat dan natuurlijk weer nergens op :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:Ik doe dat ook geregeld voor de Appie hoor. Laat ik ze allebei zitten en dan ga ik ertussen staan. Zijn we alledrie even hoog. Normaal word ik vanwege mijn kleine gestalte over het hoofd gezien maar dan niet hoor. Voor mij een genietmoment, kan ik er weer even tegenaan :cheer: alleen die teckel slaat dan natuurlijk weer nergens op :mrgreen:
:LOL: :LOL:
Als je die teckel om je hals drapeert als een vosje kan het best :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef::LOL:
Ik heb het hier ook weleens gezien ;-) Moest ineens midden in het overdekte winkelcentrum die hond (natuurlijk een herder) AF van de bijbehorende sjappie. Bij een groepje meisjes uiteraard, want we moeten wel op iémand indruk maken :engel:
Daarna nog een hele riedel kunsten die bevelgewijs gekrijst moesten worden (ik denk dat die arme hond doof was) maar toen verder niemand reageerde en hooguit wat bevreemd keek taaide hij maar weer af met dat beest. Model volgend, dát spreekt :LOL:
precies, dit bedoel ik dus.

En Mal, het was niet trainen, het was stoerdoenderij, gewoon een domme kerel.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Snap je ergenis ,kan er ook niet tegen die mensen die bij de supermarkt in hun wagen gaan zitten wachten .Gewoon zo ergelijk. :devil:

Moet je eens proberen, de boodschappen vliegen zo je auto in, heel makkelijk hoor.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

ranetje schreef:
alm@ schreef:Ik doe dat ook geregeld voor de Appie hoor. Laat ik ze allebei zitten en dan ga ik ertussen staan. Zijn we alledrie even hoog. Normaal word ik vanwege mijn kleine gestalte over het hoofd gezien maar dan niet hoor. Voor mij een genietmoment, kan ik er weer even tegenaan :cheer: alleen die teckel slaat dan natuurlijk weer nergens op :mrgreen:
:LOL: :LOL:
Als je die teckel om je hals drapeert als een vosje kan het best :ok:
Of als bonthoedje á la Beatrix. Kom ik nog boven de herders uit ook :mrgreen:
Afbeelding
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Fizgig schreef:Ik hou niet zo van opscheppers. Kijk, als de hond het erg leuk vindt om kunstjes te doen, zie je dat ook, dan staat de hond te springen van enthousiasme. Maar als de hond leuk moet doen om indruk te maken op iemand, krijg ik ook jeuk. Soms proberen mensen die Shelly schattig vinden, om haar een commando te geven, poot of zit. Die krijgen een dikke middelvinger van Shelly. Ga zelf maar een kunstje doen, haha.
Gelijk heeft ze. :E:
Ik heb er ook een hekel aan als totaal vreemden ineens een poot of zit bij Aiko af proberen te dwingen. Ik zeg dan ook altijd netjes tegen die mensen dat mijn hond niet naar vreemden op straat hoeft te luisteren.
En hij mag al helemaal niks aanpakken van iemand op straat.

OT: Net als malinois, ga ik ook wel eens expres een drukke plek opzoeken om met mijn hond te trainen. Ik wil ook dat ie aandacht voor mij heeft, en niet voor degene 3 meter verderop.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het is ook nooit goed. Als je niks doet met je hond is het niet goed, en als je hond iets wil laten doen is het niet goed?? Ze zijn niet van suiker.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:Het is ook nooit goed. Als je niks doet met je hond is het niet goed, en als je hond iets wil laten doen is het niet goed?? Ze zijn niet van suiker.
Ik train ook overal.
Maar er is wel een verschil tussen:
"Ik train met mijn hond" (zoals malinois ongetwijfeld bezig is)
of
"Kijken jullie eens wat ik mijn hond allemaal heb geleerd :pffff: "

:wink:

Overigens zal het mij worst wezen.
Als de betreffende hond maar wordt beloond voor zijn "kunstjes".
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Ach waar een mens zich al niet aan kan ergeren :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”