Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van RC intestinal naar....?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie krijgt nu iets meer dan een jaar RC Intestinal ivm haar maag/darm problemen.
We hebben nooit een allergie of iets vast kunnen stellen, maar van brokken, ongeacht welke, gaat ze spugen, tot bloed aan toe.
Carnibest is een hele tijd goed gegaan, maar ook daar werd ze na een hele tijd niet lekker van.
Op de Intestinal gaat het opzich best wel goed. Als ik haar meerdere keren per dag voer.
Toch merk ik, dat ze het een beetje zat begint te worden, steeds maar de intestinal.
Ik zou het opzich aan durven om iets van smuldier of rodi of zo te proberen.. ( geen rund, daar kan ze niet tegen ) als het niet gaat, kan ik toch altijd weer terug naar de RC.
Nu heb ik even advies nodig..
Wat zouden jullie kiezen, of zouden jullie het helemaal niet doen?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Van RC intestinal naar....?

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou zelf gaan samenstellen ;)
Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Smuldier en rodi is allebei alleen maar rund en kip, dus dat is geen optie. Misschien eens naar tinlo kijken, en dan de versies zonder rund, dus niet de natuur. In de lam zit geloof ik ook alleen maar lamspens. Lotgering heeft volgens mij ook versies zonder rund.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dancingdaydream schreef:Smuldier en rodi is allebei alleen maar rund en kip, dus dat is geen optie. Misschien eens naar tinlo kijken, en dan de versies zonder rund, dus niet de natuur. In de lam zit geloof ik ook alleen maar lamspens. Lotgering heeft volgens mij ook versies zonder rund.
Alaska of de Kiezebrink mixen hebben ook varianten die enkel uit die diersoort bestaan, Mss is dat een optie?
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Tammenga heeft 3 complete soorten die maar uit één dier bestaan, geit, paard en lam.
Mooi grof vlees en niet te duur.
Groetjes, Marjan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lotgering:

Totaalvoer wild Fazant,Hert,Lama,Wild Konijn,Haas,lam
Totaalvoer eend/lam 50% Eend,50% Lam
Totaalvoer eend/kip 40% Eend,60% Kip
Totaalvoer uitsluit dieet 100% lam (voor honden met allergie)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mickey krijgt hier (o.a.) RC Mobility brokken vanwege haar artrose, daar meng ik van alles doorheen om het lekkerder te maken, rodi, duck etc. (zij kan gelukkig overal tegen) wat ik ook vaak ermee meng is Renske, er zijn allerlei varianten van zonder rund en doordaat het is gestoomd en gevacuumd kan het buiten de koelkast worden bewaard.

Als v.b. Renske Eend/Konijn: vers eendenvlees 60%, vers konijnenvlees 20%, volkoren rijst 10%, lamslever, erwten, wortelen, zalmolie, zeewierextract, kruiden, vitaminen&mineralen, glucosamine, chrondotine, natuurlijk gemalen bot als grondstof voor calcium en fosfor.
Wordt extra bij vermeld dat er absoluut geen soja, rund, varkens, pinda en melkprodukten in wordt verwerkt.

Zo'n pakje Renske is 395 gr. en verdeel ik in 4 porties en doe ik dus samen met de brokken 2 dagen over en ze smult ervan.
Duck is, denk ik, ook te krijgen in versies zonder rund.
Afbeelding
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ze van ander voer gaat spugen zo ik het lekker zo laten never change a winning team :wink:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Dankjewel allemaal voor de reacties!!
Ik ga eens rustig kijken over een tijdje, beetje hectisch op het moment, en wil haar natuurlijk wel heel goed in de gaten houden!

@sandra, nee.. Dat is ook wat me een beetje tegenstaat.. Maar als ik zie hoe ze genoot van de carnibest
En nu is het echt even een zucht voor het eten. Kan tijdelijk zijn hoor, heeft ze wel vaker.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”