Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prostaat

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Prostaat

Ongelezen bericht door blondie »

N.a.v. een ander topic vraag ik me ineens af hoe je prostaatproblemen (op)merkt. Finn poept af en toe wat lastig. Ik weet het eigenlijk aan dat ik dan toevallig knoken had gegeven en rib. Dan is de ontlasting wat harder en wat lastiger eruit te persen. Maar nu ik in dat andere topic zo lees denk ik ineens.. komt het daar wel door? Waar hij voorheen in 1x ontlastte kan hij nu meerdere keren op een wandeling gaan zitten, en soms komt er niets, en de andere poging dus wel weer wat uit.
Hij kan ook zo ineens gaan zitten, daar waar hij vroeger echt in de bosjes een plekje zocht heeft hij nu soms ineens de drang. Er komt dan niet veel, en het is wel stevig. Maar zou dit ook te maken kunnen hebben met een vergrootte prostaat?
Het viel me de laatste twee maanden op, maar écht niet daaraan gedacht.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: Prostaat

Ongelezen bericht door Hutsje »

is de ontlasting plat?
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

blondie schreef:N.a.v. een ander topic vraag ik me ineens af hoe je prostaatproblemen (op)merkt.
Dat vraag ik me ook regelmatig af. Het komt best vaak voor volgens mij.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Foutje
Laatst gewijzigd door Dee op 04 okt 2012 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Hutsje schreef:is de ontlasting plat?
Nee, dat las ik toen ik ging googelen ook als het om de prostaat zou kunnen gaan. Nee gewone ontlasting, meer rond dan plat. Vaak meer kleinere eh, nou hoopjes kan ik het niet noemen. Het is gewoon een stuk poep wat je op kunt pakken middels zakje. Maar dat soms gaan zitten zonder resultaat, en dan ineens gaan zitten op plekken waar hij never nooit zou gaan zitten en het er dan ineens uitploept dat kende ik dus ook niet van hem. Hij voelt zich daar trouwens ook ongemakkelijk bij, ik straf niet, maar het is hem van jongsafaan altijd geleerd in de bosjes te poepen (door vorige eigenaar) Kan me voorstellen dat hij zichzelf wat ongemakkelijk voelt als hij ineens op de stoep wat laat gaan, het is dan ook echt ineens. Normaal zie je ze een plekje zoeken om te poepen, wat draaien met het lichaam. Maar hij zakt soms ineens spontaan door de achterkant ook al heeft hij al lang los gelopen op plekken waar hij normaliter dus in de bosjes ging zitten. Na een uurtje op huis aan en over de stoep aangelijnt en ineens moet hij soms acuut :19: en dan komt er ook maar 1 klein drolletje uit overigens.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bij Mullu is de ontlasting ook niet plat geweest. Maar de manier van ontlasten werd wel anders. Hij ging normaal al zijn hele leven wat vaker dan de rest en zit ook lang te persen. Dat was ook altijd al. Of hij nu zachte of harde ontlasting heeft, hij gaat gewoon op zijn dooie gemak zitten poepen.
Nu werd het ineens extreem. Hij zat echt heel lang voor een klein drolletje en hij ging na 10 min gewoon weer zitten. Ik kon niet meer normaal doorwandelen want dan was Mullu een stipje in de verte.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bij nelson waren er eigenlijk geen heldere symptomen. Ik ben naar de dokter gegaan omdat ik een niet pluis gevoel had. Eetlust verminderde, moeilijker opstaan en springen, wat dus kwam door druk op de achterste rugdelen. Met poepen en plassen nooit gedoe gehad...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een DA kan altijd even een eerste check doen.
Dat is geen zware toestand al zal Finn het niet echt leuk vinden :wink:
Laat gewoon even nakijken?
Dan weet je het zeker :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Axel had idd. ook afgeplatte ontlasting en al vrij snel kon hij helemaal niet mee zelfstandig plassen of poepen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:Een DA kan altijd even een eerste check doen.
Dat is geen zware toestand al zal Finn het niet echt leuk vinden :wink:
Laat gewoon even nakijken?
Dan weet je het zeker :D
Haha leuk zal hij het niet vinden, maar hij is het wel gewend hoor, bij inentingen laat ik hem altijd even op alles checken, en dan checkte de da ook altijd zijn prostaat. We zijn nu al een tijdje niet bij de da geweest. Maar denk dat ik volgende week toch maar een afspraak maak, gewoon voor de zekerheid.
Vandaag overigens weer gewoon 1x zitten en niet al te moeilijk. Maar goed. Hij heeft de leeftijd, is niet gecastreerd. Kunt maar beter zeker weten dan dat ik achteraf moet zeggen "had ik maar of was ik maar".

Bedankt voor de reacties.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik denk dat je het zelf wel merkt omdat je hond gewoon anders doet dan anders en je dan naar de dierenarts gaat. Een beetje dierenarts ziet een niet gecastreerde reu en zal daar zeker aan denken.

Bij ons was het heel apart want bij ons naast hadden ze net een pup die vaak bij ons binnen was. En was nog niet helemaal zindelijk dus pieste ook nogal eens binnen bij ons.
Totdat Zazoe zijn mand helemaal nat was tot door de mand heen dat er op de vloerbedekking in de bijkeuken een hele natte plek was.
We gaven eerst de pup de schuld maar ik had er geen fijn gevoel bij en ben de volgende ochtend meteen naar de dierenarts gegaan waar ze zijn prostaat ontdekte...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”