Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lezing: Dieren in de criminologie (Deventer)

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Lezing: Dieren in de criminologie (Deventer)

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik krijg regelmatig uitnodigingen van het Science Café in Deventer. Binnenkort hebben ze een lezing over een opmerkelijk onderwerp:

10 oktober 2012

Dieren in de criminologie

Janine Janssen

In het kader van dierendag organiseert Science Cafe Deventer een lezing over dieren in de wetenschap. En wel in de criminologie.

Wie spreekt over dieren in de criminologie kan doorgaans rekenen op verbaasde of lacherige reacties. Criminologie, dat gaat toch immers over mensen? En dieren, dat zijn toch geen rechtspersonen? Toch valt er vanuit criminologisch perspectief van alles te vertellen en te leren over en van dieren. Hoe dat precies zit zal op deze avond – een week na dierendag - worden toegelicht aan de hand van voorbeelden van onderzoek naar dieren als slachtoffer van criminaliteit, dieren die in de criminaliteitsbestrijding werken en zelfs dieren als dader!

Is het bijvoorbeeld zo dat daders van huiselijk geweld ook vaak hun dieren mishandelen? En kan een hond een straf worden opgelegd als deze een kind heeft gebeten? Op al dit soort vragen zal dr. Janine Janssen (cultureel antropoloog en criminoloog) ingaan tijdens de lezing.

Khebaus zal de muziek verzorgen en James van Lidth de Jeude zal de discussie leiden.

Je vindt Science Café Deventer in het Burgerweeshuis aan de Bagijnenstraat 9. De zaal gaat open en er is muziek vanaf 19.30 uur. De lezing start om 20.00 uur. De toegang is gratis.

Graag nodigen we je uit om een kijkje te nemen op onze website: http://www.sciencecafedeventer.nl
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Lezing: Dieren in de criminologie (Deventer)

Ongelezen bericht door Hilde »

Interessant en dichtbij. Ga ik even over nadenken :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”