Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraag over exil tekenband
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
vraag over exil tekenband
de pipetten die we voor heen gebruikten mogen niet meer via internet verkocht worden (prac-tic). Deze bestelde ik voorheen bij een webshop van een dierenarts.
Ben dus nu eens een tekenband gaan proberen. Scalibor hadden ze in de dierenwinkel niet dus toen maar voor exil gekozen.
Nu hebben ze deze een maand om nu. kan ik die straks weer in de kast leggen als de teken weg zijn en dan weer om doen als de teken er weer zijn tot het half jaar om is want dan moet ik nieuwe? of moet ik ze nu weg gooien en in het voorjaan weer nieuwe?
We willen de banden nog zeker tot eind oktober om laten.
En als de honden ze een paar uur af hebben ivm waterwerk maken of ivm keuring (mogen ze niks om de nke) begint dan de week voor het werkt weer opnieuw of kan dat geen kwaad?
Ben dus nu eens een tekenband gaan proberen. Scalibor hadden ze in de dierenwinkel niet dus toen maar voor exil gekozen.
Nu hebben ze deze een maand om nu. kan ik die straks weer in de kast leggen als de teken weg zijn en dan weer om doen als de teken er weer zijn tot het half jaar om is want dan moet ik nieuwe? of moet ik ze nu weg gooien en in het voorjaan weer nieuwe?
We willen de banden nog zeker tot eind oktober om laten.
En als de honden ze een paar uur af hebben ivm waterwerk maken of ivm keuring (mogen ze niks om de nke) begint dan de week voor het werkt weer opnieuw of kan dat geen kwaad?
-
- Zeer actief
Re: vraag over exil tekenband
Ik weet niet hoor maar van de naam Exil krijg ik al de kriebels, ik gebruik van de merk nooit product op of in de hond( heb er al eens een heel erg ziek gehad van dat spul) alleen de tapijtspray durf ik dan weer wel
en een paar uur af zal de werkzaamheid niet gelijk teniet doen denk ik

en een paar uur af zal de werkzaamheid niet gelijk teniet doen denk ik

- Sonnie1983
- Zeer actief
ik moest toen banden hebben omdat prac-tic ineens nergens meer te verkrijgen was (mocht niet meer via die webshop ivm een code die er aan gegeven was), en bij de DA's waar we komen verkopen ze ook geen prac-tic. Schoonouders hadden een ander merk pippetten gekocht maar daarvan ging de hond in huis plassen (een bijwerking) daar zat ik dus ook niet op te wachten.
Was dus snel op zoek naar scalibor banden maar de dierenwinkel vlakbij had alleen de exil banden. ik was die dag toe gewezen op de fiets dus helaas een andere dierenwinkel was te ver weg. en gezien we met vakantie gingen en de honden naar pension zouden gaan moest ik wel die dag wat hebben nog. vinden we fijner dat ze beschermt zijn, niet voor het pension, we gebruiken van maart/april t/m oktober ongeveer altijd bescherming voor de honden tegen teken.
Dus beter deze na oktober weggooien en volgend jaar de scalibor nemen?
Was dus snel op zoek naar scalibor banden maar de dierenwinkel vlakbij had alleen de exil banden. ik was die dag toe gewezen op de fiets dus helaas een andere dierenwinkel was te ver weg. en gezien we met vakantie gingen en de honden naar pension zouden gaan moest ik wel die dag wat hebben nog. vinden we fijner dat ze beschermt zijn, niet voor het pension, we gebruiken van maart/april t/m oktober ongeveer altijd bescherming voor de honden tegen teken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb de scalibor gehad voor de WK in Hongarije 2 weken geleden, perfect. Geen centje pijn bij de honden dus geen enkele reactie en geen teek gevonden terwijl er toch heel veel zaten wat ik van veel Hongaren heb begrepen en ook van andere bezoekers die andere middelen hadden gebruikt.Sonnie1983 schreef:ik moest toen banden hebben omdat prac-tic ineens nergens meer te verkrijgen was (mocht niet meer via die webshop ivm een code die er aan gegeven was), en bij de DA's waar we komen verkopen ze ook geen prac-tic. Schoonouders hadden een ander merk pippetten gekocht maar daarvan ging de hond in huis plassen (een bijwerking) daar zat ik dus ook niet op te wachten.
Zodra we weer thuis waren heb ik de band weer af gedaan, vind het ding vervelend met de halsbanden etc. maar werkt als een tierelier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sonnie1983
- Zeer actief
op de exil hebben beiden ook niet gereageerd. ze zijn gewoon hetzelfde als altijd.
maar dan ga ik de volgende keer toch voor de scalibor. we hebben sinds de banden om zijn nog maar 1 teek gevonden en die was al half suf ofzo leek het en die had nog niet gebeten in het vel van de hond.
maar dan ga ik de volgende keer toch voor de scalibor. we hebben sinds de banden om zijn nog maar 1 teek gevonden en die was al half suf ofzo leek het en die had nog niet gebeten in het vel van de hond.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
dat zou ik wel doen ja...Sonnie1983 schreef:ik moest toen banden hebben omdat prac-tic ineens nergens meer te verkrijgen was (mocht niet meer via die webshop ivm een code die er aan gegeven was), en bij de DA's waar we komen verkopen ze ook geen prac-tic. Schoonouders hadden een ander merk pippetten gekocht maar daarvan ging de hond in huis plassen (een bijwerking) daar zat ik dus ook niet op te wachten.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Hier goede resultaten met die banden. Bij meerdere honden nooit reacties gezien.
Maar volgend jaar gewoon weer een nieuwe aanschaffen. Scalibor kan ook.
Maar volgend jaar gewoon weer een nieuwe aanschaffen. Scalibor kan ook.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Gaan we doen thanks